Meldingen over onderhoudswerkzaamheden worden hier altijd met angst en beven tegemoet gezien.
Niet helemaal zonder reden want ook dit keer ging het fout: 's ochtends was er namelijk slechts een kanaal én geen telefonie beschikbaar.
Na wat heen en weer gebel (keurig van UPC: ze belden me op mijn mobiel terug!) is e.e.a uiteindelijk snel opgelost.
Een volgende teleurstelling bleek dat de Fritzbox 7390, daags tevoren nog prima functionerend, van mijn 60 Mbits-abonnementje netto slechts 45 Mbit doorgaf.
De Duitse fabrikant toonde zich niet verbaasd; na aanpassingen bij Duitse kabelbedrijven had men zoiets al eerder meegemaakt.
Natuurlijk niet echt een wereldprobleem maar tòch...
Hebben jullie misschien een idee wat de oorzaak van het fenomeen zou kunnen zijn?
n.b.: na constatering heb ik de Cisco 3208 natuurlijk rechtstreeks -bedraad- op een PC aangesloten: hiermee geen enkel probleem, de modem haalde op zijn sloffen 58-59 Mbit
Niet helemaal zonder reden want ook dit keer ging het fout: 's ochtends was er namelijk slechts een kanaal én geen telefonie beschikbaar.
Na wat heen en weer gebel (keurig van UPC: ze belden me op mijn mobiel terug!) is e.e.a uiteindelijk snel opgelost.
Een volgende teleurstelling bleek dat de Fritzbox 7390, daags tevoren nog prima functionerend, van mijn 60 Mbits-abonnementje netto slechts 45 Mbit doorgaf.
De Duitse fabrikant toonde zich niet verbaasd; na aanpassingen bij Duitse kabelbedrijven had men zoiets al eerder meegemaakt.
Natuurlijk niet echt een wereldprobleem maar tòch...
Hebben jullie misschien een idee wat de oorzaak van het fenomeen zou kunnen zijn?
n.b.: na constatering heb ik de Cisco 3208 natuurlijk rechtstreeks -bedraad- op een PC aangesloten: hiermee geen enkel probleem, de modem haalde op zijn sloffen 58-59 Mbit