• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gratis firewall's.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nicknick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
N

nicknick

Ik vond dat dit topic nog ontbrak binnen dit thema.

Wat zijn goede firewalls?

Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met Comodo firewall.
Op hun website wordt je momenteel doodgegooit met de advertentie dat je de firewall samen met de virusscanner moet nemen (beide gratis), maar hier kun je de firewall nog alleen downloaden: https://www.filehippo.com/download_comodo/

Nog een andere erg goede firewall (helaas verouderd) is Sygate. (Retort: werkt niet onder vista!)
Deze firewall is nu opgekocht en geintegreerd in norton internet security.
Dit neemt niet weg dat de firewall een goede firewall is:
https://www.filehippo.com/download_sygate_personal_firewall/

2 andere firewalls welke niet slecht zijn, maar niet de opties hadden welke ik graag wou (alles handmatig instellen) zijn:
Outpost free: https://www.filehippo.com/download_outpost_firewall/
Sunbel personal: https://www.filehippo.com/download_sunbelt_personal_firewall/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gratis Firewalls

Ben het het je eens, inderdaad is het zo dat Sygate helaas verouderd is, hij draait niet meet onder Vista.
Voor mijn MAC periode, toen ik nog XP draaide was Sygate hier in huis verplichte kost. Daarna overgestapt op Comodo, een eerste keuze, kan dat alleen maar onderstrepen.

Eigenlijk zou ik nu wel eens verder willen gaan en tips over een hardwarematige firewall willen hebben. Want als ik in (willekeurig welke) router de firewall aanzet krijg ik in huis allemaal klachten over wat de familie nu weer niet kan bereiken enzo. Rare boel....

Grtz. Retort:pompom:
 
Toevallig staat er een artikel in de "chip" over gratis firewalls en daar kwam de Comodo firewall als beste uit de test.
 
Gebruik al geruime tijd met XP Pro SP3 de gratis ZoneAlarm 6.5.737. Zeker niet de laatste versie, nee. Snel, minimale systeem impact, werkt perfect ook met IPsec VPN tunnel met kantoor.

Als je achter een beetje redelijke router met NAT zit (hier een Linksys BFR41) dan hoef je verder niet al te druk te maken.
 
Gebruik al geruime tijd met XP Pro SP3 de gratis ZoneAlarm 6.5.737. Zeker niet de laatste versie, nee. Snel, minimale systeem impact, werkt perfect ook met IPsec VPN tunnel met kantoor.

Als je achter een beetje redelijke router met NAT zit (hier een Linksys BFR41) dan hoef je verder niet al te druk te maken.

ZoneAlarm... brrr :?

Wat is daar de afgelopen jaren al een ellende mee geweest. Ik zal persoonlijk nooit iemand ZoneAlarm aanraden, heb liever de std windows firewall.
 
Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met Comodo firewall.
Op hun website wordt je momenteel doodgegooit met de advertentie dat je de firewall samen met de virusscanner moet nemen (beide gratis), maar hier kun je de firewall nog alleen downloaden: https://www.filehippo.com/download_comodo/
De firewall en virusscanner zitten nu bij elkaar in één pakket: Comodo Internet Security (https://www.personalfirewall.comodo.com/). Echter tijdens de installatie kun je gewoon kiezen om alléén de firewall te installeren. Dan heb je meteen een nieuwere versie (versie 3.5 op dit moment) dan wanneer je de losse firewall (versie 3.0) download bij filehippo.
 
Ga toch eens een aantal proberen :) gewoon uit nieuwsgierigheid naar hoe ze werken en zich laten instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan