Harddisk blijft wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ziggoleek

Forum Gebruiker
Berichten
6
Na het verwijderen van een opname uit de medialijst blijft het "wissen" sterretje lopen en de ruimte op de harddisk wordt niet vrijgegeven.
 

Gewoon_een_Klant

Forum Gebruiker
Berichten
55
Decoder al eens helemaal stroomloos gemaakt? Indien Ja -> Benader bestanden via FTP programma en verwijder op deze wijze het programma (let op het zijn 3 of 4 bestanden per opname: *.hmt/*.nts/*.thm/*.ts)
 
Topicstarter
Topicstarter
Z

Ziggoleek

Forum Gebruiker
Berichten
6
Heb inmiddels de Ziggo helpdesk gebeld. Daar hebben ze mijn Humax "overgenomen" en een software fout ontdekt. Fout hersteld: daarna stonden de programma's die ik gewist had (althans had proberen te wissen) weer "normaal" in de medialijst. Inmiddels is de situatie weer normaal. Bedankt voor het meedenken.
 

koopman4

Forum Gebruiker
Berichten
1.965
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Decoder al eens helemaal stroomloos gemaakt? Indien Ja -> Benader bestanden via FTP programma en verwijder op deze wijze het programma (let op het zijn 3 of 4 bestanden per opname: *.hmt/*.nts/*.thm/*.ts)
Wissen via FTP server is niet gebruikelijk en kan problemen geven.
Wissen dient met de Humax zelf te gebeuren, bij problemen even de switch achterop UIT/AAN schakelen (als reset).

Gerard.
 

Gewoon_een_Klant

Forum Gebruiker
Berichten
55
Heb inmiddels de Ziggo helpdesk gebeld. Daar hebben ze mijn Humax "overgenomen" en een software fout ontdekt. Fout hersteld: daarna stonden de programma's die ik gewist had (althans had proberen te wissen) weer "normaal" in de medialijst. Inmiddels is de situatie weer normaal. Bedankt voor het meedenken.

Dit is een heel spannend verhaal. Weet je wat ze precies hebben gedaan? Heb jij zaken moeten uitvoeren of heb je alleen aan de telefoon gehangen en was de decoder ineens weer OK?

@koopman4: klopt, het beste is als de decoder het zelf doet, maar helaas zijn er situatie bekent met deze decoder waarin de decoder zelf niet doet wat het moet doen, dan is het verwijderen van bestanden via FTP een eerste oplossing, andere oplossing is HDD uitbouwen en aan ander device hangen voor verwijdering. Heel soms gaat het mis met de root rechten op bestanden waarna de decoder behoorlijk van slag kan raken.
 
Topicstarter
Topicstarter
Z

Ziggoleek

Forum Gebruiker
Berichten
6
Harddisk blijft wissen.

Ik heb alleen maar aan de telefoon gehangen. Na een mij onbekende aktie van de technicus? aan de telefoon verdween ineens de "Bezig met wissen" melding (inclusief het draaiende sterretje) en kwamen de opnames die ik aan het wissen was weer in de medialist te staan. Daarna werkte alles weer normaal. Ik moet zeggen dat ik pragmatisch ben ingesteld: Voor mij telt dat het probleem is opgelost; wat precies de oorzaak van het probleem was en hoe het is verholpen vind ik wel leuk om te weten, maar is van secundair belang.
 

TheGrouch

Forum Gebruiker
Berichten
4.935
Internet
  1. T-Mobile
Digitale TV
  1. Ziggo
Voor mij telt dat het probleem is opgelost; wat precies de oorzaak van het probleem was en hoe het is verholpen vind ik wel leuk om te weten, maar is van secundair belang.

Jij vind het feit dat Ziggo schijnbaar zonder jouw inbreng op jouw humax zaken kan uitvoeren niet zo spannend?
 

Gewoon_een_Klant

Forum Gebruiker
Berichten
55
Ik hoop dat een Webcare Team Member hier meer duidelijkheid over weet te verschaffen. Het zonder tussenkomst van een klant een aanpassing doen op een privé device zou absoluut niet mogelijk mogen zijn / noch in een device mogen zitten zonder dat dit vooraf kenbaar is gemaakt. Wie weet meer?
 

LoveByte

Forum Gebruiker
Berichten
641
Internet
  1. Ziggo
  2. T-Mobile
Digitale TV
  1. Ziggo
Het zonder tussenkomst van een klant een aanpassing doen op een privé device zou absoluut niet mogelijk mogen zijn / noch in een device mogen zitten zonder dat dit vooraf kenbaar is gemaakt.
Dat is bij TS toch ook niet gebeurt, of mis ik iets.?
Heb inmiddels de Ziggo helpdesk gebeld. Daar hebben ze mijn Humax "overgenomen" en een software fout ontdekt.
 

koopman4

Forum Gebruiker
Berichten
1.965
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik hoop dat een Webcare Team Member hier meer duidelijkheid over weet te verschaffen. Het zonder tussenkomst van een klant een aanpassing doen op een privé device zou absoluut niet mogelijk mogen zijn / noch in een device mogen zitten zonder dat dit vooraf kenbaar is gemaakt. Wie weet meer?
Op het moment dat jij Ziggo 1200 belt en je vraagt ze op afstand te helpen, geef je dingen over, maar natuurlijk vragen zij jou ook of je dit goed vindt.
Natuurlijk kunnen ze niet op afstand iedere handeling uitvoeren, maar een reset meestal wel. Dus wissen of een opname van jou afspelen niet hoor.

Gerard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan