gratis e-mail (andere provider) via chello ophalen

B

bailey

??? Misschien een hele domme vraag maar ik kom er zelf niet achter hoe ik dat moet instellen. Ik heb voordat ik bij chello zat diverse andere (gratis) email adressen gehad, maar die kan ik nu niet meer via chello binnenhalen op de manier die voorheen wel werkte (extra, account, nieuwe email toevoegen). Wie kan mij helpen??
 
ja inderdaad sinds ik chello heb lukt het niet meer. :'(
ik heb even op de site van tiscali gekeken maar daar kwam ik ook niet de informatie tegen die ik nodig heb. voorheen had ik dus 1 inbelverbinding (tiscali) en daar kwamen 3 verschillende email accounts op binnen zonder problemen.
en nu met chello krijg ik het niet meer voor elkaar.
wie helpt mij? ???
 
bailey zei:
ja inderdaad sinds ik chello heb lukt het niet meer. :'(
ik heb even op de site van tiscali gekeken maar daar kwam ik ook niet de informatie tegen die ik nodig heb. voorheen had ik dus 1 inbelverbinding (tiscali) en daar kwamen 3 verschillende email accounts op binnen zonder problemen.
en nu met chello krijg ik het niet meer voor elkaar.
wie helpt mij? ???

Laat me eens raden, waren al die e-mail accounts van toscalli ??

Div. (vaak gratis) internet prov. geven een een pop3 e-mail account die je alleen via hun verbinding kan uitlezen. Een soort van extra beveiliging (?).
Ik had hetzelfde probleem bij 12move: om de pop3 server van 12move uit te lezen moest ik inbellen met mijn 12move account etc.... De webmail werkt natturlijk nog wel, maar is iets minder comfy.

Probeer maar eens je post op te halen dmv je inbelverbinding, kijken of dat lukt.... :)

cleopet
 
Nee het was niet allemaal via tiscali, ook lycos en nog een andere (onbekende) provider.

"Probeer maar eens je post op te halen dmv je inbelverbinding, kijken of dat lukt...."

Hoe moet ik bovenstaande doen?
 
Ik heb het gevonden hoor!!

Een erg lastig probleem, ik wil niet telkens m'n webmail controleren.
Ik heb de volgende oplossing:
- Ga naar WebMail / Instellingen
- Vervolgens naar 'Mail Ontvangen'
- Vul bij onderdeel 'Stuur alle mail automatisch door naar' je e-mail adres waarnaar je de mail wilt doorsturen.
Al je mail die normaal naar je tiscali/wish/noknok e-mail adres gestuurd wordt, wordt nu automatisch doorgestuurd naar het adres dat je hebt ingevuld. Probeer maar door jezelf een e-mail te sturen!

Helaas kon ik het niet bij lycos vinden maar mijn tiscali werkt weer!!
 
Dat is raar. Ik heb zelf naast de email van chello ook de email van zonnet ingesteld.
Welke versie windows heb je en welk emailprogramma?
 
Terug
Bovenaan