• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

happerend geluid TV ----WIE OOK?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter a3a
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

a3a

Sinds de update van Ziggo/upc in jan 2015 hebben wij regelmatig last van haperend geluid.
Meestal na een uurje of 2-3 begint dit. Soms met korte tussen pozen en dan weer een hele tijd niets.
Dit begon ons ernstig te irriteren vandaar dat we contact opnamen met de klantenservice.
Mede omdat wij verleden jaar 3 monteurs over de vloer hebben gehad omdat tv, internet en bellen geheel uitvielen kwam de derde monteur er achter dat er een draad in de wandcontant NIET vast meer zat. Tevens wist deze bekwamen monteur ons te vertellen dat bij ons ECHT alles goed zat. Dus mocht er een storing komen moest in melden dat men buiten moest kijken. Dit heb ik dus gemeld toen het geluid van de TV begon te haperen.
Inmiddels nieuwe media box gehad, ECHT alle kabels en splitser vervangen en nog steeds haperend geluid na 2-3 uur nadat de TV aanstaat.
Wie herkend dit probleem sinds de update dat alles HD is. Overigens doet dit probleem ook nu voor in gewone kwaliteit. Laat het mij weten want ik schijn de enige te zijn?
 
Dit lijkt me toch eerder een probleem met de gebruikte hardware en niet van het geleverde signaal. Welke mediabox gebruik je?
 
Sinds de update van ziggo/upc in jan 2015 hebben wij regelmatig last van haperend geluid.
Meestal na een uurje of 2-3 begint dit. Soms met korte tussen pozen en dan weer een hele tijd niets.
Dit begon ons ernstig te irriteren vandaar dat we contact opnamen met de klantenservice.
Mede omdat wij verleden jaar 3 monteurs over de vloer hebben gehad omdat tv, internet en bellen geheel uitvielen kwam de derde monteur er achter dat er een draad in de wandcontant NIET vast meer zat. Tevens wist deze bekwamen monteur ons te vertellen dat bij ons ECHT alles goed zat. Dus mocht er een storing komen moest in melden dat men buiten moest kijken. Dit heb ik dus gemeld toen het geluid van de TV begon te haperen.
Inmiddels nieuwe media box gehad, ECHT alle kabels en splitser vervangen en nog steeds haperend geluid na 2-3 uur nadat de TV aanstaat.
Wie herkend dit probleem sinds de update dat alles HD is. Overigens doet dit probleem ook nu voor in gewone kwaliteit. Laat het mij weten want ik schijn de enige te zijn?

Bedankt voor je verhaal.

Haperend beeld en geluid op alle zenders kan komen door te sterk signaal ofwel oversturing. Dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn. Het is handig om meer te vertellen over je situatie. Dus gebruikte materialen en de ontvanger waar je problemen mee hebt. Je verhaal bevat heel veel woorden maar niets waar ik iets mee kan.
 
Dit lijkt me toch eerder een probleem met de gebruikte hardware en niet van het geleverde signaal. Welke mediabox gebruik je?

De standaard upc media box hd .
Staat nergens een type uitvoering.

De bekabeling is ook standaard van upc/ziggo en de splitter heeft een keurmerk van upc/ziggo
 
Hoi, tja da's nog even wennen, ook de problemen van het upc-gebied op het ziggo-forum.
Ik had het kunnen zien aan je locatie.
Maar van die upc-boxen weet ik bijna niets af, alleen dat je ze huurt van upc (nu ziggo). Dus het ligt wel bij ziggo om te zorgen dat je ontvangst goed is.
Ik kan je helaas niet verder helpen, misschien iemand uit voormalig upc-gebied, sorry.
Het enigste wat ik kan bedenken is, aangezien het probleem pas komt als de box 2 uur aanstaat dat hij te heet wordt.
 
Dank je wel voor de genomen moeite. We zullen door moeten zoeken.
 
De standaard upc media box hd .
Staat nergens een type uitvoering.

De bekabeling is ook standaard van upc/ziggo en de splitter heeft een keurmerk van upc/ziggo

Wat zegt UPC dan? Ik bedoel als het probleem niet aan jouw kant ligt dan moeten ze toch eens stappen gaan ondernemen om het bij zichzelf(UPC) te gaan zoeken.

Probeer eens even uit met de splitter ertussen uit? Komt het dan nog voor?
Check ook je HDMI kabels eens. Box herstarten en even opnieuw zenders laten zoeken. Neem aan dat je op de box ook de meest actuele software draait?
Enfin hoe dan ook de monteur is geweest dat zal allemaal wel in orde zijn dus..dan moet UPC ook eens bij zichzelf gaan kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb eerst alle problemen die dat kan veroorzaken bij mijzelf gezocht.
Nu alle bekabeling is vervangen door mij "met het keurmerk" restte mij nog alleen om de een directe aansluiting op de doos uit de muur.
Helaas valt het geluid weer weg

Dus zal nu weer contact zoeken maar heb zo'n vermoede dat ik weer van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Maar ben ik dan ECHT de enige die dit heb?
Als ik door het forum blader kom ik dit meer tegen.

Dus wordt vervolgd........
 
Ik heb eerst alle problemen die dat kan veroorzaken bij mijzelf gezocht.
Nu alle bekabeling is vervangen door mij "met het keurmerk" restte mij nog alleen om de een directe aansluiting op de doos uit de muur.
Helaas valt het geluid weer weg

Dus zal nu weer contact zoeken maar heb zo'n vermoede dat ik weer van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Maar ben ik dan ECHT de enige die dit heb?
Als ik door het forum blader kom ik dit meer tegen.

Dus wordt vervolgd........

Hartelijk dank voor je reactie. Zou zeker eens contact op gaan nemen. Jij hebt van jouw kant je zaakjes op orde maar de kabelaar mag op een gegeven moment het probleem ook bij zichzelf zoeken.
Houdt ons aub hier eens op de hoogte van de ontwikkelingen. Graag helpen we je verder.....

Zeker als er meer mensen met deze problemetiek kampen moet je in die specifieke topics ook jouw verhaal toevoegen.
Ben benieuwd hoe het afloopt. Vervelend zo,n situatie kan ik goed begrijpen.
Kan je niet eens een andere box uitproberen? Bijv van een bekende .. die nog zo,n box heeft liggen of die je even wilt helpen?

Het vervelende in jouw situatie is ook dat het probleem zich pas na een ruime tijd voordoet.
Misschien een andere box eens even goed testen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Enkele dagen geleden weer contact met Ziggo gehad. Ook zij vinden het heel vervelend en willen het oplossen. Dus was het "probleem" na de TD gestuurd. Vrijdag werd ik weer gebeld en hun Tech. Afdeling adviseerde dat het geluid van de mediabox op maximaal gezet moest worden.
Helaas gisteren naar RTL 4 gekeken en weer happerend geluid ( en niet zo'n beetje ook. Wordt woensdag weer gebeld en wie weet wat voor oplossing er nu weer komt. Wordt vervolgd ( helaas)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan