• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD op het WK nog onzeker.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Akoni
  • Startdatum Startdatum
Berichten
3.308
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Naast deze nieuwe zenders worden ook de Olympische Spelen en het WK2010 in HD uitgezonden.
Bovenstaande update is te lezen op de startpagina van het forum.
Ik kreeg een mail terug van de NOS als antwoord op mijn vraag aan hun, of het wk in het geheel in HD wordt uitgezonden.
Geachte heer ...........

Dank u voor uw e-mail. Hierbij deel ik u mee dat dit vooralsnog niet bekend is.

Met vriendelijke groet



Nettie Kosterman
NOS Publieksvoorlichting

Het HD gebeuren op het as WK is nog zeer onzeker.
 
WK word in HD uitgezonden dat is zeker, maar zal net als bij OS zijn de gesprekken zoals gewoonlijk in het zogenaamde door nos zelf benoemde SD+
 
Dat zou maar zo kunnen ja, maar ik denk dat de NOS zich wel honderd keer bedenkt om er nu al een duidelijke uitspraak over te doen.
 
Laten we hopen idd dat ze het nu duidelijk naar buiten brengen idd, zal hoop ergenissen schelen.
 
Ik denk dat de NOS zich wel 10 keer zal bedenken voordat ze besluiten het NIET in HD uit te zenden. Ik verwacht dat de kabelbedrijven met het WK flink gaan uitpakken met HD, net zoals de afgelopen jaren. Als de kijkers dan opeens géén HD-beeld wordt voorgeschoteld, dan kunnen de publieke omroepen waarschijnlijk fluiten naar extra geld.
 
Een en ander zal ook afhankelijk zijn hoe de 'politiek' zich gaat ontwikkelen in Nederland. Er moeten enorme bezuinigen worden gehaald en er zijn zelfs partijen die vinden dat de NPO maar helemaal geen subsidie meer moeten krijgen.

Wellicht dat de NOS nu al de hand een beetje op de knip gaat houden en wat reserves inbouwt met toezeggingen wat betreft wel of niet HD uitzenden...
 
Dat vrees ik ook, tenslotte zitten we met een financiele crisis die hoe dan ook betaald zal moeten worden.
 
Ze kunnen na het WK2006 en het EK2008 in HD uitgezonden te hebben nu toch opeens het WK2010 niet in HD gaan uitzenden? Dat zou de doodsteek betekenen voor HDTV in Nederland, om inderdaad nog maar te zwijgen over de diverse kabelbedrijven die flink in HDTV hebben gëinvesteerd en nog steeds aan het investeren zijn.

Als er inderdaad zeer zuinig met het beschikbare budget dient om te worden gesprongen, zou ik eerder denken aan het niet in HD uitzenden van bijvoorbeeld de Tour de France.

Edit: ik zou lichtelijk gek worden als ze het niet in HD uit zouden gaan zenden, heb speciaal m'n vakantie eromheen gepland ::)
 
Terug
Bovenaan