• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Grundig Vision 6 (32-VLE-6120 BF)

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Joyvke

Wij hebben al jaren Ziggo en een los kastje. Nu hebben mijn ouders pas geleden dit model televisie aangeschaft. Hij staat helaas niet op de lijst van gecertificeerde televisies op de Ziggo site.

Na wat zoeken ben ik nog steeds niet veel verder. In de handleiding staat dat er geen CI+ module (staat niet aangegeven), op de doos echter weer wel en op de sites waar hij verkocht wordt bij de ene wel en de ander niet. Het slot in de TV zegt alleen "CI slot", maar ik mag aannemen dat als op de doos CI+ staat dit ook ondersteund wordt. De rest van de specificaties zijn wel gelijk op elke site: https://www.prad.de/en/tvguide/screen7851.html

Ik heb Ziggo al gebeld en omdat de tv niet op de site staat kunnen ze niet garanderen dat het zou werken. Bij de Expert werd er verteld dat zolang er geen CI+ op zit hij sowieso niet zou werken (nu blijkt dat op de doos wel te staan). En dat het misschien een TV is die wel door digitenne/ UPC gecertificeerd zou zijn.

Is iemand bekend met dit merk en nog specifieker dit model? Zo ja werkt het goed of niet goed. Zo niet, zou Ziggo wel werken met de SMiT module?

Zelf kom ik er echt niet uit, ben ook niet echt thuis in "televisie" land inc. alle specificaties die nodig zijn. Zo lees ik over de DVB tuners etc en dat de een wel werkt en de ander niet, dus hoop ik dat iemand hier zou kunnen helpen.

Alvast bedankt!
 
Wij hebben al jaren Ziggo en een los kastje. Nu hebben mijn ouders pas geleden dit model televisie aangeschaft. Hij staat helaas niet op de lijst van gecertificeerde televisies op de Ziggo site.

Na wat zoeken ben ik nog steeds niet veel verder. In de handleiding staat dat er geen CI+ module (staat niet aangegeven), op de doos echter weer wel en op de sites waar hij verkocht wordt bij de ene wel en de ander niet. Het slot in de TV zegt alleen "CI slot", maar ik mag aannemen dat als op de doos CI+ staat dit ook ondersteund wordt. De rest van de specificaties zijn wel gelijk op elke site: https://www.prad.de/en/tvguide/screen7851.html

Ik heb Ziggo al gebeld en omdat de tv niet op de site staat kunnen ze niet garanderen dat het zou werken. Bij de Expert werd er verteld dat zolang er geen CI+ op zit hij sowieso niet zou werken (nu blijkt dat op de doos wel te staan). En dat het misschien een TV is die wel door digitenne/ UPC gecertificeerd zou zijn.

Is iemand bekend met dit merk en nog specifieker dit model? Zo ja werkt het goed of niet goed. Zo niet, zou Ziggo wel werken met de SMiT module?

Zelf kom ik er echt niet uit, ben ook niet echt thuis in "televisie" land inc. alle specificaties die nodig zijn. Zo lees ik over de DVB tuners etc en dat de een wel werkt en de ander niet, dus hoop ik dat iemand hier zou kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Op UPC komt het merk Grundig helemaal niet voor bij gecertificeerde t.v.'s.

Zou, als ik jou was, gewoon een losse decoder kopen, weet je tenminste zeker dat het werkt.

Overigens staat op de site van Redcoon dat tv wel een CI+ slot heeft.
 
Ja bij de UPC en digitenne komt de televisie ook niet voor. Dit had ik inderdaad ook opgezocht en om nu een abonnement wat altijd goed werkt te veranderen voor 1 televisie (wat inderdaad met een losse decoder ook werkt) is een beetje overdreven.

De televisie heeft volgens mij wel CI+ (het staat op de doos in ieder geval). Op de ene site staat van wel en de andere niet. En op Otto of Wehkamp (1 van de twee), beweren ze zelfs dat het een Ziggo gecertificeerde tv is.

Zelf denk ik dat een losse decoder een betere optie zou zijn, dan is het misschien wel duurder maar weet je inderdaad dat het werkt. Mijn moeder is nu alleen zo eigenwijs dat ze het toch wil gaan proberen omdat het wel CI+ ondersteund. Dus hoop eigenlijk op goede en/ of slechte ervaringen, zelfs al is het maar met andere Grundig televisies.

Bedankt voor je reactie in ieder geval :).
 
Ja bij de UPC en digitenne komt de televisie ook niet voor. Dit had ik inderdaad ook opgezocht en om nu een abonnement wat altijd goed werkt te veranderen voor 1 televisie (wat inderdaad met een losse decoder ook werkt) is een beetje overdreven.

De televisie heeft volgens mij wel CI+ (het staat op de doos in ieder geval). Op de ene site staat van wel en de andere niet. En op Otto of Wehkamp (1 van de twee), beweren ze zelfs dat het een Ziggo gecertificeerde tv is.

Zelf denk ik dat een losse decoder een betere optie zou zijn, dan is het misschien wel duurder maar weet je inderdaad dat het werkt. Mijn moeder is nu alleen zo eigenwijs dat ze het toch wil gaan proberen omdat het wel CI+ ondersteund. Dus hoop eigenlijk op goede en/ of slechte ervaringen, zelfs al is het maar met andere Grundig televisies.

Bedankt voor je reactie in ieder geval :).

Otto verkoopt de 6120, Wehkamp de 6110. 6120 is Duits model.

Losse HD decoder is niet duurder dan module. En op Marktplaats staan simpele HD decoders voor een paar tientjes te koop.

Nou ja, als je moeder het wil proberen, is dat haar keuze en haar geld, toch?
 
HD decoder zou 200 euro kosten. Zonder HD is het wel 70 euro (net als het kaartje). Dat waren de aanbiedingen die golden. Inderdaad via Marktplaats ofzo kan het stukken goedkoper.

Het is inderdaad haar geld, maar ik zou het lullig vinden als ze een miskoop doet.
 
HD decoder zou 200 euro kosten. Zonder HD is het wel 70 euro (net als het kaartje). Dat waren de aanbiedingen die golden. Inderdaad via Marktplaats ofzo kan het stukken goedkoper.

Het is inderdaad haar geld, maar ik zou het lullig vinden als ze een miskoop doet.

Die van 200,- is dan vermoedelijk de Cisco met harde schijf en interactieve t.v.

Die van 79,- euro is alleen een HD ontvanger, zonder harde schijf en i.a. t.v. https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-ontvanger/hdtv/
 
Die van 200,- is dan vermoedelijk de Cisco met harde schijf en interactieve t.v.

Die van 79,- euro is alleen een HD ontvanger, zonder harde schijf en i.a. t.v. https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-ontvanger/hdtv/

Die van €79 is alleen €79 voor nieuwe klanten. Er is geen aanbieding dat die voor bestaande klanten goedkoper is (hij is dan gewoon €200), helaas. De HD recorder is wel in de aanbieding voor Ziggo bestaande klanten van €479 voor €200. Dat vertelde een Ziggo verkoper gisteren aan de telefoon over aanbiedingen voor de bestaande klanten.

We hebben alsnog een CI+ kaart besteld bij Bol.com inclusief ziggo smart card kaartje. Sowieso een pak goedkoper dan bij de Expert... We zullen dinsdag of woensdag alles binnen krijgen en dan weten we of het werkt. Ik heb in ieder geval nadrukkelijk vermeld dat het kan zijn dat hij niets doet, maar ze wilde het toch gaan riskeren... Je hoort het tegen die tijd of het werkt of niet :).
 
www.sluitallesaan.nl, goedkoopste euro 80,-.

Maar niet alleen Expert verkoopt die dingen.

Alle winkels verkopen alleen de dure exemplaren aan mensen die niet weten dat er goedkopere uitvoeringen zijn onder het mom van "ja, maar u kunt wel uw favoriete programma's opnemen" en of de klant dat dan wil?

In ieder geval succes met de combi Grundig en CI+.
 
www.sluitallesaan.nl, goedkoopste euro 80,-.

Maar niet alleen Expert verkoopt die dingen.

Alle winkels verkopen alleen de dure exemplaren aan mensen die niet weten dat er goedkopere uitvoeringen zijn onder het mom van "ja, maar u kunt wel uw favoriete programma's opnemen" en of de klant dat dan wil?

In ieder geval succes met de combi Grundig en CI+.

Ah ik kende die site niet! En ja waarschijnlijk had ik hem ook ergens anders veel goedkoper kunnen vinden dan alleen bij Expert, had ik bijvoorbeeld Tweakers voor kunnen gebruiken en dan via pricewatch kijken welke het goedkoopst zou zijn.

En ik merkte inderdaad dat ik aan de telefoon alleen maar te horen kreeg over het nieuwe model met hd recorder etc, terwijl ik naar de goedkoopste vroeg ;).

Anyway! Ik heb de kaart vandaag geïnstalleerd. De SMART card werkte niet, maar met de SMART card die ik boven gebruik werkt het weer wel, dus we hebben een kaart swap gedaan (kan misschien langer duren met activeren omdat ik een R achter het nummer had getypt). Het werkt goed, beeld is erg scherp en alles HD + veel meer kanalen \o/!
 
Nieuwe smart cards moet je activeren via "mijn ziggo" of de telefoon en moeten in het apparaat zitten totdat Ziggo de activatie verstuurd.

In die periode ben je bij CI+ verplicht je tv aan te laten staan. Bij een decoder is dat anders. Misschien dat je de nieuwe smartcard tijdelijk in een decoder kunt prikken?

Maar mooi dat we nu weten dat er weer een "niet gecertificeerd" model werkt.

Mooi he, 60 zenders digitaal voor de prijs van 23 (of hoeveel zijn het er nog) analoog.

Vraagje: kun je de zenders op je eigen volgorde zetten middels een sorteer optie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan