• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gratis film gezien op Arrivo?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Paul4321
  • Startdatum Startdatum
P

Paul4321

Als ik het goed begrijp, begint vandaag de periode dat je gratis twee films mag bestellen bij Arrivo. Misschien is het aardig om de ervaringen te inventariseren:'

1. Welke film heb je gezien?
2. Was hij goed/leuk/knudde en waarom?
3. Verliep alles technisch naar wens? Had je goed beeld zonder haperingen?
4. Ga je in de toekomst vaker films bestellen, ook tegen betaling?
 
Ik heb een vraag hierover. Ik heb nog nooit films besteld via UPC Digital (we hebben het pas een maand), maar we hebben geen retoursignaal. Nou heb ik gelezen dat je er 5 kunt bestellen voordat de kaart uitgelezen MOET worden. Dit laatste kan dus niet. Als ik er nu 2 (gratis) bestel en over bijvoorbeeld een half jaar de aansluitingen van de mediabox verander zodat een retoursignaal wel mogelijk is zullen de films over een half jaar alsnog worden uitgelezen. Maar wordt er dan ergens geregistreerd dat ze uit de gratis periode kwamen of moet ik er dan alsnog voor betalen omdat het pas zo laat uitgelezen wordt?
 
Paul4321 zei:
Als ik het goed begrijp, begint vandaag de periode dat je gratis twee films mag bestellen bij Arrivo. Misschien is het aardig om de ervaringen te inventariseren:'

1. Welke film heb je gezien?
2. Was hij goed/leuk/knudde en waarom?
3. Verliep alles technisch naar wens? Had je goed beeld zonder haperingen?
4. Ga je in de toekomst vaker films bestellen, ook tegen betaling?
Punt (1 en) 2 vind ik persoonlijk helemaal niet relevant, en bij punt 4 maak je een aanname dat we nog nooit eerder een film hebben gehuurd . Punt 3 is de enige vraag die voor dit forum relevant is.
Hé, ik merk dat ik weer op de negatieve toer bezig ben en onzinnige berichten post. (Ik heb over enkele uren VAKANTIE)
 
pb1 zei:
Punt (1 en) 2 vind ik persoonlijk helemaal niet relevant, en bij punt 4 maak je een aanname dat we nog nooit eerder een film hebben gehuurd . Punt 3 is de enige vraag die voor dit forum relevant is.
Hé, ik merk dat ik weer op de negatieve toer bezig ben en onzinnige berichten post. (Ik heb over enkele uren VAKANTIE)

Punt 1 en 2: als het voor jou persoonlijk niet relevant is, sla je het toch over? Zelf ben ik er nog niet helemaal uit welke films ik wil bekijken. Al realiseer ik me dat daar ook andere forums voor bestaan.

Die aanname bij punt 4 heb ik nooit gemaakt. Het gaat mij om de toekomst. Bovendien is de actie van UPC duidelijk bedoeld om meer digitale kijkers ertoe over te halen om eens wat vaker een filmpje te bestellen. Tot dusver wordt daar heel weinig gebruik van gemaakt.

En ach, op de 'negatieve toer'... Dat doen heel veel forumbezoekers, misschien omdat het soms ook wel lekker is om anderen af te katten. Als een mens zoiets thuis doet, wordt hij meteen afgestraft.

Ik heb trouwens ook geen retoursignaal, net als Timvw. Er is weleens een monteur langs geweest, die aan het eind van zijn bezoek beweerde dat hij het probleem had opgelost. Niet dus.
 
Paul4321 zei:
Die aanname bij punt 4 heb ik nooit gemaakt. Het gaat mij om de toekomst. Bovendien is de actie van UPC duidelijk bedoeld om meer digitale kijkers ertoe over te halen om eens wat vaker een filmpje te huren. Tot dusver wordt daar heel weinig gebruik van gemaakt.

Ik heb driemaal een film besteld maar was niet tevreden. Eerste keer: alles in orde. Tweede keer werd de film in 4:3 formaat uitgezonden >:( en bovendien zonder dat de ondertiteling was aangepast zodat die disproportioneel aanwezig was en natuurlijk regelmatig deels buiten beeld viel. Derde keer liepen beeld en geluid niet synchroon. Het lullige is dat je aan de previews op het Arrivokanaal niet veel kunt aflezen omdat daarin de films in het goede formaat te zien zijn en synchroon, althans voorzover ik heb kunnen waarnemen. Vandaar dus dat ik geen films meer bestel want ik erger me kapot aan a-synchroon geluid en aan opgeblazen beeldformaat en dat dan dubbel omdat ik voor zo'n wanvoorstelling ook nog geld moet betalen.

edit: net even Arrivokanaal weer eens bekeken. Ook in preview kan het geluid a-synchroon zijn zie ik (bij film Glory Road b.v.).
 
ondertiteling kan je zelf aan en uit zetten hoor.

vanaf morgen kan je trouwens pas gratis films bekijken.

ik heb van de week een film besteld en kon na de afloop van de film de hele volledige film trugspoelen en zo.

trouwens als een film afgelopen is blijf ik het logo van arrivo zien hebben jullie dat ook?
 
Paul4321 zei:
1. Welke film heb je gezien?
2. Was hij goed/leuk/knudde en waarom?
3. Verliep alles technisch naar wens? Had je goed beeld zonder haperingen?
4. Ga je in de toekomst vaker films bestellen, ook tegen betaling?
1. Chronicals of Narnia
2. Is voor een ieder om zelf te bepalen....
3. Film werd uitgezonden in 16:9 maar ik kreeg sterk de indruk dat ik toch nog links en rechts wat miste. Daarbij zat er een soort schaduw over het beeld. Het leek wel of een bepaald kleur er iets naast zat (weet niet precies hoe dat heet). Kan dus beter.
4. Meestal heb ik de films al op DVD (op juiste formaat) gezien dus zal niet zo snel op Arrivo een film bestellen.
 
johngazon zei:
ondertiteling kan je zelf aan en uit zetten hoor.

Waar het om gaat is dat je vantevoren niet weet hoe een film op je scherm komt. En ondertitels bij, zeg, een Chinese film, vind ik zelf nogal handig... (ja heus, er zijn mensen die ook niet-Engelstalige films kijken :o )
 
En dan nog iets: die 3 minuten preview (als je op de 'bestellen' knop drukt maar nog niet op 'nu kopen' knop). Die duurt helemaal geen drie minuten. Het is wel genoeg om te kunnen bekijken in welk formaat de film wordt uitgezonden maar niet of beeld en geluid synchroon zijn. De klok van die preview begint te lopen op 2.48. Je ziet de tekst 'film start in 30 seconden'. Dus film start op 2.18. Dan krijg je eerst company logo's waarna de openingssequentie volgt. Kortom, als het scherm op zwart gaat heb je meestal geen talking head gezien en weet je dus niet of het geluid synchroon is. Hoezo DRIE minuten gratis preview?! :knuppel2:
 
Wij hebben zojuist een film besteld (Good night and Good luck). De wachttijd tot de film begon was niet echt prettig. De ondertitels vielen vaak van de rechterkant het (breed)beeldscherm uit, terwijl het om een breedbeeldfilm ging. En DTS of Dolby was niet te krijgen, terwijl dat wel bij de DVD zit. Ook het niet ff stop kunnen zetten van de film ervaar ik als een nadeel.

Het beeld was verder in orde, maar UPC heeft het met deze ook makkelijk aangezien het een zwart wit film betreft.

Tegen betaling haal ik liever DVD's bij de videotheek. Kost ook nauwelijks meer dan wat UPV per film vraagt.
 
Terug
Bovenaan