• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Grootte van bijlagen in mail

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Kiedoo
  • Startdatum Startdatum
K

Kiedoo

Ik heb eens op zitten letten bij het versturen en ontvangen van bijlagen in de mail. Zo krijg ik wel eens een mail van vrienden met leuke internet filmpjes van zo'n 3MB. In ieder geval dat zegt Windows Verkenners. In de mailbox staat een bestand met een grootte van 4MB

Een voorbeeld:
Ik stuur vanuit yahoo een mailtje (leeg) met alleen daarin
onderwerp "test" en in het tekstvak ook "test".
In de chellobox staat 2 kB.
Vervolgens stuur ik een bestand van 3.055 kB groot. De yahoo mail composer geeft aan dat er een bestand van 4.063 kB wordt verzonden.
In de mailbox van chello komt een mailtje te staan met een bijlage van 4.208.8 kB groot.

Ik ben het eventjes kwijt.
Hoe kan dit.

Chello geeft aan dat ik een bestand van 5MB (of is dat nu 10MB) per keer kan ontvangen. Maar gezien dit voorbeeld is dat dus eigenlijk niet zo.

Weet iemand hoe dit zit?
 
E-mail is oorspronkelijk bedoeld voor tekst. Binaire bijlagen worden omgezet in een codering (Uencode of Base64) welke nogal voor wat "overhead" zorgt.

Voor meer uitleg zie Wikipedia. Zoek daar maar op Base64 en Uencode.
 
Ik kwam dit tegen:

https://email.about.com/cs/standards/a/base64_encoding.htm

"Base64 encoding takes three bytes, each consisting of eight bits, and represents them as four printable characters in the ASCII standard. It does that in essentially two steps"

Bedankt

Weet ik ook weer hoe dat werkt... :6
 
Terug
Bovenaan