• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Groen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

pompebled

Forum Gebruiker
Berichten
49
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vanmiddag zet ik de TV even aan om iets te programmeren voor vanavond en binnen een minuut gaat het beeld op groen, het geluid is er wel en ik kan ook van kanaal wisselen, maar het beeld is egaal groen

Ik kan niet echt een oorzaak vinden in de manual en herstarten, met of zonder smartcard helpt ook niet.

Wie heeft een idee wat hier loos is?

De tweede aansluiting op de bovenverdieping werkt goed, dus ik neem aan dat het probleem in de digitale ontvanger in de huiskamer zit.

Groeten, Jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even helemaal uitzetten, met de schakelaar achter het apparaat dus, niet in stand-by.
Naar enkele minuten weer aanzetten. Meestal is het dan verholpen.
 
Even helemaal uitzetten, met de schakelaar achter het apparaat dus, niet in stand-by.
Naar enkele minuten weer aanzetten. Meestal is het dan verholpen.
Dat heb ik al gedaan, zowel mét als zonder smartcard, binnen de minuut gaat het beeld weer op groen...

Groeten, Jan.
 
Dit is vaak een HDMI Handshake probleem.
Soms helpt het om een andere, nieuwe HDMI kabel te gebruiken. Maar er zijn meer oorzaken.
In dit geval bleek een nieuwe HDMI kabel het euvel te verhelpen.

Wat ik niet begrijp, is waarom een kabel, die het al een jaar probleemloos doet, nu ineens zo'n storing kan veroorzaken?

Groeten, Jan.
 
In dit geval bleek een nieuwe HDMI kabel het euvel te verhelpen.

Wat ik niet begrijp, is waarom een kabel, die het al een jaar probleemloos doet, nu ineens zo'n storing kan veroorzaken?

Groeten, Jan.

Sommige dingen moet je niet willen snappen :mrgreen:

Het kan heel goed dat het probleem tijdelijk is opgelost en toch weer eens terugkomt omdat het maar af en toe gebeurt en het nu dus lijkt dat het is opgelost.
 
Dat is niet bijzonder bemoedigend, moet ik zeggen...

Groeten, Jan.

Voorlopig is het nog een aanname en valt misschien alles mee.

Het gebeurt helaas wel eens vaker en je kan er niet heel veel aan veranderen. Zie het als een soort miscommunicatie tussen 2 apparaten die soms op kan treden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan