• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Groot verschil in snelheid tussen bedraad en draadloos.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter robkalf
  • Startdatum Startdatum
R

robkalf

https://speedtest.net/result/1568846013.png
https://speedtest.net/result/1568849248.png
Als ik draadloos verbinding heb dan heb ik het bovenste resultaat,
als ik bedraad verbinding heb dan heb ik het andere resultaat.
Ik zit ongeveer 8 meter van de meterkast.
 
robkalf zei:
https://speedtest.net/result/1568846013.png
https://speedtest.net/result/1568849248.png
Als ik draadloos verbinding heb dan heb ik het bovenste resultaat,
als ik bedraad verbinding heb dan heb ik het andere resultaat.
Ik zit ongeveer 8 meter van de meterkast.


idd groot verschil. Hoeveel mbit staat bij je draadloze netwerkverbinding??
Dat wordt constant gemonitord, als je slecht signaal hebt wordt het aantal Mbits lager
als je goed signaal hebt wordt het hoger...
 
Dat weet ik niet waar kan ik dat vinden?
Ik ben niet zo erg technisch maar ik wil best helpen.
De modem staat op een plank.
 
Je moet naar de status van je netwerkverbing gaan.

Ga naar het configuratiescherm kies dan netwerk en internet en dan netwerkcentrum.
Daar moet je ergens kunnen zien hoeveel Mbit je draadloos netwerk is op dat moment van ontvangst.
 
Bij de status staat vermeld: snelheid 39,0 Mbps voor de draadloze verbinding.
 
robkalf zei:
Bij de status staat vermeld: snelheid 39,0 Mbps voor de draadloze verbinding.

54G in je laptop (PC)? Of staat WiFi in de router op 54G-snelheid?
 
robkalf zei:
Bij de status staat vermeld: snelheid 39,0 Mbps voor de draadloze verbinding.

Als daar 39,0 Mbps staat kun je in theorie nooit de 50 Mbps halen maar de snelheid had wel hoger
moet liggen dan de 17 Mbps van je speedtest.

Wat je moet doen is internetradio aan zetten en tijdens het luisteren ga je terug naar je statusmonitor
omdat je nu een datastream hebt opgebouwd wordt continu de status van je verbinding gemeten.

Ga nu met de antennes spelen van je Thomson en kijk of je de Mbits omhoog kan krijgen.

En kijk idd ook eens of je router in de G modus staat.......
 
Ik zie dat die Linksys geen antenne's heeft (staat in je profiel), maar het modem van upc wel.
Waar maak je verbinding mee??
 
Doordat de draadloze verbinding zo laag was heb ik een router gekocht, met deze router haalt hij wel de gewenste snelheid.
 
powerquest zei:
Als daar 39,0 Mbps staat kun je in theorie nooit de 50 Mbps halen maar de snelheid had wel hoger
moet liggen dan de 17 Mbps van je speedtest.

Wat je moet doen is internetradio aan zetten en tijdens het luisteren ga je terug naar je statusmonitor
omdat je nu een datastream hebt opgebouwd wordt continu de status van je verbinding gemeten.

Ga nu met de antennes spelen van je Thomson en kijk of je de Mbits omhoog kan krijgen.

En kijk idd ook eens of je router in de G modus staat.......
Ja staat in de G modus.
 
Terug
Bovenaan