• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gratis snelheidsverhoging..

Berichten
261
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik kreeg vandaag deze text in mijn mailbox..



U ontvangt een nieuw wifi-modem.




Gratis snelheidsverhoging

Geachte heer ......

Wij verhogen uw internetsnelheid. U ontvangt hiervoor van ons gratis een nieuw wifi-modem in bruikleen. Hiermee gaat downloaden van 25Mb naar 120Mb en uploaden van 2,5Mb naar 10Mb. Versturen en ontvangen van grote bestanden gaat dan veel sneller, ook draadloos in en om uw huis!

Bevestig uw nieuwe wifi-modem
U hoeft uw nieuwe wifi-modem alleen nog even te bevestigen. Na bevestiging ontvangt u het modem binnen 10 werkdagen. Stuur uw huidige modem vervolgens kosteloos naar ons terug met de retourdoos.

Stuur mijn nieuwe wifi-modem

Omdat uw internetsnelheid aangepast wordt, kan ook de naam van uw abonnement veranderen. Verder blijft alles ongewijzigd, dus ook de abonnementsprijs en uw contracttermijn.


Wat moet ik hier mee??
Hebben meer mensen zo'n mailtje gehad?
En wat voor modem krijg je?
Gebruik een Netgear 3700 router en ben bang voor problemen..
Moet ik dit aanbod accepteren of niet?
Graag jullie mening.

Gr. Jankie
 
Gratis een enorme snelheidsverhoging? :o

Zou ik zo accepteren maar ik twijfel of je echt wel gratis van 25Mb naar 120Mb gaat?
Staat er overigens duidelijk in, niet duurder en geen nieuwe contracttermijn.
Jammer dat veel forumleden niet zo tevreden zijn over het draadloze modem.
 
Komt die mail echt van UPC? Je moet de modem 'bevestigen'. Wat bedoelen ze daarmee? Moet je op de mail antwoorden en gegevens invullen? Ik zou even voorzichtig zijn hoor....
 
mokum64 zei:
Komt die mail echt van UPC? Je moet de modem 'bevestigen'. Wat bedoelen ze daarmee? Moet je op de mail antwoorden en gegevens invullen? Ik zou even voorzichtig zijn hoor....

Inderdaad, zodra er gebruikersnamen, wachtwoorden en dat soort zaken gevraagd worden is het niet te vertrouwen 8)
 
Ik zou het niet vertrouwen. UPC is geen filantropische instelling en gaat jouw echt niet zo maar gratis omzetten van 25 naar 120 Mbit/s.
Ik adviseer om UPC te bellen en te informeren of deze mail echt van hun afkomstig is voor je op de mail antwoord.
 
Inderdaad, wees op je hoede. Dit is te mooi om waar te zijn.
 
Vroeger kwam een stille snelheidsverhoging nog wel eens voor, maar dat is al wel een jaar of 4 geleden. Het abonnement en de voorwaarden bleven dan ook gelijk.
Tegenwoordig moet je altijd expliciet je abonnement wijzigen of vernieuwen, waarmee je automatisch weer een jaar vastzit aan UPC (wat niet meteen slecht hoeft te zijn). Een dergelijke mail is juridisch echt niet in orde.
Ook is de voorgestelde upload veel te hoog, gegeven de nu beschikbare abonnementen.

Dit is dus geen zuivere koffie.
Wat voor 'bevestiging' is het, want daar is niets van terug te vinden?
Is het een link of moet je antwoorden?
Wie is de afzender precies?
Ben wel benieuwd wat de verzender hiermee probeert te bereiken :-\
 
Ook is de voorgestelde upload veel te hoog, gegeven de nu beschikbare abonnementen.

De upload is gewoon conform het 120/10 Mbps abo.

Vertrouwen doe ik het echter ook niet. Dit kan gewoon niet waar zijn.

Edit: typo
 
Flitser zei:
Ook is de voorgestelde upload veel te hoog, gegeven de nu beschikbare abonnementen.

10Mb upload is gewoon beschikbaar hoor... (120Mb/s - 10Mb/s), maar neemt niet weg dat de mail klinklare onzin is.

Edit: jtech was me voor.
 
Terug
Bovenaan