• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Haperend beeld

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DanielvdMark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DanielvdMark

Hallo!

Ik heb al enige tijd de cisco ontvanger, aangesloten via hdmi naar tv. Heb last van wegvallend beeld en de melding dat de kabel niet goed aangesloten is en dat ik contact op kan nemen met de helpdesk mocht dit probleem blijven.
Als ik naar mijn signaalsterkte kijk is dat 100%, signaalkwaliteit is ook 100% en BER is 0.

Wat kan ik er aan doen?
Groet,
Daniel
 
weg vallen beeld

Ja ik heb af en toe hetzelfde probleem in Den Helder .Dat kan zijn omdat hier de interactieve tv nog niet werkt en dat daarom nog geen firmware update's zijn aangekomen .Maar bij mijn cisco gebeurd het met dezelfde melding .Bij mij krijg ik het signaal niet boven de 81 % al is de kwaliteit wel 100 % en de ber 0.0 .
Heb van alles geprobeerd om het signaal op te voeren .Ik had voor deze decoder een hirsmann versterker met ook het signaal op 80-82 % . Ook de nieuwe 1 gats aansluit doos en in het aansluitpakket geleverde versterker geeft geen hoger signaal .Oftewel het Ziggo signaal komt niet goed door al zegt de helpdesk dat het signaal goed:pompom: genoeg is .Wie weet de oplossing ?.
 
Dat kan zijn omdat hier de interactieve tv nog niet werkt en dat daarom nog geen firmware update's zijn aangekomen .

Dat staat los van elkaar. Voor firmware updates hoeft interactieve tv niet te werken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
weg vallen beeld

Ik heb echter op het forum gelezen dat na een firmware update het signaal bij iemand ook beter werd . Of dat ziggo wetend dat de cisco met dubbele tuner een beter signaal nodig heeft ,dat ze de signaal sterkte verhoogt hebben .
In ieder geval met de duurste antenne kabel en zelfs nadat ik mijn cisco een meter van de een gats kabel doos heb geplaatst , blijft het signaal rondt de 82 % .Zelfs met experimenteren met verschillende antenne eengats aansluitdozen waarop de groene dikke kabel van ziggo direct binnen komt ,blijft het dus knudde .Waarschijnlijk zit er ergens zoals wij electriciens/werktuigkundige zeggen ,een kromme volt !.:pompom:
 
In ieder geval met de duurste antenne kabel en zelfs nadat ik mijn cisco een meter van de een gats kabel doos heb geplaatst , blijft het signaal rond de 82 % .

Mijn cisco staat ca 20 meter vanaf de 1-gats aop icm de breedbandversterker en heeft 100%/100% op beide tuners.
Mogelijk is het ergens buiten je huis niet goed.
 
@ikkedus:

Hoe bedoel je resetten? fabrieksinstellingen resetten?
Zijn er nog meer dingen die ik kan controleren/veranderen? AOP zit bij mij in de meterkast en tussen AOP en verdere aansluitingen zit een hirschmann versterker.

Groet,

Daniel
 
versterker

de hirschman versterker moet wel van het type zijn die 2 richtingen op kan werken ,dat ivm het interactieve gedeelte .Mijn oude hirschman kon dat niet en heb ik vervangen voor de versterker in het interactieve installatie pakket .
En als ik de verhalen op het forum mag geloven moet je constant resetten als het fout gaat en eventueel alles op fabrieks instellingen terug zetten . Heeft bij mij gewerkt toen ik geen beeld meer had . De cisco had het hdmi signaal uitgeschakeld maar toen ik weer de oude euro/scart kabel aansloot had ik weer beeld .Na resetten was alles weer ok .
 
Ik heb na de meest recente firmware update ook na een aantal dagen dat het beeld schokkerig wordt. Of dat het geluid ineens wegvalt.

Stekker eruit en na een minuut werkt het dan wel weer. Maar ideaal is het niet.
 
@ikkedus:

Hoe bedoel je resetten? fabrieksinstellingen resetten?
Zijn er nog meer dingen die ik kan controleren/veranderen? AOP zit bij mij in de meterkast en tussen AOP en verdere aansluitingen zit een hirschmann versterker.

Groet,

Daniel

Zoals al eerder en later gemeld, probeer eerst 30 sec.de stroom eraf wanneer decoder aan staat, daarna stroom er weer op.
Dit wordt een harde reset genoemd, nadat de Cisco weer op spanning komt, wordt de sofware helemaal opnieuw geladen, het kan n.l. een sofware probleem zijn die op die manier kan worden opgelost.
Soms moet je inderdaad nog verder gaan door de Cisco eerst weer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en alles opnieuw instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan