Gisteren geen verbinding door slecht signaal (omg. Zevenaar)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petje

Forum Gebruiker
Berichten
89
Gisteren was opeens mijn internetverbinding weg.
Soms helpt het resetten van het modem en dan kan ik weer verder maar deze keer niet.

Toen ik de helpdesk aan de lijn had werd mij medegedeeld dat het modem aangaf dat de verbinding slecht was. Kan kloppen want mijn TV gaf op de niet-sattelliet zenders (ned1/2/3, Dld1/2, TV-gelderland) nog meersneeuw in het beeld dan het normaal al doet.
Afgesproken dat er komende week een monteur langs komt om e.e.a. door te meten en bij te stellen.
Vannochtend werkte internet weer maar ik vermoed dat e.e.a. het op het randje doet omdat het TV-beeld ook nog niet je-van-het is.

Nu zou ik van jullie graag wat 'munitie' willen hebben om te voorkomen dat ik door de monteur afgescheept wordt met opmerkingen als "U TV staat te ver van het aansluitpunt, te lange kabel" of "U huisinstallatie is van slechte kwaliteit". Ik weet dat dit niet zo is omdat ik een professionele installatie heb aan laten leggen.

Wat het modem betreft zag ik dat de lampjes 'Modem' en 'PC' branden maar 'Cable' knippert, 'Data' doet niets en na verloop van tijd alle lampjes uit gaan en het modem opnieuw opstart. Wat geven de lampjes normaal gesproken aan en wat beteken ze?

Wie kan mij van informatie voorzien en wie had gisteren vanaf 12.00 's middags hetzelfde probleem in de omgeving van Zevenaar?
 
die monteur gaat niet kijken naar je apparatuur, die test alleen met een signaalmeetapparaatje hoe sterk het signaal is.
 
Meeuw zei:
die monteur gaat niet kijken naar je apparatuur, die test alleen met een signaalmeetapparaatje hoe sterk het signaal is.

Monteur meet het binennkomend signaal bij hoofdaansluiting op de groene kabel.
Sterkte moet minimaal 58 DB zijn.
Een goeie monteur kijkt ook naar je belangrijkste coaxstekkers en vervangt deze eventueel.
Bij mij wel tenminste... ;D toen...vorig jaar.
Was wel een monteur van UPC zelf...niet eentje van Cable1
 
Kijk dat is de info die ik nodig heb: 58 dB.
Als ie dan na de splitter gaat meten weet ik dat ie niet veel lager mag zijn.
I.c.m. de melding van de helpdesk dat het binnenkomend signaal erg zwak is heb ik in ieder geval wat aanknopingspunten.

Waarom varieert nu het binnenkomend signaal zo sterk? Gisteren kon ik amper Ned1 ontvangen terwijl het vanochtend alleen maar licht sneeuwde en internet ook weer terug was.
 
Of de wijk/straatkast is niet in orde....zou ook nog kunnen
 
Gisteren nog wat nader onderzoek gedaan:

Het al dan niet beschikbaar zijn van een goed signaal voor het modem blijkt een rechtstreeksverband te houden met de beeldkwaliteit van van de zenders die onder 300 MHz zijn vastgelegd.
Als nu het Chello signaal op de kabel op een frequentie onder de 300 MHz en buiten de TV range, dus zeg onder de 100 MHz zit dan wordt aangetoond dat het lage frequentiebereik een slechte signaal/ruisverhouding heeft.

Is dit door Chello op te krikken? Ik woon in een nieuwbouwwijk (4 jaar oud) en de buren hebben ook last van een slechte beeldkwaliteit zoals uit navraag bleek.
 
Petje zei:
Is dit door Chello op te krikken? Ik woon in een nieuwbouwwijk (4 jaar oud) en de buren hebben ook last van een slechte beeldkwaliteit zoals uit navraag bleek.

Dit is een wijkkast probleem. UPC moet daar het signaal beter inregelen. Zeker als ook de buren last hebben.
Iedereen bellen naar UPC.....  ;D zodat ze het komen oplossen.
 
Ik heb sinds een paar dagen last van wel hele lage download snelheid (met classic abo) een snelheid van ongeveer 70 KB/s. Ik woon in Babberich.
 
Hey!

Hier is chello ook erg traag de laatste dagen. Ook in een andere wijk waar een maat van me woont. In de morgen haal je netjes 303 KByte per seconde, en in de middag/avond haal je met geluk 50 KByte per seconde. Ook vallen de verbindingen bij me maat ook heel vaak weg. Ik woon in Duiven.

Edit: O jee, nu nog maar 25KBps...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan