• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD-mediabox en signaalverlies

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hanne
  • Startdatum Startdatum
H

Hanne

Hai,

Afgelopen donderdag hebben we een nieuwe philips hd-box ontvangen. Op onze vorige (thompson) box werkte alles prima, maar met een nieuwe tv wilden we ook hd-zenders gaan uitproberen.

De installatie verliep nagenoeg vlekkeloos, maar daarna...

* een zeer groot aantal zenders geeft de melding geen signaal, signaalverlies, er zijn slechts enkele zenders die wel werken (grappig genoeg zijn dat in ieder geval alle HD-zenders)
* on demand doet het niet, hij zegt dat dit niet beschikbaar is in mijn woonplaats
* een aantal zenders bestaat gewoonweg niet meer (bv 11 - showkanaal, 30 - zoneclub, 999 - testbeeld)


Veel contact gehad met de helpdesk en zelf ook van alles geprobeerd:

* terug naar fabrieksinstellingen
* geforceerde update van de software
* andere coax-kabel
* splitter er tussenuit
* alle andere kabels eruit

maar echt niets werkt. Het balkje met de signaalkwaliteit staat op 100% en blijft op 100%

Nu gaat er, over een week pas, een monteur komen...dus ik ben benieuwd, maar het blijft vreemd.

Eén van de medewerkers die ik gesproken heb, concludeerde aan de hand van een signaalmeting die hij deed dat het probleem buitenshuis lag en zou een monteur sturen die daar zou kijken. Een dag later kregen we echter een automatisch telefoontje met een onduidelijke computerstem die zoiets zegt als "wegens een netwerkstoring wordt de afspraak geannuleerd". De medewerkers die ik daarna gesproken heb kunnen niet achterhalen wat er precies met die monteur is gebeurd, maar durven ook de uitspraak dat het buitenshuis zit niet meer te doen.

Enige wat ik zelf nog kan verzinnen is dat het aan de nieuwe hd-mediabox ligt...

Groet,
Hanne.
 
De in het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst... :6

Loop voor de zekerheid even je hele binnenhuisinstallatie na.
Waarschijnlijk heb je wel wat spul (versterker/splitters) tussen het AOP en de stb zitten, wat, incl. de bekabeling en connectoren, de oorzaak van problemen kan zijn. Sluit onderdelen uit door deze er tussenuit te halen en/of de stb direct op het AOP aan te sluiten.

Als je zeker weet dat het niet aan jou ligt, dus buiten de binnenhuisbekabeling, kun je met een gerust hart een monteur laten komen. Blijkt het naderhand toch aan jou te liggen, zul je een aandenken in de vorm van een factuur met minimaal de voorrijkosten van €45,- gepresenteerd krijgen. Dat je het weet.

Succes ermee en we lezen het verdere verloop vast wel. :6
 
zoals ik al schreef heb ik alles er al tussenuit gehad, en dus enkel een kabel tussen de wandcontactdoos (daar komt 'ie het huis binnen) en de mediabox gehad, maar geen resultaat...

ik ben er ook wel redelijk van overtuigd dat het niet binnenshuis ligt....
 
Hanne zei:
zoals ik al schreef [...]
Ja, ik had het gelezen... ik bedoelde eigenlijk 'nogmaals', om helemaal zeker van jezelf te zijn.
Een monteursbezoek kost je toch tijd. Maar inderdaad, het houdt ergens op en je kunt helaas niet altijd alles zelf fixen.

Ik zou een monteur laten komen en een nieuwe stb proberen, evt. voorafgaand aan wat metingen.
Succes :6
 
Komt me helaas bekend voor:
Wij hebben nu de derde HD box staan met Harddrive en het probleem blijft, vorige week weer een monteur geweest die een lijnmeting heeft aangevraagd, morgen gaat dat dan weer gebeuren. Inmiddels wordt Canal Digitaal een boeiende optie. Het enige wat me nu vasthoudt om voor UPC te kiezen is de opmerkelijke snelheidsverhoging op Internet wbt down en upload.
Morgen weer een dag en dan gaan we eens checken wat er gaat gebeuren.
 
Die fout heb ik ook gemaakt, zat er ook een papiertje in met LET OP!? Precies het zelfde euvel, signaalverlies.
Je moet gewoon je eigen code invoeren van je woonplaats. Arnhem was bijvoorbeeld 108, net zoals bij de oude mediabox.
 
Je moet je eigen gemeente activatie code gebruiken. (108 is arnhem)


Zie mijn afbeelding met de code van jou gemeente!

1245055899_activatie UPC.jpg
 
Tenzij die persoon natuurlijk in het riant gebied zit. Dan moet hij inderdaad 000 invullen. Zou fijn zijn als die laat weten of het gelukt is of niet.
 
Terug
Bovenaan