• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD en teletekst

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ritselaar
  • Startdatum Startdatum
R

ritselaar

Ik heb op dit moment digitale tv en overweeg HD.
Mijn Philips HD-ready tv heeft DVI-aansluiting. Ik zal dus koppelkabel HDMI -> DVI nodig hebben.

Nu de vraag: Gaat teletekstsignaal ook via deze kabel en kan ik de afstandsbediening en teletekst van de tv gebruiken. Teletekst bekijken via de upc-ontvanger is namelijk 3x niets.

Ik vraag dit, omdat ik fervent teletekst bekijk en dat meespeelt in wel/niet HD nemen.


Frits de Laar
 
Teletekst gaat niet over HDMI. Gebruik zelf incidenteel teletekst op de Thomson DVR en het werkt redelijk tot goed op de publieke zenders.
 
Ik heb nu de Thomson DVR, maar ik vind teletekst er niet uitzien.

Of is dat op de HD-ontvangers wel beter ?

Ik wil wel een DVR, wordt er nu alleen ng maar Cisco uitgelevers, of ook nog steeds de Philips ?

Frits
 
knuffa zei:
Teletekst gaat niet over HDMI.

Huh?

Ik kan toch echt met mijn Philips HD-DVR teletekst kijken en dat is via HDMI.
OK, snel gaat het niet, net zo snel (of beter langzaam) als de eerste TV's met teletekst.
Niks geen pagina in het geheugen maar opzoeken als je er naar vraagt.
 
Bovendien kun je altijd nog analoog teletekst kijken hetgeen dan wel snel gaat...
 
@Robert
Dat bedoelde ik dus. Als je je tv aangesloten hebt via HDMI dan heb je geen analoge teletekst. Iets wat de TS juist wel wil.
 
knuffa zei:
@Robert
Dat bedoelde ik dus. Als je je tv aangesloten hebt via HDMI dan heb je geen analoge teletekst. Iets wat de TS juist wel wil.

Aha, duidelijk :)

Ik heb ook nog altijd de analoge aansluiting op mijn TV in gebruik.
Nou ja, gebruik, ik gebruik dat echt nooit meer.
 
Het grootste nadeel van HDMI is dat er geen Teletekst-doorgifte mogelijk is. Dat is alleen via software op de mediabox mogelijk. Helaas kent die geen teletekstgeheugen, zoals veel tv's dat kennen (soms tot wel 1000 pagina's). Daarvoor zul je toch echt naar analoog moeten switchen. Digitaal is dus zeker niet altijd een vooruitgang... Helaas.
 
henkjan99 zei:
.... Helaas kent die geen teletekstgeheugen, zoals veel tv's dat kennen (soms tot wel 1000 pagina's). Daarvoor zul je toch echt naar analoog moeten switchen. Digitaal is dus zeker niet altijd een vooruitgang... Helaas.

Dat was ook wel mijn grootste teleurstelling toen ik vorige week de Cisco HD Mediabox ontving... geen analoge coax uit.
Alleen een antenne-ingang en geen uitgang die ik kan doorsluizen naar de tv.
Ik kijk nogal eens teletekst, en was blij met mijn TV met 1200+ pagina's geheugen...
En nu heb ik er niks meer aan.

Ik overweeg nog altijd een splitter vóór de mediabox te proberen, kijken hoe erg het effect is op het digitale signaal.
 
Terug
Bovenaan