• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hardnekkig internet probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Greenhof

Hallo allemaal,

Graag zou ik het volgende probleem willen voorleggen.

Ik heb al maanden problemen met mijn internet.Er zijn wel geteld 9 monteurs op bezoek geweest en het probleem bestaat nog steeds.

Ik heb een bekabelde verbinding met het ubee evw3200 modem. nou is het zo dat mijn internet meerdere malen per dag eruit klapt terwijl mijn modem online blijft.

Inmiddels is alles vervangen. internet kabels door het huis, modem,andere pc, Ziggo heeft zelfs de straat open laten graven om de groene kabel te vervangen.
Maar het probleem blijft bestaan....
als ik mijn modem benader zie ik dat er wat conflicten zijn bij:

Downstream Bonded Channels

Correctables Uncorrectables
69 13

Nu weet ik niet zeker of dit er iets mee te maken heeft.

Vanmorgen is monteur 10 geweest en die kon ook niks vinden.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen is?
 
uncorrect en zo zegt mij niets maar ik zou eens heel snel een andere DNS instellen in je router en dat uitproberen.
 
long shot: is je AOP wel geaard?


Geen idee. zie alleen een groene kabel rechtstreeks in de aop gaan :S

uncorrect en zo zegt mij niets maar ik zou eens heel snel een andere DNS instellen in je router en dat uitproberen.

Heb geen flauw idee hoe dat zou moeten, ik ben maar een amateur :)
zou je dit kunnen uitleggen ?

Met Vriendelijke Groet

Greenhof
 
Geen idee. zie alleen een groene kabel rechtstreeks in de aop gaan :S
Zit de AOP in de meterkast ?
Dan zal daar ongetwijfeld ook wel een aard punt zitten (metalen strip waar een aantal geel/groene kabels op uitkomen).
Om het AOP ook te aarden moet je een geelgroene kabel van het AOP naar dit aardpunt brengen.

Wat betreft de dns, daar wordt bedoeld dat je handmatig een dns server instelt op je pc/laptop. Normaal krijg je van Ziggo de dns servers automatisch, je kan dit ook handmatig doen. Probeer de volgende dns servers: 8.8.8.8 of 8.8.4.4. Hoe je dit doet, zie bv: https://www.youtube.com/watch?v=COE8dolyRWc
Maar ik vraag mij af of dit het probleem is.
 
Heel acceptabele waardes, niet iets om aandacht aan te geven als bron van je problemen.
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe lang het modem online is.
Als dit al na 5 minuten is, dan is het zeker niet goed, maar bij een paar dagen zal ik me daar ook niet echt druk om maken.
 
mijn modem is nu 5 dagen online

heb nu deze waarden staan in mijn ubee modem

Correctables Uncorrectables
256707 127684

elke uur valt mijn internet een paar seconde weg, soms wel een uur :S


ps: mijn aop is volgens mij niet geaard. ik zie alleen de groene kabel naar binnen gaan.

Morgen vroeg komt er weer een monteur :S
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben je de enige die dit heeft, of hebben je buren dit ook ?

Als het aantal uncorrectables na 5 dagen zo hoog is, valt je modem verbinding regelmatig weg. Je hoeft dan geen oorzaak in DNS of iets dergelijks te zoeken, want dat heeft er niets mee te maken. Je basis is niet goed: het signaal valt weg.

Aangezien vrijwel allemaal vervangen is, inclusief kabel in de straat, zou je dan denken aan een slechte groepsversterker in de straatkast. Maar dan moeten meer mensen in de buurt hetzelfde probleem hebben. Ook zie je dan wellicht onderbrekingen in je tv beeld op het moment dat internet wegvalt.

Dus maak eens een rondje langs je buren en vraag ze ook te kijken naar oplopende uncorrectables in het modem en uitvallende verbindingen. Als niemand dat heeft, moet het toch in je eigen aansluiting zitten.....
 
Blijkbaar heeft heel de straat hier last van...

Ziggo gaat kijken wat ze er aan kunnen doen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan