Hapering bij afspelen

drabbe

Forum Gebruiker
Berichten
129
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Bij opgenomen programma's gebeurt het de laatste dagen regelmatig, dat het beeld stil blijft staan en het geluid doorloopt. Als ik het programma stop en weer afspeel gaat het weer goed. Komt dit probleem ook bij iemand anders voor? Ik ben benieuwd.
 
De opgenomen programma's komen via de netwerkverbinding van je Next binnen.
Mogelijk dat hier iets niet lekker werkt. Hoe is het aangesloten, WiFi of bekabeld?
Probeer eens met een andere netwerkkabel als dat mogelijk is.
 
de next is met een kabel aangesloten. Het probleem is nooit voorgekomen.
Alleen de laatste week is het ineens begonnen, zonder dat hier iets veranderd is.
 
Een verandering kan ook gebeuren door tegen de netwerkkabel stoten met poetsen.
Altijd even controleren of de connector er nog goed inzit.
 
Net alles gecontroleerd kabels zitten er goed in.
 
Zaken die je zelf nog kunt proberen (ook al heeft het goed gewerkt):
  • Mediabox Next een keer opnieuw opstarten (van het stroom halen)
  • Mediabox Next naar fabrieksinstellingen resetten. Eventuele opnames blijven gewoon bewaard
  • Sluit een laptop aan op de netwerkkabel van de Next, en doe eens een speedtest om te controleren of de snelheid nog wel goed is (https://speedtest.net)
 
Alles gedaan. Speedtest was 300 download en 30 upload.
Box nu terug naar fabrieksinstellingen.
Nu afwachten. Laat het horen.
Bedankt allemaal.
 
Terug
Bovenaan