• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD-DVR valt weg bij kijken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter cacofant
  • Startdatum Startdatum
C

cacofant

Hallo,

Hebben meer mensen dit probleem? Tijdens het digitaal kijken wordt soms wel 3 tot 4x per dag het beeld gewoon zwart. Ongeveer 2 minuten wachten en het beeld komt weer terug. Uit- en aanzetten van de HD-DVR maakt niets uit, het enige wat helpt is mijn TV even 10 seconden uit zetten, en weer naar de HDMI ingang van de TV gaan.. dan heb ik weer beeld.

Is dit een fout in de HD-DVR? Ik denk zelf combinatie met de Samsung HDTV die ik heb (1 HDMI ingang) en ATEN HDMI switch. Het beeld komt namelijk ook weer terug als ik even de kabel uit de switch trek en hem weer terug doe !

Dit is wel zeeeeer ittitant !
 
Blijf je wel geluid houden?
Veranderd je tv wel de resolutie als je van SD naar HD gaat? ( Als het beeld op zwart staat Uiteraard)
Staat de resolutie op auto? (Standaard staat hij op 720p)

Het klinkt i.i.g.als een HDMI handshake issue!
Bepaalde hdmi loopthrough's geven problemen, zoals versterker/switch boxen.

De hdmi handshake issue is een bekende bug, en is zeer variabel.
test even een directe hdmi verbinding, zodat je evt.dit probleem kunt uitsluiten!

Blijft het probleem aanwezig, dan kun je de gebruikelijke reset's en geforceerde firmware upgrades doen.
Waarschijnlijk zal dit dan weinig zoden aan de dijk zetten, maar heb je dat alvast gedaan als je de helpdesk belt!
Ik zou dan een andere box aanvragen!
 
Ik zit nu al weer naar een uitgevallen beeld te kijken :-(

Als ik bij zwart beeld van een SD zender overschakel naar HD, zie ik beeld wel even wat lichter worden, maar krijg geen beeld.. lijkt dus wel om te willen schakelen. Geluid heb ik ook niet. HD-DVR staat inderdaad op auto.

Heeft iemand hier ervaring met een wel werkende HDMI switch dan?

Ik heb namelijk ook nog een PS3 en maar 1 HDMI ingang, dus het zal hoe dan ook met een switch moeten gaan werken !
(dat krijg je als je te snel koopt he.. TV is nu 3 jaar oud, toen was 1 HDMI poort nog standaard)..
 
Terug
Bovenaan