• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD Medewerkers en het UPC systeem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hades666
  • Startdatum Startdatum
H

Hades666

Sinds een paar weken bezig met een overstap naar een alles-in-1 pakket. Sinds jaar en dag heb ik digitale TV van UPC. Zo lang het werkt naar tevredenheid, maar zodra er iets mis ging dan stapelen de fouten zich ook direct op. Zo ook in dit geval. Ik heb dus een HD Royaal pakket met een DVR en een extra mediabox. Bij de overstap aangegeven dat ik dus geen nieuwe boxen nodig heb, alleen de aanvulling voor telefonie en internet. Ook wilde ik gebruik maken van nummerbehoud.

Tot zo ver geen vuiltje aan de lucht. Echter de problemen begonnen bij het nummerbehoud. Het systeem kreeg mijn vaste nummer niet door, terwijl ik bevestiging kreeg dat dit allemaal goed was doorgekomen. Gelukkig een heel vriendelijke medewerker aan de telefoon en die heeft dit allemaal rechtgetrokken, dus dat gaat lopen.

Tot mijn grote verbazing krijg ik een berichtje dat er een nieuwe DVR onderweg is naar mij. Er stond zelfs gefeliciteerd met uw overstap, waarbij u aangegeven heeft een DVR te willen ontvangen. Opnieuw gebeld en aangegeven dat ik al twee boxen had en dat ik dus geen nieuwe wilde hebben. op dat moment kom ik er achter dat het systeem van UPC op de een of andere vreemde wijze niet toelaat om alleen een modem te ontvangen zonder de mediaboxen. Alles zou weer worden rechtgetrokken en gelukkig wordt gisteren mijn oude DVR gedeactiveerd, want is het antwoord u heeft een andere. (Ik heb hem al teruggestuurd en dat was op jullie aanraden, was mijn antwoord). Gelukkig is de medewerker die ik als eerste aan de telefoon heb gehad, zo vriendelijk om alles te monitoren en werkt alles weer bij. Ik heb niet echt een hoge pet op van de HD van UPC, uitspraken als:" om bij UPC te werken heb je het IQ van een stoeptegel nodig" waren niet van de lucht. Echter ik moet dit toch nuanceren en naar sommige medewerkers dan ook mijn excuses maken, want in veel gevallen kunnen zij er niets aan doen, maar is het systeem van UPC zo ingericht dan dit soort onbenullige fouten niet voorkomen kunnen worden, anders dan dat de medewerker regelmatig checkt en daarbij ook afhankelijk is van de personen die het verder achter de schermen uitvoeren. Overigens is ook de extra box nu onderweg naar mij. (retour doos is al binnen).

Ik zal proberen om niet te snel te oordelen, uiteindelijk zijn de medewerkers aan de telefoon afhankelijk van het gereedschap dat ze krijgen en dat blijkt onvoldoende te zijn. Overigens zijn er natuurlijk ook nog steeds de negatieve uitzonderingen onder het personeel, met een houding van als ik maar betaald wordt, dan interesseert het mij verder niet zoveel want de klant doormaakt.

Tot slot een oproep aan het management van UPC: wordt wakker, klanten betalen uw salaris en horen centraal te staan bij uw bedrijfsvoering. Mocht er dan iets misgaan, zorg dan in ieder geval dat uw medewerkers de middelen en het gereedschap krijgen om het adequaat en direct op te lossen.
 
Dit vind ik toch een positief bericht naar de medewerkers want de TS heeft gelijk.
Het zijn vaak de medewerkers niet die zijn meestal gewillig om je te helpen
maar kunnen dat vaak niet door protocollen,regeltjes en hun systemen die voor hun
te beperkt zijn in kunnen en doen.
 
Allereerst ff de mededeling dat dit bericht niet partijdig bedoeld is of negatief naar wie dan ook.

Een HD medewerker kan niet bepalen of er wel of geen nieuwe apparatuur gestuurd moet worden. Deze voert de gewenste bestelling in in het bestelsysteem en verder gaat alles automatisch.

Nummerbehoud moet altijd apart een machtiging voor nummerbehoud ingevuld worden tenzij er gekozen wordt voor de overstapservice voor internet dan kan als telefonie en internet van dezelfde provider zijn ook het nummerbehoud via het overstap formulier.

Als om een of andere reden een box gedeactiveerd wordt kan dit zoon 24 uur duren voordat deze weer geactiveerd wordt nadat dit aangevraagd is bij de HD. Dus zoals de TS al aangeeft licht het niet altijd aan de HD medewerker inderdaad.
 
Ik, heb nooit een probleem gehad.
Aleen duurde het soms wat lang om iets voor elkaar te krijgen.
Door wat heen en weer gemail van hoe het zat,en duidelijk nog eens mijn probleem te hebben uitgelegd,kwam het gewenste toch uiteindelijk voor elkaar.
Ik ben altijd door de medewerkers van UPC vriendelijk behandeld als klant.
Ik heb gewoon het iedee dat er bij zo´n groot bedrijf als UPC soms wat dingen langs elkaar heen lopen,dat sommige medewerkers er niks over weten,dus zij moeten gissen over het probleem.
 
Terug
Bovenaan