• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD Box binnen - Geen signaal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter poiuyt
  • Startdatum Startdatum
P

poiuyt

Zoals misschien sommige weten heb ik laatst storing gehad en dacht upc mijn royaal dvr abonnement maar te deactiveren en mijn HD abonnement te activeren. Nu is dan eindelijk mijn HD-box binnen en heb ik alles aangesloten en gebeld voor activering. Ook heb ik alle cijfertjes ingevuld en zijn er al kanalen en radiozenders gevonden. Voorwaarden heb ik ook geaccepteerd.

Alleen nu krijg ik het bericht, geen signaal! Mijn oude royaal dvr box werkte nog gewoon met de kabels die er nu liggen en nu zou die het op deze niet doen? Overigens heb ik gewoon nog analoog signaal.

Als ik de box uitzet op bijvoorbeeld Nederland 2 en weer aanzet zegt de box dat ik geen rechten heb, ga ik zappen komt die met het verhaal signaalverlies.

Moet dit signaal nu echt geactiveerd worden en gaat het echt pas na 1 uur werken?

edit: zit testbeeld hier niet op 999? Die pakt de box namelijk niet!
 
ff bellen, en ja activeren, duurt gemiddeld een paar minuten.
terwijl ik belde, hadden we al beeld, dus het kan snel.
Suc6
 
Moet dit signaal nu echt geactiveerd worden en gaat het echt pas na 1 uur werken?

Ik heb de HDTV box met DVR ook besteld en krijg net de retourdoos voor de oude DVR met de papieren binnen. Er staat inderdaad dat na het invoeren van je gegevens het ongeveer een uur duurt.Zit met smart te wachten op de TNT. :)
 
poiuyt zei:
Zoals misschien sommige weten heb ik laatst storing gehad en dacht upc mijn royaal dvr abonnement maar te deactiveren en mijn HD abonnement te activeren. Nu is dan eindelijk mijn HD-box binnen en heb ik alles aangesloten en gebeld voor activering. Ook heb ik alle cijfertjes ingevuld en zijn er al kanalen en radiozenders gevonden. Voorwaarden heb ik ook geaccepteerd.
Je hoort 'm eigenlijk pas aan te sluiten als je oude box is ge-de-activeerd. Op dat moment weet je dat de wijziging actief is en kan je de nieuwe box aansluiten.
Als dat langer dan een uur duurt kan je de helpdesk bellen.
 
Het schijnt een zooitje met de paketten te zijn bij UPC.
Volgens de medewerker is er een "riant" (correct me if im wrong) gebied dat speciale instellingen nodig heeft.
Zat een schreeuwend formuliertje in LET OP!!! INSTELCODES!! Die had ik dus gevolgd maar moest mijn oude nummers gewoon invoeren.
 
René [Mr. Jinx] zei:
Je hoort 'm eigenlijk pas aan te sluiten als je oude box is ge-de-activeerd. Op dat moment weet je dat de wijziging actief is en kan je de nieuwe box aansluiten.
Als dat langer dan een uur duurt kan je de helpdesk bellen.

Zo staat het niet in de brief die ik vanmiddag kreeg. Er staat precies< Voordat u de nieuwe UPC Mediabox kunt installeren dient deze eerst geactiveerd te worden.Hiervoor kunt u direct na ontvangst van u nieuwe Mediabox onderstaand telefoonnummer bellen en u klantnummer intoetsen. U UPC mediabox is dan binnen 1 uur geactiveerd en klaar voor gebruik. Vanaf dat moment zal ook uw nieuwe abonnement ingaan.U OUDE UPC MEDIABOX word dan GEDEACTIVEERD>.
 
Je moest inderdaad bellen maar stond een apart activeringsnummer en frequentie enz die je in de mediabox moest invoeren.

Nu ik weer beeld heb dacht ik laat ik UPC billing afdeling eens bellen voor een vergoeding van de dagen dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de digitale televisie. De storingen die ik heb gehad en de verschrikkelijk afhandeling van een contract overname en verhuizing. Daar moet je zelf achteraan bellen om het 1 en ander voor elkaar te krijgen wat ook een leuk plaatje met zich meebrengt. Ondertussen rond de 20 euro aan telefoonkosten bij de UPC.

Blijkbaar kunnen ze voor een dag dat digitale televisie niet werkt een storingsvergoeding geven van 1 euro per dag. Ik vind dat ik hier behoorlijk mee word afgescheept aangezien deze vergoeding niet opweegt tegen de moeite en de kosten die ik er zelf in moest steken voor de bovengenoemde problemen. Blijkbaar kan je ook niet iemand aan de lijn krijgen die dat wel kan en ze kappen het gesprek fijn af "Verder nog vragen" ?

Sta je dan met een bek vol tanden, wat gebeurt me nu? Vier euro vergoeding. Jeuj!
 
dreigen met opzeggen levert je vaak een aantal maanden korting op :) waarschijnlijk veel meer dan je nu krijgt! gewoon vragen naar de administratie om op te zeggen..
 
poiuyt zei:
Sta je dan met een bek vol tanden, wat gebeurt me nu? Vier euro vergoeding. Jeuj!
Je hebt het nog niet he... let maar op: als het UPC om geld gaat, weten ze het maar al te snel van je rekening af te halen, maar als het andersom moet... kost het je over het algemeen meer om het te krijgen, dan dat je uiteindelijk krijgt.
 
Vooruit, goed nieuws mag ook wel eens. De HDTV-box kwam rond 17.00 uur binnen en na het uitpakken en afkoppelen van de oude DVR-box de nieuwe HDTV DVR aangesloten.Een telefoontje naar het 088-nummer en 20 minuten later was het klaar en werkte de box prima. Nu nog de oude even retourneren en klaar is kees ( joop :) ). Ging dus heel goed en als het administratieve deel net zo goed gaat is het een geslaagde switch. Trouwens erg mooi beeld op de HD-kanalen.
 
Terug
Bovenaan