• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Haal het maximale downloadsnelheid niet.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mertovicz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mertovicz

Het viel me op dat ik de afgelopen paar dagen mijn downloadsnelheid niet behaal. Ik had zelfs een bericht gekregen dat mijn downloadsnelheid juist verhoogt zou worden van 20mb naar 30mb downloadsnelheid (wat ze ook na zijn gekomen :applause: voor een paar dagen dan.)

Hier een foto van mijn downloadsnelheid speedtest geschiedenis:

2hzlgyu.png


Ik heb mijn modem al gereset (30 seconden stekker uit-in), ik heb ook alle apparaten die internet gebruiken in het huis gecheckt of ze iets aan het downloaden/uploaden zijn, wat ook niet het geval was.

Ik heb dit probleem al een week nu en ben erg ontevreden met dit downloadsnelheid, vooral omdat ik veel Game en omdat ik bijna alles download via steam (wat met 10mb/1mbps downloadsnelheid erg langzaam gaat.)

Kan iemand me hierbij mee helpen?
Ziggo bellen is mijn laatste optie want ik heb geen Ziggo huistelefoon en weet dat ik best veel belminuten kwijt ga raken door Ziggo via mijn eigen mobiel te gaan bellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
P.S zoals je op de foto kan zien zie je dat ik op 29/4/2014 een downloadsnelheid had van 30MB per seconden, en daarvoor had ik mijn huidige abonnement zijn snelheid 20MB per seconden.
En kreeg gisteren een mail dat mijn downloadsnelheid van 20mb naar 30mb zou verhogen (terwijl ik gewoon het zelfde betaal) in de mail stond ook dat als ik de router z'n stekker uittrek, dat de 30MB snelheid in zijn werk zou gaan.
 
Het kan natuurlijk ook zijn dat je modem gewoon kapot is.

Mijn zus had een Cisco 3212 modem met erachter een airport. Ze haalde echter nooit meer dan 20Mbps terwijl ze sinds de laatste verhoging zelfs 90 Mbps moest kunnen halen. Ze deed alles via Wifi en ik gaf daar steeds de schuld aan. Ook klantenservice beweerde dat het modem goed was en het probleem in de airport moest liggen.

Nu heb ik twee week geleden eens een laptop rechtstreeks op op het modem aangesloten en kreeg er ook niet meer dan 20 Mbps uit. De dag erop heeft ze weer Ziggo gebeld, en nu beweerde Ziggo wel te zien dat er iets mis was met de verbinding. Dezelfde dag nog kwam een monteur langs en heeft een nieuwe Ubee router geplaatst en de snelheden vlogen omhoog.

Dan vraag ik me af waarom Ziggo eerst niets kon zien en later direct toegaf dat ze zagen dat de verbinding niet klopte.
 
Het kan natuurlijk ook zijn dat je modem gewoon kapot is.

Mijn zus had een Cisco 3212 modem met erachter een airport. Ze haalde echter nooit meer dan 20Mbps terwijl ze sinds de laatste verhoging zelfs 90 Mbps moest kunnen halen. Ze deed alles via Wifi en ik gaf daar steeds de schuld aan. Ook klantenservice beweerde dat het modem goed was en het probleem in de airport moest liggen.

Nu heb ik twee week geleden eens een laptop rechtstreeks op op het modem aangesloten en kreeg er ook niet meer dan 20 Mbps uit. De dag erop heeft ze weer Ziggo gebeld, en nu beweerde Ziggo wel te zien dat er iets mis was met de verbinding. Dezelfde dag nog kwam een monteur langs en heeft een nieuwe Ubee router geplaatst en de snelheden vlogen omhoog.

Dan vraag ik me af waarom Ziggo eerst niets kon zien en later direct toegaf dat ze zagen dat de verbinding niet klopte.
Hmm, dat zou inderdaad kunnen maar als ik via mijn mobiel de downloadsnelheid check met wifi behaal ik makkelijk de 20MB.
En het zou wel een beetje raar zijn als mijn router zomaar uit het niets kapot zou gaan terwijl ik hem de komende 2 maanden niet eens aangeraakt heb.
 
Ik zie dat je een speedtest met een test-server in Doetinchem doet, wat geeft https://speedtest.ziggo.nl als resultaat ? En doe je dit draadloos of is je computer en router via een kabel aangesloten ? Wat voor modem heb je (merk en type) ? Welke router heb je (merk en type) ?
 
Ik zie dat je een speedtest met een test-server in Doetinchem doet, wat geeft https://speedtest.ziggo.nl als resultaat ? En doe je dit draadloos of is je computer en router via een kabel aangesloten ? Wat voor modem heb je (merk en type) ? Welke router heb je (merk en type) ?
Helaas, nog steeds 10MB max downloadspeed.
Ik gebruik mijn computer gewoon met draad internet aangesloten op de modem.

Mijn modem is een Ubee EVW321B
 
Andere browser proberen.
Geprobeerd, was niet het geval.
het ligt niet aan de browser denk ik want als ik een spel download via steam heb ik maximaal 1.1MBps downloadsnelheid.
 
Kun je met een andere computer aangesloten via een andere kabel ook eens deze test doen ? Liefst een computer of laptop waarvan je weet dat die bij iemand anders wel sneller werkt dan 10Mbit/sec.

Je kunt dan uitsluiten of het aan je modem of aan je computer of netwerk kabel ligt.
 
Kun je met een andere computer aangesloten via een andere kabel ook eens deze test doen ? Liefst een computer of laptop waarvan je weet dat die bij iemand anders wel sneller werkt dan 10Mbit/sec.

Je kunt dan uitsluiten of het aan je modem of aan je computer of netwerk kabel ligt.

Ook geprobeerd, het zelfde resultaat.
Alhoewel ik met mijn iPhone'se wifi wel gewoon 25MB+ haal.
Mijn iPhone gebruikt het wifi dat verbonden is aan de modem/router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan