• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Handshake problemen sinds firmware 4.0

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Edwin-B
  • Startdatum Startdatum
E

Edwin-B

Hallo,
vandaag is de software van de Cisco HD DVR naar versie 4.0 geupdate. Ik ben blij, want eindelijk werkt On Demand weer. Maar ik krijg maar geen beeld via HDMI, totdat ik de kabel weer uit en in de tv doe. Enkel de mediabox opnieuw opstarten werkt niet. Ik heb trouwens een Philips TV.
 
Soms werkt ook even van kanaal wisselen om weer beeld te krijgen (bij mij althans).
 
Hoi,

dit had ik ook, maar de oplossing is voor mij.
eerst TV aan ( philips)daarna de upc hd box. geen problemen meer.

misschien helpt het.
 
Hoi,

Ik heb dit probleem ook sinds mijn aansluiting in HD, ik heb een sony TV en deze met de meegeleverde HDMI-kabel aangesloten. Ik ben nu al 3 maanden met UPC bezig, echter weigeren ze terug te bellen en wordt er ook niet op de mail geantwoordt.

UPC HEEFT GEEN OPLOSSING VOOR DIT PROBLEEM. :( Bij mij werkt het het snelst als ik al mijn apparatuur aanzet, vervolgens de TV weer uit en dan weer aan. en voila ik heb beeld. verschrikkelijk irritant.

Ik heb ook snel na mijn aansluiting een officiële brief geschreven dat wanneer UPC de problemen niet kan oplossen, mijn aansluiting weer terug naar het oude abonnement wordt overgezet.

De diensten van UPC zijn over het algemeen wel goed, echter deze problemen kunnen ze niet aan, en de servicedesk medewerkers snappen het al helemaal niet. Bij elk contactmoment beginnen ze eerst weer over kabels en aansluitapparatuur >:(

Zo kan je ook geld verdienen natuurlijk voor € 0,10 /min.

Jammer dat ik nogal wat aansluitingen heb waardoor ik het analoge signaal nodig heb, anders was UPC uiteindelijk toch wel de deur uitgeschopt.
 
Hallo,

Ik heb het zelfde probleem, zodra ik de TV en UPCbox aanzet, komt er geen beeldsignaal door via de HDMI, enkel als ik de hdmi kabel even lostrek en opnieuw invoer, krijg ik meteen weer beeld. Ik heb een Samsung lcd led TV.
Probleem nu enkele dagen, sinds ik de nieuwe firmware op de mediabox hebt draaien. Ik denk zelf dat dit komt door de energiezuinige standby functie!Elk
ander apparaat dat ook via HDMI op de TV aangesloten zit werkt wel! Het onderling wisselen van de HDMI ingangen geeft geen verandering. Volgorde van apparatuur aandoen, zoals eerst TV en dan Mediabox maakt bij mij ook niet uit, enige wat helpt is het even loskoppelen van de HDMI kabel.
Hoop dat UPC toch hier iets mee gaat doen.
 
Ik heb het heel af en toe (LG TV). Maar dan schakel ik de UPC box in en uit en wissel ik van HDMI kanaal van 1 naar 2 en dan weer terug naar 1 dan werkt het weer. Ook heb ik soms geen geluid maar wel beeld en doe ik hetzelfde. Dit komt overigens alleen voor sinds de box in standby gaat (laag verbruik) als ik de box instel om gewoon stroom te zuipen heb ik hier geen last van.
 
Handshake probleem heb ik al vanaf het begin met mijn Samsung TV.
Nu met de Cisco DVR (FW-versie 4.0.0.7.E2) en voorheen met de Pace mediabox.
Ik moet eerst de Cisco aanzetten en als deze is opgestart de TV, doe ik het andersom dan heb ik geen beeld of geluid maar krijg ik alleen 'No signal' te zien.

Ach, je went eraan... ;D
 
Bij mij is het probleem nog een tandje erger. Mijn mediabox geeft alleen weer een signaal als ik de mediabox volledig opnieuw installeer. Echt om gek van te worden. Heb in het afgelopen half jaar al 4 nieuwe mediaboxen gekregen, voordat UPC aangaf dat er eigenlijk helemaal geen oplossing voor hebben. Mijn huidige is er nu ook al weer mee opgehouden. Het enige wat nu rest is om via scart te kijken, maar dan is de kwaliteit toch wel een behoorlijk stuk minder.

Vraag me nog wel af of het eventueel met een nog betere hdmi kabel wel zou werken. Maar op zich zou je verwachten dat zo'n kabeltje van €40,- het toch ook zou moeten doen. Alle andere HDMI apparaten die ik heb, werken gewoon prima. Alleen die nare mediabox doet het niet.

Het is dat UPC de enige kabel aanbieder is van HD tv in Amsterdam. Anders was ik allang weg geweest bij die club.
 
Terug
Bovenaan