• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Goedkopere betaal-tv in hele EU

Berichten
9.286
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Tv-kijkers kunnen voortaan in de hele Europese Unie een abonnement afsluiten voor betaal-tv.

Dat is het gevolg van een uitspraak van het Europese Hof van Justitie in de zaak van een Britse café-houdster, die in haar pub Engels voetbal vertoonde met een goedkoop Grieks satelliet-abonnement.

Aanbieders van betaal-tv verplichten hun kijkers om in hun eigen land een abonnement te nemen. Het Hof vindt dat dat indruist tegen het vrije verkeer van goederen en diensten binnen de EU.

De uitspraak geldt in ieder geval voor thuiskijkers. Het is onduidelijk of ook cafés van het besluit profiteren.

Bron: NOS.nl
 
Aha, kunnen dan nu Nederlanders in het buitenland eindelijk een kaartje in de ontvanger zetten zodat ze de Nederlandse zenders kunnen bekijken?
Nu moet vaak de achterblijvende familie zo'n abonnement in NL afsluiten en de kaart opsturen naar het buitenland :)
 
den Tsaar zei:
Dat is het gevolg van een uitspraak van het Europese Hof van Justitie in de zaak van een Britse café-houdster, die in haar pub Engels voetbal vertoonde met een goedkoop Grieks satelliet-abonnement.

Het Griekse abonnement zal ongetwijfeld goedkoper zijn dan welk abonnement dan ook in Engeland, vandaar die term 'goedkopere' denk ik...
 
den Tsaar zei:
Het Griekse abonnement zal ongetwijfeld goedkoper zijn dan welk abonnement dan ook in Engeland, vandaar die term 'goedkopere' denk ik...

Het is niet te hopen dat het dus alleen mag als een abonnement goedkoper is dan in je eigen land. Een abo op het Nederlandse CanalDigitaal via een ander land is er niet en gaat er ook nooit komen. Beetje ongelukkig gekozen kop van de NOS, denk ik :)
 
arendm zei:
Het is niet te hopen dat het dus alleen mag als een abonnement goedkoper is dan in je eigen land. Een abo op het Nederlandse CanalDigitaal via een ander land is er niet en gaat er ook nooit komen. Beetje ongelukkig gekozen kop van de NOS, denk ik :)

Ik vond hier op Totaal TV nog een bron waardoor het misschien wat duidelijker gaat worden ;)
 
Terug
Bovenaan