Haperen beeld geluid / signaal knudde

X

Xetec

Het haperen en blokken van digitale tv heeft dus wel degelijk met de signaalkwaliteit te maken bevestigde de t.d. van de helpdesk vanavond. De persoon die ik aan de telefoon had gaf toe dat het te maken heeft met het signaal en eht een bekend probleem is. Om 19.45 ging bij mij de tv op zwart. Signaalsterkte viel terug na 50% en signaal kwaliteit schommelt ennorm.
Net weer blokkerig beeld terwijl ik film wil kijken op Film1. Ik weer kijken naar het signaal en ja hoor de signaalkwaliteit wisselde weer enorm.

Ik denk ik meld het hier even, hoeft niet iedereen zich scheel te betalen aan de helpdesk :).
 

Bert

Forum Gebruiker
Berichten
900
Ik lees dit vaken, maar hoe kan je het signaal sterkte en andere waardes zien?
Via het menu -> instellingen zie je namelijk niet veel.......
 
S

sjeffie30

Ik heb nu vanaf 1 december de mediabox binnen, een hele tijd geen extra zenders ontvangen en de kwaliteit vond ik al buitengewoon slecht.
Omdat de rekening van vorige week niet klopte, heb ik maar ff gebeld, inmiddels wel de extra zenders alsnog gekregen, maar ik vind de kwaliteit hier in Rotterdam echt super slecht, ik erger me dood aan de haperingen en blokjes die voorbij vliegen.
Als dat zo blijft, gata de box over 4 maanden opzeker retour. :9
 

Tony

Forum Gebruiker
Berichten
2.653
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Het is zo wie zo bagger laatste weken in Eindhoven met de Mediabox.
Heel veel storingen waar iedereen over klaagt....beeld en geluid wat hapert, wegvalt.

Als je belt met de HD zeggen ze dat het een bekend probleem is. Er wordt gewoon geen ene moer aan gedaan, terwijl het al vanaf dag 1 dat die Mediabox is geleverd, speelt.

Terugsturen van dat onding lijkt me nog de enige optie. Radar en Kassa! erbij halen, heeft dat zin?
 

dvanhul

Forum Gebruiker
Berichten
2.282
Tony zei:
Het is zo wie zo bagger laatste weken in Eindhoven met de Mediabox.
Heel veel storingen waar iedereen over klaagt....beeld en geluid wat hapert, wegvalt.

Niet alleen in EIndhoven hoor, hier (kabelnet Elburg) is het momenteel zwaar kl*t*n, probeer via digitaal voetbalwedstrijd op Eurosport te volgen, lijkt echter meer een plaatjesboek, dus weinig bewegende beelden en het geluid is ook shit. >:( >:(
 
Topicstarter
Topicstarter
X

Xetec

Wie van jullie heeft ook een kabelmodem? Dan kan je de sterkte van het signaal uitlezen, ben benieuwd of de waarden bij jullie ook niet goed zijn.
Bij mij is het signaal -10,5 dBmV terwijl het tussen de -4 en 4 moet liggen.
 

dvanhul

Forum Gebruiker
Berichten
2.282
Zo'n 10 minuten geleden heb ik een mail aan UPC gestuurd met de klachten over het slechte beeld etc. Er kwam NB per omgaande!! een mail terug, die hebben ze dus standaard liggen voor klachten over het signaal etc:

Als er sprake is van ruis of signaalverlies op het kabelnetwerk (kan
verschillende oorzaken hebben) is het mogelijk dat dit te zien is in de vorm
van blokken in het beeld van de UPC MediaBox. Het signaal dat de UPC MediaBox
dan ontvangt is veel te laag.

Ook gaan de prestaties van de mediabox achteruit(beeld gaat op zwart,
afstandsbediening reageerd niet)

Als u de blokken blijft zien of er verschijnt een scherm met de tekst 'Signaal
verlies: 'Er schijnt geen signaal te zijn' is het van belang dat u in de eerste
plaats de coax bekabeling tussen de wandcontactdoos en de UPC MediaBox
controleert. Het is voor de kwaliteit van het digitale TV signaal van belang
dat u de bekabeling gebruikt die wij hebben meegeleverd of voldoet aan de C-12
norm (C12 staat voor Coax12, deze kabel voldoet aan de dempings- (verlies) en
instralingseis).

Als u gebruik maakt van eigen verdelers/versterkers, haal deze er dan tussenuit
en sluit de UPC MediaBox rechtstreeks aan op de wandcontactdoos (WCD). Wilt u
meerdere TVs in uw huishouden van het analoge TV signaal voorzien, maak dan
gebruik van de RF Out uitgang van de UPC MediaBox.

Als na controle van uw bekabeling het TV beeld blokkerig blijft of het scherm
met de tekst 'Signaalverlies: 'Er schijnt geen signaal te zijn' verdwijnt niet,
dan kunnen wij eventueel een monteursafspraak met u inplannen.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op https://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.
 
Bovenaan