• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD - allerlei

  • Onderwerp starter Onderwerp starter clubdj
  • Startdatum Startdatum
C

clubdj

Heb in december een Loewe connect 32 gekocht.
Had totaal geen verstand van alle termen dus heb me laten adviseren in de winkel.
Nu is deze TV een 1080i toestel. En is mij verkocht als een Full HD toestel.
Is dit nu onjuiste informatie die ik gekregen heb? En zo ja.. kan ik er dan nog wat aan doen.
Toestel heeft 1999 Euro gekost en dan wil je toch wel waar voor je geld..
 
clubdj zei:
Heb in december een Loewe connect 32 gekocht.
Had totaal geen verstand van alle termen dus heb me laten adviseren in de winkel.
Nu is deze TV een 1080i toestel. En is mij verkocht als een Full HD toestel.
Is dit nu onjuiste informatie die ik gekregen heb? En zo ja.. kan ik er dan nog wat aan doen.
Toestel heeft 1999 Euro gekost en dan wil je toch wel waar voor je geld..

wat is het type van je TV? lijkt me namenlijk sterk dat het een 1080i toestel is tenzij er HD Ready opstaat kan het kloppen, het is een Loewe gekocht afgelopen december, en dan lijkt het me al Helemaal sterk dat het 1080i moet zijn, alle tv's met full hd zijn gewoon 1080p dus die ook lijkt me..

indien het inderdaad een HD Ready toestel is en de verkoper jou heeft verteld dat het een Full HD tv is, kan je er nu niets meer aan doen helaas, daar is ook die 14 dagen op zicht voor en die zijn al ruimschoots voorbij.

En om even terug te komen op die verdraaide logo's>
ONOFFICIEEL, maar veel gebruikt door winkels en op DVD spelers (vanwege de upscaling naar FHD)
jan07Full%20HD.gif
fullhd.jpg


Officieel>
hd-ready.jpg
HDready1080p.gif
hdtv.jpg
hdtv1080pjpg1188564680.jpg
(Deze heb ik...welke heb jij??;)
 
Maar hoe kom je nu opeens aan het idee dat het een 1080i TV is in plaats van een 1080p en hoe heb je dat geconstateerd.
Omdat je zegt een leek te zijn op dit gebied vraag ik me dat af en heb je mischien wel de verkeerde conclussie getrokken.
En wat staat hierover in de gebruiksaanwijzing daar worden alle resoluties die het scherm kan weergeven altijd bij de technische gegevens vermeld.
Als je b.v. nog nooit echt 1080p materiaal zoals een Blu ray of met een mediaspeler binnengehaald mareriaal met dit formaat aan de TV heb toegevoerd zal je in het info scherm van de TV nooit 1080p of 1080 zien verschijnen maar hoogstens 1080i.
En ook hier is het oppassen want film blu Rays zullen in het algemeen wel 1080p 24HZ zijn maar b.v. muziek blu rays zijn veelal 1080i 50 of 60 HZ. een enkele op echt filmformaat uitgezonderd
Bij de UPC HD box zal als hoogste waarde 1080i 50HZ worden weergegeven in dit scherm maar dit kan afwijken al naar gelang of er HD of SD materiaal wordt toegevoerd en de instellingen van de box.
Je tv zal dit dan upscalen naar de orginele scherm resolutie.
Een HD ready scherm van echt 1080i zal bij toevoer van 1080p materiaal op zwart gaan met eventueel de mededeling niet geschikt voor dit formaat en dan moet de Blu Ray of mediaspeler op uitvoer 1080i worden ingesteld als dit het geval is dan is de TV niet Full HD.
Dan zou ik toch ernstig gaan protesteren bij de handelaar wegens valse voorlichting ondanks de verstreken termijn.
Maar je moet dan wel zeker zijn dat jezelf de juiste conclussie heb getrokken.
De medelingen in het info scherm hebben dus meer te maken met de toevoer van het materiaal dan met de orginele resolutie van het scherm.
 
1080i schermen bestaan niet ;) 1080i materiaal, dus het signaal, bestaat wel.
 
hd-ready.jpg
HDready1080p.gif
hdtv.jpg
hdtv1080pjpg1188564680.jpg
(Deze heb ik...welke heb jij??;)
[/quote]
Die sticker heb ik nooit gezien, de TV stond in de winkel. En toen ze de TV kwamen bezorgen is hij aangesloten, misschien zat die sticker op de doos? Niet gezien in ieder geval.
 
cornelisvandenberg zei:
Maar hoe kom je nu opeens aan het idee dat het een 1080i TV is in plaats van een 1080p en hoe heb je dat geconstateerd.
Omdat je zegt een leek te zijn op dit gebied vraag ik me dat af en heb je mischien wel de verkeerde conclussie getrokken.
En wat staat hierover in de gebruiksaanwijzing daar worden alle resoluties die het scherm kan weergeven altijd bij de technische gegevens vermeld.
Als je b.v. nog nooit echt 1080p materiaal zoals een Blu ray of met een mediaspeler binnengehaald mareriaal met dit formaat aan de TV heb toegevoerd zal je in het info scherm van de TV nooit 1080p of 1080 zien verschijnen maar hoogstens 1080i.
En ook hier is het oppassen want film blu Rays zullen in het algemeen wel 1080p 24HZ zijn maar b.v. muziek blu rays zijn veelal 1080i 50 of 60 HZ. een enkele op echt filmformaat uitgezonderd

Als mijn TV aan gaat dan zie ik 1080i in beeld verschijnen. Vandaar dat ik er van uit ga dat het dat ook is. In de gebruiksaanwijzing is niet te zien of het een 1080i op 1080p is. Dat staat er niet achter. Aleen 1920 1080. De TV die ik heb is dus een Loewe connect 32. Op internet zie je wel dat er het een 1080p is, maar geen idee hoe ik dat hier kan vinden. Blue Ray speelt hij wel af. En met een prachtig beeld. De Blue Ray speler geeft wel aan 1080p als er een Blue Ray in gaat.
 
jowi zei:
1080i schermen bestaan niet ;) 1080i materiaal, dus het signaal, bestaat wel.
Even gezocht en vond dit: Het beste beeld zijn tv’s met een Full HD scherm, dit zijn televisies met kwalitatief het hoogst beschikbare videosignaal. Deze tv’s zijn opgebouwd uit 1080 lijnen en 1920 beeldpunten per lijn. Maar er is wel een verschil, zo heb je de 1080p en 1080i schermen

Bron: https://vrienden.wordpress.com/2009/02/03/hd-tv/
 
bartech zei:
De Loewe connect 32 is gewoon een full hd toestel (1080p). ;)
Ja zo vond ik het ook op internet. Maar waarom geeft hij dan 1080i aan als je de TV aan zet?
 
clubdj zei:
Ja zo vond ik het ook op internet. Maar waarom geeft hij dan 1080i aan als je de TV aan zet?

Durf ik niet te zeggen. Kan een standaard instelling zijn van de tv?
Maar zoals je zelf al aangaf geeft hij bij blu-ray 1080p (full hd) aan. Tevens als je even op google zoekt zie je overal staan: "Full-HD+ DR".
 
Terug
Bovenaan