• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Goed tv...waarom deze zender nog UPC?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rutgerdigitaal
  • Startdatum Startdatum
R

Rutgerdigitaal

Ik begrijp best dat mensen deze zender leuk vinden maar laten we wel even eerlijk zijn.....goedtv had in week 41 gemiddeld 110 kijkers per dag, waarom staat deze zender nog op onze lijst??? voeg dan iets toe waar je wat aan hebt..
 
NLkabel heeft besloten dit kanaal op alle digitale kabelnetten door te geven onder de noemer "verantwoord ondernemen".
 
Dat begrijp ik best....... maar het moet toch niet zo zijn dat ze ons zo iets door onze strot heen douwen als niemand intresse in deze zender toont!?!?
 
Ik vind het best als UPC veel van deze zenders toevoegd als er geen andere zenders voor moeten sneuvelen, maar dat gebeurt steeds. En daarom ben ik nu tegen die wildgroei van publieke themakanalen. Mocht UPC gewoon veel meer zenders tegelijk behouden dan mogen ze best deze zender en ook die geloven shit toevoegen voor de mensen die het wel interreseren.
 
Wat mij betrefet zijn er sowieso te veel 'Thema' of beter gezegd "Oude Troep" kanalen van de publieke omroep op de kabel. Alles bij elkaar opgeteld heeft de PB 17 thema kanalen in het leven geroepen en die kanalen belemmeren diversiteit op de digitale kabel wegens een gebrek aan capaciteit. Zelfs de BBC heeft alleen maar 2 extra thema kanalen, BBC 3 & BBC 4. 17 vind ik echt belachelijk veel.

Waarom denk je dat de commerciele zenders niets aan themakanlen doen? Mede omdat de PB de ruimte op de kabel al in beslag heeft genomen met 17 luidieke themakanalen. Goed TV is ook één van die overbodige PB themakanalen die niets toevoegd aan diversiteit op de digitale kabel. Weg met ruim de helft van die goedkope themakanalen van de publieke omroep zeg ik.
 
Dat is niet helemaal waar wat jij zegt de BBC heeft wel degelijk meerdere thema kanalen en BBC 3 en 4 zijn daar dus geen onderdeel van, de BBC telt ongeveer 10 thema kanalen waar O.A. Animal planet een onderdeel van is maar ook andere zenders als BBC entertainment, food, People and art, enz enz...... maar deze laatste zenders zullen wij in nederland nooit te zien krijgen.
 
Die andere BBC zenders die jij hebt genoemd zijn voor de buitenlandse markt bestemd en maken deel uit van BBC Worldwide, de commerciele tak van de BBC. Die zenders krijgen geen geld van de regering [geen kijk en luistergeld] om te opereren en er staan reklames op. Met reklamegeld maken die zenders hun programmas. Het zijn commerciele zenders van de BBC dus en je kunt ze niet in het Ver. Koninkrijk via de kabel of DVB-T ontvangen [uitgezonderd Animal Planet].

De publieke omroep kant van de BBC hanteert 6 televisie themakanalen - BBC 3 & 4, BBC Parliament, BBC News 24, CBBC en Cbeebies en die krijgen kijk en luistergeld om te opereren. Hoe je ook bekijkt zijn 17 themakanalen van de PB veel te veel. Met het geld kan de Pub. Omroep beter 3 of 4 goede themakanalen neerzetten en kwaliteit en innovatie uitzenden ipv oude herhalingen tot vervelens toe.
 
Ja ik ben het met je eens dat de Publieke omroep weinig goede thema kanalen neerzet en inderdaad 17 is ook veels te veel!! want we vallen alleen maar in herhaling van mij mogen ze er ook allemaal af op 2 na dan humor TV en consumenten TV, maar zenders als goed TV haal ze er AUB vanaf ze voegen niets toe aan het zender pakket en deze ruimte kunnen we beter benutten voor zenders waar we wel allemaal op wachten....
 
'Goed TV' is géén zender van de NPO !

Verder zijn er inderdaad veel te veel van; niet voor niets beperkt CanalDigitaal zich voorlopig tot de meest geliefde..inderdaad o.a. Geschiedenis, Holland Doc. Consumenten en Humor. Als ik zie dat internationaal gerenommeerde kanalen als MTV2 of Sailing Channel voor dit soort onzin moeten 'sneuvelen' dan is dat op zich best jammer. Overigens komt die 'shake out' er nog wel voor die NPO Themazenders, dat kan toch bijna niet anders.
 
JHV zei:
Als ik zie dat internationaal gerenommeerde kanalen als MTV2 of Sailing Channel voor dit soort onzin moeten 'sneuvelen' dan is dat op zich best jammer.

Er is volgens mij nooit beweerd en nergens geschreven dat die twee kanalen die jij noemt moesten wijken vanwege themakanalen van de publieke omroep (of Goed-TV). Ik heb nooit gelezen of gehoord waarom Sailing Channel moest verdwijnen maar het is bijna altijd een geldkwestie en zelden een capacitetitsprobleem.
 
Terug
Bovenaan