• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD kanalen worden in 4:3 weergegeven

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sqweesh
  • Startdatum Startdatum
S

sqweesh

Ik heb de laatste tijd vaak dat een programma dat gewoon 16:9 word uitgezonden op het gewone digitale kanaal op het HD kanaal als 4:3 word weergegeven.

Ik heb een ciso box met nog de 3.8 software versie.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
 
sqweesh zei:
Ik heb de laatste tijd vaak dat een programma dat gewoon 16:9 word uitgezonden op het gewone digitale kanaal op het HD kanaal als 4:3 word weergegeven.

Ik heb een ciso box met nog de 3.8 software versie.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Wat heb je staan bij 'tv-instellingen"in het menu van de box?
 
tv instelling staat op 16:9 op de box en ook op de tv

maar hier kan het niet aan liggen omdat de gewone digitale kanaal wel goed word weer gegeven alleen de HD kanalen hebben het probleem.

Het gebeurt ook erg vaak met opnames.
 
Welke zenders en welke programma's?

Hoogstwaarschijnlijk bedoel je een aantal programma's dat gewoon origineel in 4:3 behoort te zijn en nu eindelijk dan ook eens op de correcte wijze wordt uitgezonden.
Door al die jaren dat je naar een eigenlijk vervormd beeld hebt zitten kijken en daar volledig aan gewend bent, heb je nu het idee dat het niet klopt, terwijl je in werkelijkheid nu voor het eerst naar het correcte beeld zit te kijken ;)
 
klopt dat was bij mij ook zo heb de hd niet gebelt had de hd zenders voor een week gratis :P
 
hmmz ik denk het niet want het lijkt me onwaarschijnlijk dat bv het nieuwe programma van wendy van dijk Uschi en loesie ofzoiets 4:3 is opgenomen.

het zijn de zenders net 5HD, RTL 4,5,7 HD waar ik het tot nu toe heb gezien
 
Klopt fledeweek zaterdag gingen ze ook de fout in op rtl4hd de eerste 3 min van ushi en loesie was 4:3.
 
Klopt, recentelijk hier ook meerdere malen meegemaakt. Ushi inderdaad + The Nany op RTL5 paar dagen terug. The Nanny ziet er wel veel beter uit in 4:3, maar zo wordt het natuurlijk niet uitgezonden.
 
Klopt en is best irri, bij ushi was het inderdaad goed te zien begin 4:3 na 4 min ofzo 16:9 beetje slordig maar kom erg veel voor jammer want je schakeld dan weer terug naar digitaal terwijl je HD hebt maar is niet om aan te zien in 4:3
 
nadroJ zei:
Klopt, recentelijk hier ook meerdere malen meegemaakt. Ushi inderdaad + The Nany op RTL5 paar dagen terug. The Nanny ziet er wel veel beter uit in 4:3, maar zo wordt het natuurlijk niet uitgezonden.

The nanny is wel degelijk 4:3 is nooit 16:9 geweest.
 
Terug
Bovenaan