• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

grijze media box

Berichten
121
we hebben onze 4'de mediabox
de eerste 2 diverse problemen (display op box werkt niet meer....ed)
3'de box sloeg iedere keer uit en na een een paar seconde weer aan
upc gebeld en zou weer een nieuwe krijgen ,mis dus
die zult van die helpdesk zat maar iets te verzinnen en we zouden een nieuwe krijgen (cisco energie zuinig enzo,binnen 4 a 5 werkdagen moest dat ding erzijn niet dus
weer bellen met die helpdesk ,en wat blijkt ,er was niets van bekent

die man heeft dus wel een nieuwe opgestuurd ,en wat blijkt ,deze box heeft dezelfde problemen als de vorige
ieder keer uitslaan en opnieuw opstarten
wederom die helpdesk gebeld,na een half uur eindelijk iemand van de helpdesk aan de lijn
en die kwam ook met een lulverhaal over dat hij te warm stond

dus ik alles verandert in de kast waar hij in staat heeft nu ongeveer 15 cm ruimte aan de bovenkant
moet genoeg zijn geloof ik
in ieder geval kan de warmte goed weg(bij de eerste 2 boxen nooit geen last mee gehad trouwens)

krijg steeds meer de indruk dat we met z'n alle flink besodemieterd worden bij upc

word tijd dat kassa of iets dergelijks deze shitzooi is gaat aanpakken
 
brillant zei:
dus ik alles verandert in de kast waar hij in staat heeft nu ongeveer 15 cm ruimte aan de bovenkant
moet genoeg zijn geloof ik
in ieder geval kan de warmte goed weg(bij de eerste 2 boxen nooit geen last mee gehad trouwens)

Heb je er nooit bij stil gestaan dat dat ook wel eens de reden kan zijn geweest dat de andere twee kapot zijn gegaan? Rond apparatuur moet je altijd wat ruimte vrij laten voor de warmteafvoer, anders raakt het oververhit met als gevolg dat het apparaat stuk gaat.
 
brillant zei:
dus ik alles verandert in de kast waar hij in staat heeft nu ongeveer 15 cm ruimte aan de bovenkant
moet genoeg zijn geloof ik
in ieder geval kan de warmte goed weg(bij de eerste 2 boxen nooit geen last mee gehad trouwens)

Nog handiger zou zijn als je b.v. een aantal rubbertjes onder de pootjes van de mediabox plaatst. De box staat dan wat hoger zodat de luchtcirculatie rondom de box beter wordt én als extra voordeel, eventuele resonanties verminderen.
 
Er is nog een mogelijke oorzaak van het probleem.
Ik herrinner mij een bericht van iemand die problemen had met steeds uitvallen van zijn modem en dat bleek aan zijn wcd te liggen.
Soms heeft een wcd of verlengsnoer slechte of sterk vervuilde contacten en dat kan storingen veroorzaken in de 230 Volt.
Toegegeven het komt zeer zelden voor, maar het kan.
Misschien iets om naar te kijken?
 
Als het uitvalt ten gevolge van warmte, werkt het bij de standaard thomson op een manier: pak twee of drie niet meer gebruikte zwarte DVD doosjes op mekaar, en leg ze onder de mediabox. Let op dat de koel gleuven vrij blijven. Werkt ook, denk ik, met andere digitale boxen.

Ik had ook jaren geleden met de box problemen, dat het in een bepaalde range geen beeld kreeg. Hele tijd mee bezig geweest, bleek dat de kabel kapot te zijn en daardoor storing vertoonde.
 
C0re zei:
Heb je er nooit bij stil gestaan dat dat ook wel eens de reden kan zijn geweest dat de andere twee kapot zijn gegaan? Rond apparatuur moet je altijd wat ruimte vrij laten voor de warmteafvoer, anders raakt het oververhit met als gevolg dat het apparaat stuk gaat.

lekker bijdehand antwoord
werk je soms bij upc???
 
brillant zei:
lekker bijdehand antwoord
werk je soms bij upc???

Hier word ik zo moe van. Mensen met niet ingevulde profielen, die vervolgens hier vreselijk gaan zeuren op het forum. Er vervolgens dan achter komen dat er iets mis was in hun eigen setting. Als je er wat over zegt, of beter gezegd, de mogelijke oorzaak aankaart word je ook nog eens voor bijdehand en als UPC medewerker uitgemaakt. Wat mij betreft zoek je het nu maar lekker zelf uit.
 
Bekend probleem...
Hebben wij hier ook gehad, te weinig ruimte om de warmte af te voeren, geregeld sloeg dat ding vast...1 keer een nieuwe gekregen en ook die had er last van, later besloten de box te verplaatsen waarna ie dus volledige vrijheid heeft, nooit geen vastlopers meer gehad en ook werd de box niet meer zo warm dat je er bij wijze van spreken een ei op kon bakken.

Hebben nu de HD DVR (de nieuwe zwarte) op dezelfde plek staan en nerges geen problemen mee...de 2e mediabox staat in een tv meubel met genoeg ruimte, 1 keer een vastloper gehad, bleek de software niet goed te zijn, daarna nergens geen last meer van...

Ik zou zeggen zet dat ding es helemaal vrij en kijk dan of ie nog vastloopt en controleer je signaal, geen goed signaal kan ook vastlopers veroorzaken, omdat ie niet alles even goed kan verwerken.

kassa/Radar zal weinig nut hebben, de huidige kasten van UPC zijn allemaal getest en zelfs tot beste keus gekozen door consumentenbonden ofwel de kasten zijn over het algemeen gewoon goed, maar de kennis bij mensen thuis niet altijd zoals bij jou het geval lijkt te zijn, zo'n kast heeft ruimte nodig om de warmte weg te werken, rondom en niet alleen de bovenkant.
 
C0re zei:
Hier word ik zo moe van. Mensen met niet ingevulde profielen, die vervolgens hier vreselijk gaan zeuren op het forum. Er vervolgens dan achter komen dat er iets mis was in hun eigen setting. Als je er wat over zegt, of beter gezegd, de mogelijke oorzaak aankaart word je ook nog eens voor bijdehand en als UPC medewerker uitgemaakt. Wat mij betreft zoek je het nu maar lekker zelf uit.

word jij lekker moe
ik word moe van upc
en wat maakt mijn profiel nou uit
 
Terug
Bovenaan