Triple_NL
Quality Member
- Berichten
- 1.858
- Internet
-
- KPN
- Digitale TV
-
- KPN
Beste forumleden, lezers en overige
ik snij hierbij een onderwerp aan wat al in verschillende forumonderdelen naar boven is komen borrelen en ik daarin niet meer fatsoenlijk mijn mening kan uiten doordat er forumleden zijn die op de man spelen, de disccusie nergens meer overgaat en/of op slot gezet is
het betreft de algemene handelswijze van UPC
Op Chelloo.nl is het jammer genoeg vaak te lezen dat de handelswijze van UPC als erg onprettig ervaren wordt . Afspraken niet nagekomen, facturen niet kloppen, ongwenste toezending van apparatuur, onbreikbaar etc etc.
Al deze problemen heb ik ook "first-hand" meegemaakt. Een slepend probleem dat van februari 2006 t/m juli 2006 liep (en het ziet er naar uit dat het opgelost is...*afkloppen*) het ging uiteindelijk om honderden euros / fouten op fouten en niet werkende systemen.
Genoeg UPC-klanten hebben dezelfde problemen. Kritiek erop vaak terecht, soms ook onterecht.
Tot nu toe helder
Wat mij niet helder is dat dit soort situaties vaak bestempeld worden als "typisch upc" of "alleen upc flikt dit".
Er zijn zelfs hele uiteenzettingen te vinden over dat handelswijze van UPC ongekend en ongevenaard is.
Ik kan je zeggen dat het absoluut geen "puur een UPC handelswijze" is wat er gebeurd. Sterker nog ik heb tot nu toe ervaringen bij andere grotere leveranciers van diensten én nutsvoorzieningen die hierbij verbleken. ( en geloof me met 59 klantcontacten , 9 faxen en 3 brieven aangetekend verzonden was UPC geen kleintje)
Noem een groot bedrijf wat diensten of voorzieningen levert en er zijn zeker mensen te vinden die problemen hebben met ze die UPC evenaren.
Het is eerder een makke van grote maatschappijen. Commercie en klantvriendelijkheid schijnt over grote lijnen niet samen te kunnen bij dergelijke bedrijven. In individuele gevallen misschien wel, maar overall vaak klaarblijkelijk dus niet.
Tevens de wet van de grote getallen gaat spelen. Hoe meer klanten hoe meer ontevreden klanten. Het is een simpele rekensom
Zoals een reclame van de concurrent van UPC terecht vermeld "we zijn het normaal gaan vinden om zo behandeld te worden" en jarenlang komen bedrijven er mee weg !
Klant is koning moet het gedachtegoed zijn , feitelijk komt het er op neer leverancier is keizer.
Deze tendens moet veranderen maar hoe ? Een trosradar varakassa e.d. zijn ook niet helemaal correct. voor hun geldt natuurlijk alleen de sitauties die kijkcijfers opleveren, de klant met een "relatief klein probleem" komt er niet in voor. Terwijl de impact voor de kleine klant minstens net zo erg is als de groep die jarenlang last heeft.
Wat kunnen we er aan doen ?
Wie het antwoord weet mag het zeggen .
Het moge wel duidelijk zijn, bizarre klantonvriendelijke handelswijze zijn niet alleen bij UPC te vinden !
Triple_NL
p.s. mijn genoemde UPC problemen zijn uiteindelijk op een klantvriendelijke wijze opgelost ! van de overige bedrijven waarop ik doel (nog) niet !
ik snij hierbij een onderwerp aan wat al in verschillende forumonderdelen naar boven is komen borrelen en ik daarin niet meer fatsoenlijk mijn mening kan uiten doordat er forumleden zijn die op de man spelen, de disccusie nergens meer overgaat en/of op slot gezet is
het betreft de algemene handelswijze van UPC
Op Chelloo.nl is het jammer genoeg vaak te lezen dat de handelswijze van UPC als erg onprettig ervaren wordt . Afspraken niet nagekomen, facturen niet kloppen, ongwenste toezending van apparatuur, onbreikbaar etc etc.
Al deze problemen heb ik ook "first-hand" meegemaakt. Een slepend probleem dat van februari 2006 t/m juli 2006 liep (en het ziet er naar uit dat het opgelost is...*afkloppen*) het ging uiteindelijk om honderden euros / fouten op fouten en niet werkende systemen.
Genoeg UPC-klanten hebben dezelfde problemen. Kritiek erop vaak terecht, soms ook onterecht.
Tot nu toe helder
Wat mij niet helder is dat dit soort situaties vaak bestempeld worden als "typisch upc" of "alleen upc flikt dit".
Er zijn zelfs hele uiteenzettingen te vinden over dat handelswijze van UPC ongekend en ongevenaard is.
Ik kan je zeggen dat het absoluut geen "puur een UPC handelswijze" is wat er gebeurd. Sterker nog ik heb tot nu toe ervaringen bij andere grotere leveranciers van diensten én nutsvoorzieningen die hierbij verbleken. ( en geloof me met 59 klantcontacten , 9 faxen en 3 brieven aangetekend verzonden was UPC geen kleintje)
Noem een groot bedrijf wat diensten of voorzieningen levert en er zijn zeker mensen te vinden die problemen hebben met ze die UPC evenaren.
Het is eerder een makke van grote maatschappijen. Commercie en klantvriendelijkheid schijnt over grote lijnen niet samen te kunnen bij dergelijke bedrijven. In individuele gevallen misschien wel, maar overall vaak klaarblijkelijk dus niet.
Tevens de wet van de grote getallen gaat spelen. Hoe meer klanten hoe meer ontevreden klanten. Het is een simpele rekensom
Zoals een reclame van de concurrent van UPC terecht vermeld "we zijn het normaal gaan vinden om zo behandeld te worden" en jarenlang komen bedrijven er mee weg !
Klant is koning moet het gedachtegoed zijn , feitelijk komt het er op neer leverancier is keizer.
Deze tendens moet veranderen maar hoe ? Een trosradar varakassa e.d. zijn ook niet helemaal correct. voor hun geldt natuurlijk alleen de sitauties die kijkcijfers opleveren, de klant met een "relatief klein probleem" komt er niet in voor. Terwijl de impact voor de kleine klant minstens net zo erg is als de groep die jarenlang last heeft.
Wat kunnen we er aan doen ?
Wie het antwoord weet mag het zeggen .
Het moge wel duidelijk zijn, bizarre klantonvriendelijke handelswijze zijn niet alleen bij UPC te vinden !
Triple_NL
p.s. mijn genoemde UPC problemen zijn uiteindelijk op een klantvriendelijke wijze opgelost ! van de overige bedrijven waarop ik doel (nog) niet !