• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

haperend beeld

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wimgreg
  • Startdatum Startdatum
W

wimgreg

Ik heb steeds last van een haperend beeld en dan krijg ik
een blauwscherm met de melding controleer kabels!
ik heb dit al een aantal dagen vooral bij geschiedenis TV, travel en humor TV.
de HD Kanalen daar doet het zich niet voor of heel soms.
meer mensen daar last van anders moet ik weer gaan bellen om vervolgens het bekende
verhaal van de kabels aan te horen.

Kabels zijn goed!!

groeten willem
 
Ik heb ook deze problemen. Toevallig net gepost maar niet in de HDTV Topic. Sorry voor het misverstand.
https://ziggoforum.nl/topics/22929/. Dit was mijn verhaal:

Ik heb sinds half juni een Philips HD mediabox. In eerste instantie ondervond ik weinig problemen maar sinds een maand is het huilen met de pet op. Een film kijken is bijna niet te doen. Ik krijg om de paar minuten het scherm met de mededeling: Signaalverlies.. controleer de kabels aan de achterkant...etc,etc.
Het vreemde is dat dit vnl. voorkomt bij de commerciele omroepen en niet bij de publieke omroepen! Ik denk dan met mijn leken verstand dat de kabels goed moeten zijn, anders zou het signaalverlies toch ook bij NED 1,2,3 moeten optreden? Ook valt het me op dat de box gloeiend heet wordt aan de rechterkant. Ik weet dat de box warm kan worden maar dit is echt gloeiend! Zijn er meer mensen met vergelijkbare problemen? Wat kan de oorzaak zijn? En beter nog: Wat is de oplossing. We zitten nu hele avonden analoog te kijken ( overigens zonder problemen ) en dat is wel zuur als je een Digitale HD Mediabox in huis hebt en daarvoor betaalt. Hiervoor had ik de Pace box en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer bij dit soort problemen altijd eerst dit

https://ziggoforum.nl/posts/298280/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Claudio zei:
Probeer bij dit soort problemen altijd eerst dit

https://ziggoforum.nl/posts/298280/
Dit alles heb ik gedaan. Zonder resultaat, helaas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al contact gehad met UPC?
Misschien een nieuwe box proberen!

Misschien is het wel regio gebonden.
Ik heb daar echt nog nooit last van gehad. ( regio Amsterdam e.o.)

Als zelfs en directe coax van de oorsprong ( groene kabel) naar de box hetzelfde effect geeft, wordt het lastig.
Je kunt dan zelf pracktisch niets meer doen.

Signaal verlies en blokjes duiden meestal op slechte bekabeling, binnenshuis of anders buitenshuis!
Buitenshuis is voor UPC.
Een monteur kan in ieder geval jouw waardes bij binnenkomst opmeten!
 
@Claudio
Nee, ik heb nog geen contact gehad met de de HD. Ben bang voor het bekende verhaal over de kabels. Daar ligt het, volgens, mij niet aan. Hoe kunen de publieke zenders dan wel goed zijn? Overigens, woon ik ook in regio Amsterdam. Ik ga maar aandringen op een nieuwe box. Bedankt voor het meedenken.
 
Als je zeker weet dat je kabels in huis "goed" zijn, en tevens geen retour geschikt issues hebt.
(Dit dus eerst echt testen d.m.v. een rechtstreekse kabel bypass, dus zonder splitters en versterkers)
Zou ik gewoon bellen, en laat je niet afschepen.

Op het moment dat men over bekabeling begint.

Kun je direct al aangeven dat je de bypass hebt uitgevoerd om binnenhuisproblemen uit te sluiten.
vervolgens geeft je aan dat je een fabrieksreset en geforceerde firmware update hebt uitgevoerd.
En dat je i.v.m. met de warmte de box al hebt verplaatst.
Geef tevens aan dat deze box wel heel erg warm wordt ( warm worden doen ze namelijk allemaal)

Zo sluit je al hun argumenten uit.
waardoor je sneller je doel bereikt.
Ze zullen dan wel een monteur moeten aanbieden, met eventueel een nieuwe box.

Als blijkt dat het toch op de binnenbekabling ligt, kunnen zij deze kosten op jouw verhalen.
Vandaar dat je punt 1 echt even moet uitvoeren!

Overigens kan het wel zijn dat de publieke sterkere zenders wel doorkomen, en de zwakkere zenders bv.net niet!
Sommigen mensen hadden deze problemen ook bij ND1-HD omdat dit een gevoeligere frequentie was.

Succes!
 
Terug
Bovenaan