• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HB via HDMI geluidsprobleem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gebak
  • Startdatum Startdatum
G

Gebak

Ik weet niet of de vraag al eerder gesteld is maar:
HB via HDMI naar mijn receiver, en dan vanuit receiver HDMI out naar TV. Meerdere apparaten zijn ook zo aangesloten.
Ik krijg geen geluid meer op tv alleen via 5.1 systeem. In instellingen kan ik niets vinden. Eerst werkte dit wel gewoon maar nu niet meer.(update geweest o.i.d?)
In instellingen HB kan ik niets vinden hierover.

Ik weet dat als ik de HB rechtstreeks op de TV aansluit het TV geluid het wel doet.
Iemand een oplossing? Dank alvast. Mvg, Gerard
 
Hier nergens geen last van,en heb het op dezelfde manier aangesloten.
Zal dus geen update zijn geweest.Misschien je receiver resetten?
 
Ook even getest... gewoon geluid.
Hier ook alles via HDMI-IN aangesloten op de receiver en 1 HDMI-OUT naar de TV.
 
Ik ga even in de Manual van de Pioneer VSX-322-k Receiver kijken dan.
 
Heb je al eens gekeken in "Optie / instellingen/Televisie/Geluidsinstellingen?
 
Tot nu toe in de Manual geen verlossend antwoord gevonden.
@Eric22 de geluidsinstellingen van de HB eerst gereset en toen op HDMI.
 
Licht aan de receiver. HDMI instellingen op je receiver aanpassen. Zoeken naar pass-trough aan of TV Audio ON

Succes
 
Waarom wil je nog geluid uit die armzalige speakers je TV als het signaal toch al via je receiver loopt?
 
Wat ik bedoel is als ik de tv uitzet geen geluid meer van b.v. de HB digi radio over de recieiver krijg.
Inmiddels HB rechtstreeks op de tv (HDMI via receiver losgekoppeld) en optisch audiokabeltje van HB naar receiver.
 
Ik heb sinds kort de HB, maar heb via de HDMI geen geluid op mijn installatie (LG) Ik heb de HB ook op een modernere Samsung LED tv uit geprobeerd en ervaar het zelfde probleem. De HB is omgewisseld omdat men in de eerste instantie dacht dat het aan de box zou liggen.
Alle ander apparatuur blu-ray apple TV werken overigens prima.
Iemand bekend met dit probleem. Volgens de helpdesk een HDCP probleem
 
Terug
Bovenaan