• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HBO kanalen slechte kwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

cvs

Sinds een paar maanden is de kwaliteit van de HBO kanalen er op achter uit gegaan. Zo breekt soms het beeld gewoon voor de helft op (in blokjes) en is er dus niets meer te zien.

We hebben een nieuwe versterker gezet bij de binnenkomst maar dat maakt niets uit. Wel hebben we een lange kabel liggen naar de tv maar dat heeft in het verleden nooit eerder probeblemen opgeleverd.

Herkent iemand dit problem en is er een oplossing voor.

alvast bedankt,
 
Kun je sterkte van de versterker ook instellen?

Te weinig signaal veroorzaakt blokjes, maar te veel signaal ook.
 
Sinds een paar maanden is de kwaliteit van de HBO kanalen er op achter uit gegaan. Zo breekt soms het beeld gewoon voor de helft op (in blokjes) en is er dus niets meer te zien.

We hebben een nieuwe versterker gezet bij de binnenkomst maar dat maakt niets uit. Wel hebben we een lange kabel liggen naar de tv maar dat heeft in het verleden nooit eerder probeblemen opgeleverd.

Herkent iemand dit problem en is er een oplossing voor.

alvast bedankt,
Het bekende verhaal:
Binnenhuisinstallatie testen door TV rechtstreeks met een kabelkeur-kabel op het AOP (daar waar de groene kabel binnenkomt) aan te sluiten. Is het nu goed dan de binnenhuisinstallatie een voor een weer opbouwen (steeds testen), totdat de bron gevonden is. Is het beeld dan ook slecht dan moet je Ziggo bellen.

pvd
 
Dat het altijd heeft gewerkt is geen garantie dat het nu ook werkt, het beste om op het AOP ( hoofdaansluiting ) aansluiten, met een nieuwe kabel. Helpdesk kan gratis kabels op sturen tot 5 meter, mocht je zelf geen kabel thuis hebben liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan