H
Hanne
Hai,
Afgelopen donderdag hebben we een nieuwe philips hd-box ontvangen. Op onze vorige (thompson) box werkte alles prima, maar met een nieuwe tv wilden we ook hd-zenders gaan uitproberen.
De installatie verliep nagenoeg vlekkeloos, maar daarna...
* een zeer groot aantal zenders geeft de melding geen signaal, signaalverlies, er zijn slechts enkele zenders die wel werken (grappig genoeg zijn dat in ieder geval alle HD-zenders)
* on demand doet het niet, hij zegt dat dit niet beschikbaar is in mijn woonplaats
* een aantal zenders bestaat gewoonweg niet meer (bv 11 - showkanaal, 30 - zoneclub, 999 - testbeeld)
Veel contact gehad met de helpdesk en zelf ook van alles geprobeerd:
* terug naar fabrieksinstellingen
* geforceerde update van de software
* andere coax-kabel
* splitter er tussenuit
* alle andere kabels eruit
maar echt niets werkt. Het balkje met de signaalkwaliteit staat op 100% en blijft op 100%
Nu gaat er, over een week pas, een monteur komen...dus ik ben benieuwd, maar het blijft vreemd.
Eén van de medewerkers die ik gesproken heb, concludeerde aan de hand van een signaalmeting die hij deed dat het probleem buitenshuis lag en zou een monteur sturen die daar zou kijken. Een dag later kregen we echter een automatisch telefoontje met een onduidelijke computerstem die zoiets zegt als "wegens een netwerkstoring wordt de afspraak geannuleerd". De medewerkers die ik daarna gesproken heb kunnen niet achterhalen wat er precies met die monteur is gebeurd, maar durven ook de uitspraak dat het buitenshuis zit niet meer te doen.
Enige wat ik zelf nog kan verzinnen is dat het aan de nieuwe hd-mediabox ligt...
Groet,
Hanne.
Afgelopen donderdag hebben we een nieuwe philips hd-box ontvangen. Op onze vorige (thompson) box werkte alles prima, maar met een nieuwe tv wilden we ook hd-zenders gaan uitproberen.
De installatie verliep nagenoeg vlekkeloos, maar daarna...
* een zeer groot aantal zenders geeft de melding geen signaal, signaalverlies, er zijn slechts enkele zenders die wel werken (grappig genoeg zijn dat in ieder geval alle HD-zenders)
* on demand doet het niet, hij zegt dat dit niet beschikbaar is in mijn woonplaats
* een aantal zenders bestaat gewoonweg niet meer (bv 11 - showkanaal, 30 - zoneclub, 999 - testbeeld)
Veel contact gehad met de helpdesk en zelf ook van alles geprobeerd:
* terug naar fabrieksinstellingen
* geforceerde update van de software
* andere coax-kabel
* splitter er tussenuit
* alle andere kabels eruit
maar echt niets werkt. Het balkje met de signaalkwaliteit staat op 100% en blijft op 100%
Nu gaat er, over een week pas, een monteur komen...dus ik ben benieuwd, maar het blijft vreemd.
Eén van de medewerkers die ik gesproken heb, concludeerde aan de hand van een signaalmeting die hij deed dat het probleem buitenshuis lag en zou een monteur sturen die daar zou kijken. Een dag later kregen we echter een automatisch telefoontje met een onduidelijke computerstem die zoiets zegt als "wegens een netwerkstoring wordt de afspraak geannuleerd". De medewerkers die ik daarna gesproken heb kunnen niet achterhalen wat er precies met die monteur is gebeurd, maar durven ook de uitspraak dat het buitenshuis zit niet meer te doen.
Enige wat ik zelf nog kan verzinnen is dat het aan de nieuwe hd-mediabox ligt...
Groet,
Hanne.