• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Handleiding Mailserver

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Fusion
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Fusion

Hallo,

Ik wil graag op mijn eigen server een mailserver draaien, maar is dit mogelijk op een Ziggo (@Home) verbinding?

En is er hier ergens een handleiding over te vinden?
Ik heb thuis een eigen domeinnaam (wordt doorgestuurd naar mijn IP), een .com domein.

Wie o wie kan en wil mij helpen?

Fusion
 
Bij ziggo wordt "ter verbetering van de service" :oyeah: de inkomende mail poort (SMTP, poort 25) geblokkeerd. Dit betekent dat je je mail server op een niet standaard poort moeten laten uit luisteren en een poort redirect service zult moeten zoeken. Het MX record voor je domein moet dan naar die poort redirect service wijzen. Het kàn dus wel, maar is vreselijk lastig.

https://rollernet.us/ biedt een gratis redirect, maar deze is wel aan strenge beperkingen gebonden (zie hun site voor details). Bij de meeste poort redirect (Google op: SMTP redirect service) services ben je een gering bedrag per jaar kwijt.
https://www2.uucpssh.org/ biedt ook een service genaamd "Transparant MX", maar de inschrijving is helaas gesloten.

Andere ISPs bieden een SMTP relay service aan voor klanten die hun eigen mail server willen draaien, zo niet ziggo :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij ziggo wordt "ter verbetering van de service" :oyeah: de inkomende mail poort (SMTP, poort 25) geblokkeerd.

Ehm, laatste keer dat ik in de boeken keek was poort 25, en tevens het SMTP protocol de standaard voor uitgaande mail, niet voor inkomende mail :wink:
 
Ehm, laatste keer dat ik in de boeken keek was poort 25, en tevens het SMTP protocol de standaard voor uitgaande mail, niet voor inkomende mail :wink:

Moet je toch nog maar eens in de boeken kijken .. :D
SMTP is "Simple Mail Transfer Protocol" . Dus er is een Sender-SMTP , en een Receiver-SMTP.
Het lezen/ophalen van de mail aan de Receiver-SMTP kant kan vervolgens weer gebeuren met POP of IMAP.
 
Moet je toch nog maar eens in de boeken kijken .. :D
SMTP is "Simple Mail Transfer Protocol" . Dus er is een Sender-SMTP , en een Receiver-SMTP.
Het lezen/ophalen van de mail aan de Receiver-SMTP kant kan vervolgens weer gebeuren met POP of IMAP.

En toch gebruikt Ziggo (en vele andere providers) het POP protocol voor de inkomende mail aan de klant zijde (over poort 110) en het SMTP protocol (op poort 25) om vanaf de klantzijde mail te versturen.
 
En toch gebruikt Ziggo (en vele andere providers) het POP protocol voor de inkomende mail aan de klant zijde (over poort 110) en het SMTP protocol (op poort 25) om vanaf de klantzijde mail te versturen.

Correct, maar het verkeer tussen de Ziggo mail servers en de mailservers van de ontvanger(s) is SMTP-verkeer. POP is puur bedoelt om e-mail op te halen van de mailserver.

Wat betreft de vraag van de TS: Zoals al gezegt is, moet je gebruik maken van een Batched-SMTP server die voor jou de mail kan doorsturen op een andere poort dan poort 25. Een voorbeeld is :
https://www.enterware.com/Batched SMTP_37.html
Helaas zie ik er niet direct prijzen bijstaan.
 
Hi!

Ehm, laatste keer dat ik in de boeken keek was poort 25, en tevens het SMTP protocol de standaard voor uitgaande mail, niet voor inkomende mail :wink:

Hoe denk je dat Ziggo met bijvoorbeeld Prolocation uitwisseld? Pop3? :-)
Nee SMTP, in en uitgaand...

Bye,
Raymond.
 
Klopt, maar het ging hier over de klantzijde ;)

Het ging over een server aan de klantzijde. Deze server gebruikt naar buiten (naar andere mailservers dus) SMTP en de PC's in het lokale netwerk kunnen met POP3 de mail ophalen van de server.

SMTP verkeer gaat over poort 25. Bij een eigen mailserver heb je normaal dus inkomend verkeer op deze poort. Als je geen eigen server hebt, heb je er alleen uitgaand verkeer overheen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan