• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

haperend beeld ned1 2 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

goggo

Hallo forumleden.

Wij hebben (regio emmen drenthe) de laatste tijd veel last van haperende irfox z kastjes. Het probleem is, dat het beeld even bevriest en dan weer verder gaat. Signaal en ber allemaal oke.

Iemand al meer ervaring met dit probleem???

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vr gr Teun (verkoper)
 
Dit hadden wij vorige week maar alleen op RTL4, alleen toen ik t digitale kastje uitzette was t nog steeds zo.
Heb je dat ook geprobeerd?
 
Goedemorgen

Wij hadden het vooral op de Nederlandse zenders. Ook reset gedaan door het app. af te koppelen (vooral de antennekabel) en weer opnieuw instellen. Probleem bleef, maar nu komt het rare: kastje omgeruild voor nieuwe en toen was het wel goed. Oude kastje mee naar de winkel en daar was hij wel goed. Zou het komen door een lange tijd spanningsloos te maken??

Dat is tot nu toe onze enige verklaring.

vr gr Teun
 
Heb trouwens niet verder gezapd, want wat er voor was wilden we graag kijken. Heb verder t kastje niet vd stroom gehad, omdat t analoog ook zo was. Laatste tijd geen problemen meer gehad. Misschien lag t ook wel ad uitzending.
 
Hallo Andre

Zojuist bij mij thuis weer een kastje omgeruild voor een klant: het probleem dat het signaal bij ned 1 2 en 3 vol zit met ber fouten,de rest van zenders geen berfouten. rara???

vr gr teun
 
Ik heb hier nu ook 5 Humax IR-FOX Z kastjes staan, die niet goed zijn. Er zijn inmiddels 3 opgestuurd geweest, maar bij de TD konden ze de storing niet vinden. Van 2 kastjes zouden de tuners vervangen zijn.

Bij 1 van de gerepareerde kastjes zijn de problemen opgelost! Hier geeft de signaalmeter weer 100 % kwaliteit. De andere geeft nog steeds te weinig signaal en blijft steken in het beeld. Wellicht is het probleem in een andere regio niet aan de orde.

Dit alles is gekomen sinds Ziggo de QAM modulatie heeft omgezet naar 256 op de SD zenders. Dat zijn de zenders die hier blijven steken. En het gaat alleen op de Humax IR-FOX Z, maar we hebben het ook al op een LG tv gezien op kanalen 901 t/m 910. Dit zijn dezelfde kanalen als 1 t/m 10 op de IR-Fox.

Trouwens, de IR-FOX C en de oude decoders van Samsung werken prima.

Groet, Wouter
 
Hallo Wouter.

Ook wij doen nog niets anders dan omruilen. We ruilen ze voor een samsung en het probleem is over. Uiteraard is dit niet de bedoeling.

In welke regio zit je dan?

In de tussentijd nog gebeld met de TD van humax en zij wisten van niets. Wat ik wel raar vind.

Vr gr Teun (verkoper expert)
 
Moi Teun,

Ik zit in de regio Groningen. Het vreemde is, dat ze bij Humax de tuners hebben vervangen van de decoders. 1 is nu wel goed, de ander niet. Misschien testen ze bij Quantis de decoders niet op Ziggo? Kijk maar eens onder status: Het gaat om de zenders die onlangs zijn omgezet in een andere QAM modulatie. Van 64 naar 256. De rest van de zenders (Qam 64)doen het nog steeds prima.

De IRFOX-C was stukken beter, ook qua beeld. Die lopen dan soms vast op tv oost, maar trekken de nieuwe QAM modulatie wel :)

Groet, Wouter
 
Hallo Wouter

Wat je zegt klopt precies. De oude decoders waren een stuk beter, inderdaad een keer vastlopen op tv oost. Maar na een reset was alles weer goed. Het gekke is wel, dat als wij de "defecte"decoder meenemen naar onze TD, dan doet hij het prima. Dat is het rare van alles. We kunnen er dan ook geen zinnige verklaring voor geven.
We ruilen ze uit voorzorg dus maar eerst om voor een samsung.


Er zullen toch wel meer dealers, klanten, last hebben van dit probleem????


vr gr Teun (expert emmen)
 
Hallo Teun,

Die decoders blijken het bij Quantis ook goed te doen. Maar het meest vreemde vind ik, dat 1 decoder waar de tuner van vervangen is, wel goed werkt en de andere niet.

En m'n collega had het erover, dat hij het op z'n LG tv ook zag op 901 tm 910. Dan zou je zeggen dat het een software probleem is voor QAM 256, maar dat kan ook haast niet, aangezien sommige kastjes wel goed werken.

Morgen maar even weer met Quantis bellen :)

Groet, Wouter (expert Hoogezand)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan