• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Haperende Shoutcast Streams

  • Onderwerp starter Onderwerp starter vanrixel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

vanrixel

Zijn er meer mensen die net als ik last hebben van haperende muziekstreams via shoutcast?

Streams met een bitrate van 224kbit/sec of hoger blijven om de paar seconden bufferen.

Dit probleem is sinds gisteren (3 december 2008).

Postcodegebied : 1991
Provider: Multikabel
Abbo: Alles-in-1 Extra

Edit:
PS: Mijn internetverbinding is wel stabiel
PS2: streams doen het wel goed via mijn andere veel lichtere ADSL verbinding van XS4all
 
Laatst bewerkt door een moderator:
daar heb ik ook last van... zelfs met msn heb ik er last van. kan niks ontvangen. ze moeten het eerst op een site zetten waar je het vandaan kan downloaden voordat ik het ontvangt.
 
Zijn er meer mensen die net als ik last hebben van haperende muziekstreams via shoutcast?

Streams met een bitrate van 224kbit/sec of hoger blijven om de paar seconden bufferen.

Dit probleem is sinds gisteren (3 december 2008).

Postcodegebied : 1991
Provider: Multikabel
Abbo: Alles-in-1 Extra

Edit:
PS: Mijn internetverbinding is wel stabiel
PS2: streams doen het wel goed via mijn andere veel lichtere ADSL verbinding van XS4all
Vertel eerst ff waar je mee werkt de PC en heb je een router ofzo:confused: waar veel downloud bezig is ofzo? Ik kan pakweg 1200kbit/sec TV-streams kijken vanuit NASA-TV USA en verder geen probleem mee.
 
@ rolfhobby

Ik speel af met de nieuwste winamp op mijn PC.
Hiermee beluister ik dus shoutcast streams, met name die van mijn eigen radiostation. (deze wordt vanaf een andere locatie gestreamed, dus heeft niets met mijn verbinding te maken.)

Zoals ik al eerder aangaf, doet dit probleem zich sinds vorige week voor.
Hiervoor had ik totaal geen problemen. Ook niet als ik aan het downloaden was.

Of ik nou luister met of zonder router (dus PC direct op het modem), het maakt niets uit. Het buffert gewoon om de 3 seconde.

Het ligt ook zeker niet aan mijn PC, omdat een vriend van mij in hetzelfde postcodegebied dezelfde problemen ondervind met zijn sqeezbox.

Het ligt ook niet aan de stream van mijn radiostation, want als ik precies dezelfde stream via mijn telefoon (T-Mobile Web 'n Walk) luister is er niets aan de hand.

Ook stream van andere radiostations willen maar niet normaal afspelen.
 
@ rolfhobby

Ik speel af met de nieuwste winamp op mijn PC.
Hiermee beluister ik dus shoutcast streams, met name die van mijn eigen radiostation. (deze wordt vanaf een andere locatie gestreamed, dus heeft niets met mijn verbinding te maken.)

Zoals ik al eerder aangaf, doet dit probleem zich sinds vorige week voor.
Hiervoor had ik totaal geen problemen. Ook niet als ik aan het downloaden was.

Of ik nou luister met of zonder router (dus PC direct op het modem), het maakt niets uit. Het buffert gewoon om de 3 seconde.

Het ligt ook zeker niet aan mijn PC, omdat een vriend van mij in hetzelfde postcodegebied dezelfde problemen ondervind met zijn sqeezbox.

Het ligt ook niet aan de stream van mijn radiostation, want als ik precies dezelfde stream via mijn telefoon (T-mobile Web 'n Walk) luister is er niets aan de hand.

Ook stream van andere radiostations willen maar niet normaal afspelen.
OK ok Ik zie dat je Abbo: Alles-in-1 Extra user ben, eh wat voor modum gebruikt je daar? of heb je die van Ziggo of een oude modum van je oude provider Multikabel? het zou dus aan de modum kunnen liggen?
 
Ik heb een Motorola Surfboard.
Inderdaad nog uit het multikabel tijdperk.

Het zou inderdaad het modem kunnen liggen.
Die vriend met dezelfde problemen heeft ook een surfboard modem (naar mijn weten).
 
Ik heb een Motorola Surfboard.
Inderdaad nog uit het multikabel tijdperk.

Het zou inderdaad het modem kunnen liggen.
Die vriend met dezelfde problemen heeft ook een surfboard modem (naar mijn weten).
Klopt, een vriend hier in het dorp had het zelfde probleem, ook met de NASA-TV stream, met zijn oude surfboard modem maar hij heb nu ook de zelfde Modem die ik heb de Scientific-Atlanta webstar en alles werkt weer normaal!
Dus toch maar ziggo bellen en een nieuwe Modem: Scientific-Atlanta webstar vragen lijk me?
 
OK bedankt.
Ga ik morgen maar weer eens in de wachtrij staan. :(

Kijken of ik het voor elkaar krijg om het modem om te ruilen.
 
OK bedankt.
Ga ik morgen maar weer eens in de wachtrij staan. :(

Kijken of ik het voor elkaar krijg om het modem om te ruilen.

Probeer eerst eens of een harde reset van het modem (knopje achterop met een scherp voorwerp enkele seconden indrukken) helpt. Lees bij anderen met Motorola's dat dit snelheidsproblemen verhelpt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan