• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

groot onderhoud en de gevolgen daarvan.....

Berichten
697
Meldingen over onderhoudswerkzaamheden worden hier altijd met angst en beven tegemoet gezien.
Niet helemaal zonder reden want ook dit keer ging het fout: 's ochtends was er namelijk slechts een kanaal én geen telefonie beschikbaar.

Na wat heen en weer gebel (keurig van UPC: ze belden me op mijn mobiel terug!) is e.e.a uiteindelijk snel opgelost.

Een volgende teleurstelling bleek dat de Fritzbox 7390, daags tevoren nog prima functionerend, van mijn 60 Mbits-abonnementje netto slechts 45 Mbit doorgaf.
De Duitse fabrikant toonde zich niet verbaasd; na aanpassingen bij Duitse kabelbedrijven had men zoiets al eerder meegemaakt.
Natuurlijk niet echt een wereldprobleem maar tòch...

Hebben jullie misschien een idee wat de oorzaak van het fenomeen zou kunnen zijn?

n.b.: na constatering heb ik de Cisco 3208 natuurlijk rechtstreeks -bedraad- op een PC aangesloten: hiermee geen enkel probleem, de modem haalde op zijn sloffen 58-59 Mbit
 
Heb eigenlijk hetzelfde, na wat onderhoud (waarschijnlijk voor de 200Mbit abo's) werd mijn verbinding via mijn Fritz!box 7360 zeer traag, en dan denk ik aan snelheden rond de 256kb. Reset van Fritz haalde niets uit, en daarbij bleef dan direct de verbinding met de Cisco uit.
Reset van de Cisco verhielp probleem, om een paar uur tot een dag later weer terug te komen.

Op dit moment heb ik gelukkig weinig last maar het is wel frustrerend.
 
Terug
Bovenaan