• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HBO lanceert nieuwe betaalzenders in Nederland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
937
HBO op Ziggo

Op 23 augustus is het nieuws verschenen dat Ziggo gaat HBO series en films doorgeven. Nu lees ik op TotaalTV.nl dat het als goed als zeker is dat HBO in 2012 in Nederland zal beginnen met uitzenden. Dat allemaal in verband met Film1 (die begint in januari met het uitzenden van series).

Weet iemand toevallig meer van? Per wanneer? Wordt het een aparte betaalzender? Hoeveel zou het gaan kosten?

Het is voor het eerst vanaf augustus dat er weer iets over HBO in Nederland wordt geschreven...
 
Allemaal speculatie nog... kosten zullen wel behoorlijk zijn vermoed ik. Wordt voor zover ik heb begrepen een premium pakket wat extra afgenomen moet worden.
 
Er is weer nieuws op HBO gebied:

https://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/11166676/__Ziggo_en_HBO_mogen_betaalzenders_oprichten__.html


- De Nederlandse kabelaar Ziggo mag samen met de Amerikaanse omroep HBO nieuwe betaalzenders gaan oprichten en exploiteren in Nederland. De Europese Commissie voorziet in de plannen geen problemen als het gaat om Europese regelgeving, zo maakte het dagelijks bestuur van de Europese Unie woensdag bekend.

Ziggo en HBO willen zes nieuwe betaaltelevisiezenders gaan ontwikkelen onder de naam HBO Nederland. De zenders zullen voornamelijk films en andere televisieshows tonen en zullen alleen in Nederland actief zijn. De nieuwe joint venture staat onder gezamenlijke zeggenschap van HBO en Ziggo
 
Ik hoop op een niet te lange vertraging, ten opzichte van usa uitzendt tijden.
Zelfde dag hoeft niet, al is het dan wel veel meer de moeite waard om het te nemen, downloaden van een serie wordt dan volstrekt overbodig.
 
De Amerikaanse betaalzender HBO lanceert in 2012 in Nederland een nieuw betaaltelevisiepakket. Daarbij gaat het met tv-aanbieder Ziggo samenwerken. De Europese Commissie heeft hiervoor goedkeuring gegeven.
Al enige maanden was het een publiek geheim dat HBO en Ziggo vergevorderde plannen hadden om samen in betaaltelevisie te stappen. Enkele maanden geleden schrapte Ziggo nog enkele regionale omroepen uit het zenderaanbod om ruimte te creëren voor een nieuwe tv-dienst. Hoewel Ziggo nooit heeft bevestigd dat het hier om nieuwe betaalkanalen van HBO ging was dit voor insiders al wel duidelijk. Het wachten was op Europese goedkeuring om samen in betaaltelevisie te mogen stappen.
Dat is vandaag officieel gebeurd. Ziggo en HBO mogen nieuwe betaalzenders in Nederland gaan oprichten en exploiteren. De Europese Commissie voorziet geen problemen als het gaat om Europese regelgeving meldt persbureau ANP. De nieuwe betaalkanalen worden in 2012 onder de naam HBO Nederland op de Nederlandse tv-markt gelanceerd. De tv-kanalen van HBO Nederland zullen niet alleen bij Ziggo beschikbaar komen. Bij welke andere tv-aanbieders HBO Nederland ook te zien is kan nog niet gezegd worden omdat nu pas onderhandelingen over mogelijke distributieovereenkomsten gestart kunnen worden.
HBO Nederland is een joint-venture tussen het Amerikaanse betaalzender HBO en de Nederlandse tv-aanbieder Ziggo. Op de tv-kanalen van HBO Nederland zullen voornamelijk films en series van HBO te zien zijn. De nieuwe betaalkanalen zullen alleen in Nederland beschikbaar komen.
Bron:TotaalTV.nl
 
ook nog zes nieuwe betaaltelevisiezenders onder de naam HBO in Nederland. dat wordt smullen :thankyou:
 
ook nog zes nieuwe betaaltelevisiezenders onder de naam HBO in Nederland. dat wordt smullen :thankyou:
Tot je de prijs weet.....
Eerst maar afwachten wat het precies gaat worden en vooral wat het gaat kosten. De kans dat ik me op dergelijke zenders ga abonneren is sowieso al nihil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan