• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Haperend geluid NL 1-2-3 Dolby Digital

  • Onderwerp starter Onderwerp starter huib
  • Startdatum Startdatum
H

huib

Ik heb na aanschaf van mijn nieuwe TV ( philips 42PFL7606 easy 3D ) de HD-DVR omgeruild voor de CI+ module. ( opnemen kan ik ook via satelliet )

Op zich werkt de CI+ module goed maar ik ervaar op de Nederlandse HD zenders een haperend geluid ( soms even wegvallen van het geluid ) en dan alleen in de D Digital modus. als ik de TV omschakel naar ANG ( standaard geluid? ) dan klinkt het geluid harder maar wordt het stereo ipv 5.1 surround en valt het niet meer weg.

Dit probleem is dus alleen op NL 1-2-3 en niet op bijvoorbeeld discovery channel HD of andere HD zenders ( MTV-HD ) die in Dolby digital uitzenden.

De TV is via optical uit aangesloten op een onkyo surround versterker maar het probleem is ook aanwezig als ik het geluid van de TV zelf aanzet.

Als ik mijn TV met de stekker uit zet dan is het soms even over maar na een paar keer zappen naar andere zenders komt het probleem weer terug.

herkent iemand dit?

Signaal sterkte is prima en de TV zit met 1 kabel direct op het hoofdaansluitpunt aangesloten.
 
Volgende quote komt van de site van UPC, heb je dit al gecontroleerd?

Merk: Philips | Type: 42PFL7606H/12
De CI+ module werkt met tv-softwareversie Q5551_0.10.96.0 of hoger. Raadpleeg de handleiding van uw televisie voor meer informatie over de softwareversie.
 
MartCom zei:
Volgende quote komt van de site van UPC, heb je dit al gecontroleerd?

ik kijk regelmatig of ik mijn tv software kan bijwerken ( hangt aan internet ) en hij meld dat de software in de TV de laatste nieuwe is.
ik zal straks even de versie checken.

bedankt
 
Ik heb de 37pfl7606 van Philips en precies hetzelfde probleem. Ook bij mij zit de laatste updates erop. Zou dit nou aan het tv-toestel liggen of aan upc of de omroepen? Soms, als ik vanaf een andere hd-zender naar NL1-2-3 ga, dan is het geluid goed maar als ik vanaf een sd-zender kom dan niet.
 
mijn TV heeft firmware Q5551_0.10.65.0 dat is dus geen Q5551_0.10.96.0
toch zegt hij bij update via internet dat de laatste bijgewerkte firmware geïnstalleerd is.

wel vreemd want op de philips website staat Versie: V 000.010.094.001, Publicatiedatum: 2011-06-17

https://www.philips.nl/c/televisie/7000-series-107-cm-42-inch-easy-3d-dvb-t-c-42pfl7606h_12/prd/nl/?t=support

ik ga toch maar eens via USB updaten.


Edit:
De update via USB gedaan naar versie 094 en daarmee lijkt het probleem verholpen.

maar na 2 dagen ervaar ik soms toch weer haperend geluid op nu vooral nederland 2 op NL 1 en 3 is het veel minder vaak.

Philips heeft op de website niet hoger dan versie 094 staan.
het wachten is dus op versie 096....
 
ook met de laatste firmware 010.105 is dit probleem nog steeds niet opgelost.
hopelijk met de volgende firmware.
ik ben met philips support bezig het probleem te localiseren

Welkom bij Philips Chat, u chat met Mesut. Hoe kan ik u helpen?

Huib: goedemorgen,

Mesut: Goedendag, waarmee kan ik u van dienst zijn?

Huib: ik heb de philips 42pfl7606/h en een UPC CI+ module

Mesut: Ja

Huib: nu heb ik op NL 1-2-3 HD last van wegvallend geluid van de Dolby Digital stream

Huib: bij de andere HD zenders met DD geluid niet

Huib: komt er binnenkort een firmware update voor dit probleem

Huib: ik heb nu de laatste versie van de website 010.105 erop staan maar dit heeft niet geholpen

Mesut: Ik kan helaas niet weten wat er met de komende update aan komt.

Mesut: IKomt het ook voor met andere HD kabalen?

Huib: is dit probleem bekend? ik heb 93% signaal op deze zneders, dit is zelfs net iets meer dan op de overige HD zenders

Huib: goede afgeschermde kabels, metalen connectors.

Huib: en de UPC meterkast versterker.

Mesut: Ok maar komt dit ook voor bij andere HD kanelen

Huib: nee, alleen bij NL 1-2-3 HD op de overige HD kanalen met Dolby Digital geluid niet

Mesut: Ok

Mesut: Dan ligt het warschijnlijk aan het signaal

Mesut: Want als het aan de TV zou liggen

Mesut: Zou het bij alle HD kanalen doen

Huib: het geluid valt rond de 1-2x per minuut voor een seconde ongeveer weg.

Mesut: Wat me ook opvalt is ned 1,2,3,

Mesut: alle 3 zijn van dezelfde uitzender

Huib: de TV staat met een optical kabel aangesloten op een Onkyo Home Cinema set maar ook met het geluid van de TV heb ik ditzelfde probleem. je hoort de onkyo oven uit en weer aanschakelen als het geluid weg valt

Mesut: Dan wilt ik u verzoeken om te bellen met ons. Mijn collega zal een troubleshoot met u uitvoeren

Mesut: en zo inzien of het aan de TV ligt

Huib: Hopelijk is het een bekend probleem.. wat me ook niet lukt is om het geluid vast te zetten op ALG voor deze zenders. bij wisselen van kanaal staat hij automatisch weer op dolby digital

Huib: ik moet dus telkens handmatig het geluid op ALG zetten, hij onthoud die stand niet, ook niet als ik het geluid bij voorkeuren op standaard of geavanceerd zet blijft hij in 1e instantie naar Dolby digital gaan

Mesut: Ik begrijp het

Huib: bellen heeft geen zin. het probleem zit niet in de TV of in de instellingen. graag een melding voor een volgende firmware update !!

Mesut: dat is erg vervelend voor u

Mesut: Ik weet helaas niet wat er met de komende update gaat komen

Mesut: en wanneer die gaat komen weet ik jamemr genoeg ook niet

Mesut: Ik raad u aan de support pagina in de gaten te houden

Huib: dat snap ik, maar je kan wel melden dat dit probleem voorkomt. ik ben niet de enige, op het UPC forum komt deze klacht ook regelmatig voor

Mesut: Mijn excuses voor het ongemak. Ik hoop dat ik op uw begrip kan vertrouwen

Huib: hier heb ik ook niks aan

Mesut: Ik heb dit persoonlijk eerste van u gehoord/gelezen

Mesut: Is mij neit bekend dit probleem

Huib: momentje, ik zal de link opzoeken

Huib: https://ziggoforum.nl/topics/41341/

Huib: https://ziggoforum.nl/topics/41468/

Mesut: Ik zal dit aankaarten

Mesut: Ik raad u toch aan om te bellen met ons

Mesut: Uw TV is een 2011 model

Mesut: Het kan zijn dat het onderzocht moet worden

Mesut: Als u met ons blet

Mesut: Kan mijn collega kijken wat hij/zij voor u kan doen

Mesut: er kan eventueel een monteur gestuurd worden

Huib: ok, ik zal vanavond thuis bellen

Mesut: Helemaal goed

Mesut: Bedankt voor uw begrip
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ervaar soortgelijke storing bij verschillende HD zenders (71-80, BBC HD en wellicht nog meer), maar niet alle.
Mijn tv, een Philips 32PFL7406H zit via een FiiO D3 (Optical -> RCA converter) aangesloten op mijn Onkyo CS-525 muzieksetje.
Wanneer ik inderdaad het geluid van DolbyDigital afhaal is het geluid uitstekend. Helaas is deze optie niet vast te zetten zover ik heb kunnen vinden.
De laatste firmware update (tv) dateert van enkele weken geleden en is geïnstalleerd.

Zijn er nog andere mogelijkheden te proberen?

EDIT:
Wanneer ik het geluid via de hoofdtelefoon uitgang split naar 2x RCA geeft dit geen problemen op DolbyDigital.
 
Terug
Bovenaan