• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Glasvezel of toch Ziggo?

Berichten
1.710
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Beste forummers,

Aangezien de hypotheek rond is, moet ik de komende maanden (in september gaan regelen) gaan beslissen wat ik ga nemen. De keuze is of glasvezel (KPN, Xs4all of wellicht T-Mobile) of Ziggo (Horizonbox). Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beiden? Zo ja, wat zijn de mogelijkheden/onmogelijkheden van de ontvanger c.q. software bij beiden? Hoe zit het met het aantal timers, hoe lang van tevoren, uitbreiding van de opnametijd voor als het uitloopt, etc. En hoe is het met bugs bij beiden. Via glasvezel kan ik meer Duitse zenders krijgen, maar mis ik weer een aantal kanalen die ik soms tot vaak kijk (Mezzo, Pebbles, VH1 Classic) terwijl ik bij Ziggo weer de Franse TV kan krijgen. Als nu Ziggo ook een Duitse app zou lanceren, zou de keuze al makkelijker worden. :)

En is er iemand hier met ervaring met Ziggo in een jaren 60-appartement op 1 hoog? Is het signaal dan nog goed?
 
Ik woon in een jaren 60 appartement op 6 hoog en heb geen problemen met het tv signaal. Over internet kan ik niets zeggen want dat gaat hier via VDSL.
 
Maar elke aansluiting is uniek, hoe het bij een ander is maakt niets uit en heeft er geen invloed op.
 
Ik denk ook dat het onderaan de streep weinig uit maakt. Zelf heb ik ook KPN en XS4all gehad.
Het beviel allemaal prima, maar uiteindelijk ben ik weer terug bij Ziggo.
Persoonlijk vind ik het tv gedeelte bij Ziggo net even wat beter, maar ik mis wel de stabiliteit van internet via glasvezel. Dat leek gewoon sneller/beter.
Als je bij glasvezel een beter gevoel hebt, probeer dat dan gewoon. Als het niet bevalt neem je volgend jaar kabel.
Het is niet zo dat je er meteen je hele leven aan vast zit.
 
@René

Je hebt helemaal gelijk... tv van Ziggo net iets beter/scherper en de functies van de HB staan boven die van iTV bij KPN.
Internet van KPN was weer lekkerder, maar weegt niet op tegen de voordelen van het TV gedeelte.

@martwout

Na 6 maanden snel weer van KPN FTTH naar Ziggo gegaan. In verband met het verdwijnen van HBO bij KPN konden we (na drie weken gesteggel en heel veel telefoontjes en mails waarin werd verteld dat wij absoluut (!!!) niet onder ons contract uit konden) vroegtijdig kosteloos opzeggen en overstappen.
 
maar ik mis wel de stabiliteit van internet via glasvezel. Dat leek gewoon sneller/beter..

Wat merkte je bij Ziggo? Storingen of gewoon dat het soms even iets langzamer is? Ik maak nu gebruik van Xs4all via de ouderwetse lijn maar dat is meestal normaal maar soms ook wat trager. Is het zoiets? Ik heb vroeger bij mijn ouders internet via de kabel gehad (toen nog UPC) en dat werkte toen wel stabiel. Ik overweeg wel om de pc bedraad te laten aansluiten maar dan moet de wifi wel blijven werken voor de telefoon en Ipad. Op dit moment internet ik vanaf de router van Xs4all (ouderwetse telefoonlijn) via wifi en haal ik hooguit 20. Het abonnement is 80. Internet heb ik nodig voor mijn bedrijf aangezien ik via Exact Online boek.

Ik ben er inmiddels achter dat voor de Duitsers c.q. de Fransen alternatieve VPN-mogelijkheden zijn om ze vanaf de Ipad te streamen. Het zal dus de normale tv-samenstelling i.c.m. extra tv-diensten zijn die de doorslag moet geven. Dan neig ik richting Ziggo. Bij KPN mis je toch een paar zenders en krijg je alleen een paar Duitsers extra die ik via Zattoo kan streamen als ik voor Ziggo kies.
 
Rene en CS>> wat bedoelen jullie precies met stabieler en lekkerder internet? Komen websites sneller en strakker binnen...? Ping ofzo, of er nooit uitliggen?
Helaas hier geen mogelijkheid om het eens een half jaar aan te kijken, Kpn denkt hiero dat we aan de koperlijn van dik 60 jaar oud gaan. Dus niet.
 
Zelf hier bij mij ligt m'n ping rond de 7 en is mn down 300Mbps of hoger en up altijd rond de 30Mbps.
Al sinds casema hier en eigenlijk nooit storing gehad, alleen is een grote storing.
Mijn ouders hadden kpn maar dat is verschrikkelijk, de prijs en wat je er voor krijgt is het niet waard.

Ook wordt glasvezel weer oud en niet heel nederland beschikt over gladvezel.
Ook heb ik ondervonden dat ik mijn beste vriend die glasvezel had versloeg qua stabiele internet connectie.
Dit doordat ziggo meer in het netwerk steekt.

P.S alles is natuurlijk mijn mening en altijd is jou eigen mening belangrijk maar neem dit zeker mee in jou keuze ;)
 
Zelf hier bij mij ligt m'n ping rond de 7 en is mn down 300Mbps of hoger en up altijd rond de 30Mbps.
Al sinds casema hier en eigenlijk nooit storing gehad, alleen is een grote storing.
Mijn ouders hadden kpn maar dat is verschrikkelijk, de prijs en wat je er voor krijgt is het niet waard.
Dat is subjectief... TV kan inderdaad beter, maar internet is gewoon goed (FTTH).

Ook wordt glasvezel weer oud en niet heel nederland beschikt over gladvezel.
Ook heb ik ondervonden dat ik mijn beste vriend die glasvezel had versloeg qua stabiele internet connectie.
Dit doordat ziggo meer in het netwerk steekt.
Nog zo'n onzin verhaal... ja, zelfs rioolbuizen worden oud. Dus? Er zijn zelfs gebieden in Nederland waar geen riool is. Dus?
Als er één ding is aan KPN wat wel goed is, dan is het juist internet.

P.S alles is natuurlijk mijn mening en altijd is jou eigen mening belangrijk maar neem dit zeker mee in jou keuze ;)
Ja, doe dat vooral.
 
Rene en CS>> wat bedoelen jullie precies met stabieler en lekkerder internet? Komen websites sneller en strakker binnen...? Ping ofzo, of er nooit uitliggen?
Helaas hier geen mogelijkheid om het eens een half jaar aan te kijken, Kpn denkt hiero dat we aan de koperlijn van dik 60 jaar oud gaan. Dus niet.
KPN zal dit niet alleen denken maar uitvoeren. Want hoe denk je anders aan je glasvezel te komen? Ik snap jou standpunt goed hoor begrijp met niet verkeerd maar je bent nou eenmaal afhankelijk van deze KPN.
 
Terug
Bovenaan