• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Haal maar 90 ipv 120 Mbit/s

  • Onderwerp starter Onderwerp starter djdave79
  • Startdatum Startdatum
D

djdave79

Goedenmorgen,

ik ben gegaan van 60 naar 120. Echter kom ik met downloaden niet verder dan max 9.0 MB/s.

Zijn mijn waardes goed? Heb een 3212 met daarachter een netgear n750.

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 5.1 dBmV 38.3 dB
Channel 2: 4.8 dBmV 36.6 dB
Channel 3: 4.6 dBmV 36.1 dB
Channel 4: 4.4 dBmV 35.0 dB
Channel 5: 5.2 dBmV 37.9 dB
Channel 6: 5.3 dBmV 36.5 dB
Channel 7: 5.0 dBmV 38.6 dB
Channel 8: 4.9 dBmV 37.6 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 45.9 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Heb nu een week het nieuwe horizon pakket. Eerst ging alles via de HB, maar dat heb ik laten veranderen.
Dit was ook afgesproken en een upcwinkel nijmegen. Echter was de 3212 toch afgesloten. Dit is dus weer hersteld, maar met downloaden haal ik niet de snelheden waar ik voor betaal. Met het het 60 abbo haalde ik dit wel.

Ik heb achter de 3212 de netgear n750 zitten als DHCP met daaraan mijn nas de Synology +712 (SABnzb)

Als de niet goed zijn, ga ik toch maar eens de HD bellen om te kijken of het anders kan.

(volgens mij heb ik er ook een versterker in de meterkast. deze komt van de upc af. aangezien er vertakkingen zijn naar de woonkamer, slaapkamer, zolder voor tv. Ik weet nu ff niet of ik ook het internet signaal erop heb zitten. Dit zou ik van het weekend kunnen kijken aangezien alles netjes is weggewerkt.

Graag jullie visie op mijn probleempje. Alvast bedankt.


(P.S. waar of bij wie kan ik mijn usenet provider opgeven. Deze staat namelijk niet in de lijst.)
 
Signaalwaarden zijn prima.

Echter kom ik met downloaden niet verder dan max 9.0 MB/s.
Bedraad, of draadloos?
- Indien draadloos kan jouw WiFi client (WiFi netwerkkaart) het wel aan?
- Drivers up to date?

Download met Speedtest, P2P, of usenet?
- Probeer ook andere testen.
- Hier kan je niets van op aan.
- Is je abonnement snel genoeg?
 
Ik download bedraad. Dit gaat via mijn synology. Download via usenet. Ook als ik boven op zolder grabit gebruik kom ik niet met de speedtest boven de 90.
als ik de router er tussenuit haal, dan wel. maar mijn router moet dit gewoon aankunnen.

heb ook de nieuwe firmware draaien op de router
 
Het probleem zit dus in de router.
Kijk eerst eens naar de kleur van de lampjes op de router of alle poorten (WAN LAN) wel op gigabit werken.
Indien niet controleer dan van de betreffende poort de instelling in de router en als die goed staan controleer dan de kabel die op die poort is aangesloten.
Een slechte netwekkabel, of slechte verbinding van connector in apparaat, zorgt er namelijk voor dat de snelheid van gigabit word terug geschakeld naar 100 Mbit/s
 
Ligt gewoon aan je NAS en de combinatie en Sabnzbd.
Ik heb dezelfde NAS en draai ook Sabnzbd en kom ook niet boven de 9MB/s.
Alt.Binz op mijn laptop trekt wel alle registers open.

Wil je op volle snelheid downloaden met deze 712+ met je met NZBget draaien.
Mij maakt het niets uit, alles draait volledig automatisch en als mijn NAS overdag aan het downloaden slaat blijft er voor het andere verkeer genoeg over.
 
Robert Koopman zei:
Ligt gewoon aan je NAS en de combinatie en Sabnzbd.
Ik heb dezelfde NAS en draai ook Sabnzbd en kom ook niet boven de 9MB/s.
Alt.Binz op mijn laptop trekt wel alle registers open.

Wil je op volle snelheid downloaden met deze 712+ met je met NZBget draaien.
Mij maakt het niets uit, alles draait volledig automatisch en als mijn NAS overdag aan het downloaden slaat blijft er voor het andere verkeer genoeg over.

Koopman heeft gelijk. Ik heb ook een synology nas DS411+II en kom ook niet hoger dan 8-9 MB/s. Dit is een beperking van SABNZBD i.c.m. de processor van de nas. NZBget werk prima. Deze bron toevoegen aan de DS : https://packages.synocommunity.com. Via Newsleecher op de pc de volle 120 MBIT. (13-14 MB/s).
 
Snelheid van de NAS is nu duidelijk, maar dat verklaart niet dat hij op een PC met Grabit via de router maar 90 en zonder router de volle 120 Mbit/s haalt.
 
Kan dat verschil dan aan de router liggen?
Mijn Linksys E4200 kon met bepaalde firmware versies ook niet boven de 100Mbps uitkomen.
Alhoewel deze Netgear dat probleem toch niet heeft?
Of ergens zo'n QoS instelling? Nooit vol open voor downloaden om nog wat over te houden?
 
Terug
Bovenaan