• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Grootte attachments veranderd?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Wimmel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimmel

Kan iemand mij vertellen of er iets gewijzigd is aan de limieten die worden gehanteerd bij het meezenden van bijlagen in de mail? Ik krijg vandaag iets de deur niet uit wat 7Mb groot is. Als foutmelding krijg ik het volgende:

Code:
552 5.2.3 Message exceeds maximum fixed size (10000000)

Het bericht is echter zoals vermeld 7MB. Ook bij het ontvangen van mail gaat het mis. Ik krijg van bekenden die niet via Ziggo naar mij mailen dat ze mij geen attachments kunnen zenden. Zij krijgen o.a. de volgende melding:

Code:
< makepeace.hvu.nl #5.0.0 X-Postfix; message size 5795916 
exceeds size limit 10485760 of server mx0.multikabel.net>

Ik weet niet wat de limieten waren/zijn dit is voor het eerst dat ik tegen deze problemen aanloop.
 
Hi!

Kan iemand mij vertellen of er iets gewijzigd is aan de limieten die worden gehanteerd bij het meezenden van bijlagen in de mail? Ik krijg vandaag iets de deur niet uit wat 7Mb groot is. Als foutmelding krijg ik het volgende:

Code:
552 5.2.3 Message exceeds maximum fixed size (10000000)

Het bericht is echter zoals vermeld 7MB. Ook bij het ontvangen van mail gaat het mis. Ik krijg van bekenden die niet via Ziggo naar mij mailen dat ze mij geen attachments kunnen zenden. Zij krijgen o.a. de volgende melding:

Code:
< makepeace.hvu.nl #5.0.0 X-Postfix; message size 5795916 
exceeds size limit 10485760 of server mx0.multikabel.net>

Ik weet niet wat de limieten waren/zijn dit is voor het eerst dat ik tegen deze problemen aanloop.

Een attachment van 7Mb is een stuk groter als de encoding van je mailclient er over heen gaat. Dat kan groter zijn dan 10 Mb.

De limit voor Ziggo per mail is 10Mb.

Bye,
Raymond.
 
Kan iemand mij vertellen of er iets gewijzigd is aan de limieten die worden gehanteerd bij het meezenden van bijlagen in de mail? Ik krijg vandaag iets de deur niet uit wat 7Mb groot is. Als foutmelding krijg ik het volgende:

Code:
552 5.2.3 Message exceeds maximum fixed size (10000000)

Het bericht is echter zoals vermeld 7MB. Ook bij het ontvangen van mail gaat het mis. Ik krijg van bekenden die niet via Ziggo naar mij mailen dat ze mij geen attachments kunnen zenden. Zij krijgen o.a. de volgende melding:

Code:
< makepeace.hvu.nl #5.0.0 X-Postfix; message size 5795916 
exceeds size limit 10485760 of server mx0.multikabel.net>

Ik weet niet wat de limieten waren/zijn dit is voor het eerst dat ik tegen deze problemen aanloop.

ik weet niet precies hoe het bij ziggo is maar meestal zit er geen limiet op de grote van de mail de je kun ontvangen aleen als echter je de datalimiet van je mailacount overschrijft kun je meestal simpelweg geen mail meer versturen en moet je dus eerst mail weggooien. maar zoals ik al zij dit is een veel gebruikt manier ik weet niet hoe dit bij ziggo zit
 
Hi!

ik weet niet precies hoe het bij ziggo is maar meestal zit er geen limiet op de grote van de mail de je kun ontvangen aleen als echter je de datalimiet van je mailacount overschrijft kun je meestal simpelweg geen mail meer versturen en moet je dus eerst mail weggooien. maar zoals ik al zij dit is een veel gebruikt manier ik weet niet hoe dit bij ziggo zit

Die zit er zeler wel op hoor! Moet er ook niet echt aan denken dat iemand een mail van 500 mb zou kunnen ontvangen, dan moet je een ander protocol nemen, mail heeft daar veels te veel overhead voor. Dan is iets als FTP een stuk relaxter.

En dat is ook zeker geen veel gebruikte manier, gebruikelijk is een limit, op size, per mail.

Bye,
Raymond.
 
Hi!



Die zit er zeler wel op hoor! Moet er ook niet echt aan denken dat iemand een mail van 500 mb zou kunnen ontvangen, dan moet je een ander protocol nemen, mail heeft daar veels te veel overhead voor. Dan is iets als FTP een stuk relaxter.

En dat is ook zeker geen veel gebruikte manier, gebruikelijk is een limit, op size, per mail.

Bye,
Raymond.
goed zoals ik al zij ik weet niet hoe het bij ziggo is. ik ken een redelijk aantal bedrijven die het wel op die manier doen. wel word dit natuurlijk ten alle tijden afgeraden. maar goed we weten nu hoe het bij ziggo is
 
Hi!

goed zoals ik al zij ik weet niet hoe het bij ziggo is. ik ken een redelijk aantal bedrijven die het wel op die manier doen. wel word dit natuurlijk ten alle tijden afgeraden. maar goed we weten nu hoe het bij ziggo is

Kan me niet voorstellen dat er een ISP in Nederland is die een 'unlimited' quota hanteerd. Dan kun je bij een boel mailers zoveel sturen, lets say, 10TB ofo, waardoor je het mailsysteem laat ontploffen. Kortom, zou niet heel handig zijn.

Bye,
Raymond.
 
Een limiet van 10 MB is tegenwoorden zeer weining met alle PDF's en JPEGS die tegenwoordig worden verstuurd. Moet dit niet een omhoog ?? M.i. zou 25 MB meer in de richting komen!
 
Hi!



Kan me niet voorstellen dat er een ISP in Nederland is die een 'unlimited' quota hanteerd. Dan kun je bij een boel mailers zoveel sturen, lets say, 10TB ofo, waardoor je het mailsysteem laat ontploffen. Kortom, zou niet heel handig zijn.

Bye,
Raymond.

er zijn een aantal bedrijven in nedrland die geen maximum op de mail hanteren maar wel de ruimte die ja mach gebruiken stuur je een mail van 12 mb en je hebt maar 10 mb opslag dan kun je al geen tweede mail meer versuuren omdat je verzonden items vol zit. het word je dus wel lastig gemaakt om grote mails te versuuren maar het word wel toegelaten.
 
Hi!

er zijn een aantal bedrijven in nedrland die geen maximum op de mail hanteren maar wel de ruimte die ja mach gebruiken stuur je een mail van 12 mb en je hebt maar 10 mb opslag dan kun je al geen tweede mail meer versuuren omdat je verzonden items vol zit. het word je dus wel lastig gemaakt om grote mails te versuuren maar het word wel toegelaten.

Klinkt erg onhandig, technisch ook, anyway, er is een 10 mb limit per mail nu ;)

Bye,
Raymond.
 
Hi!



Klinkt erg onhandig, technisch ook, anyway, er is een 10 mb limit per mail nu ;)

Bye,
Raymond.


Kortom even enkele foto's versturen wordt je dus zo goed als onmogelijk gemaakt. Nogmaals 10MB was 5 jaar geleden weinig, gezien de huidige grootte van bestanden zoals foto's en PDF's is 10MB zeer weinig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan