• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

gigabyte b49g

  • Onderwerp starter Onderwerp starter harry-p
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

harry-p

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum dus ik hoop dat ik het zo goed doe.
wij hebben internet van @home met een motorola modem.
Bij 1 pc werkt alles goed , maar we hebben nu een laptop erbij gekocht.
We hadden nog een draadloze router liggen ( gigabyte b49g ) als we deze
ertussen plaatsen dan komen we niet op het internet alles geprobeerd ressetten enz enz , maar nu lees ik dat dit bij meer mensen voorkomt .
Wie kan mij helpen :)

wij hebben :
1 vaste bekabelde pc met windows XP
1 laptop met vista home premium
motorola modem van @home
gigabyte router type B49G

p.s. hier op dit forum praten mensen over ressetten van een modem en router maar wat houd dit in , stroom eraf of knop op apparaat indrukken
of knop een aantal seconden ingedrukt houden enz enz .

Alvast bedankt allemaal . :applause::applause:
 
Ik neem aan dat je wel in de setup kunt komen van de router. Daar moet je beginnen om de juiste instellingen te zetten voor de WAN (internet) poort. De WAN poort moet je op "dynamic-ip" zetten, dus geen PPPOE of een andere setting.

Daarna zet je alles uit (dus spanning uitzetten van zowel modem/router en computer)

Dan in deze volgorde aanzetten :
  1. Kabelmodem - Wachten tot de lampjes normaal branden en het modem ingelogd is.
  2. Router - Wachten tot router opgestart is
  3. Computer aanzetten
De computer zal nu van de router een ip-adres krijgen en je kunt in de setup komen. Als het goed is heeft de router nu een ip-adres gekregen van Ziggo en je zou moeten kunnen internetten.

De truuk is dus dat het modem gereset moet worden, dat doe je door hem even uit en weer aan te zetten. En je moet zorgen dat de instellingen van de WAN poort goed staan dus. Ik zie in de handleiding dat de router dit zelf zou uitzoeken, misschien gaat dat niet goed en kun je dus beter handmatig "dynamic" gebruiken.
 
Wan poort op dynamisch ip zetten lukte eerste keer niet hij ging automatisch op static ip adres en de volgorde van alles aanzetten heb ik gedaan maar lukt niet .
Er zit op mijn router ook een klein gaatje is dit om hem te ressetten moet ik dit eerst doen om de fabrieks instelling terug te krijgen ik heb namelijk al zo veel geprobeerd , het kan zijn dat er nog instellingen niet goed staan .
graag wil ik weten hoe ik mijn router moet ressetten ( knop een bepaalde tijd inhouden ??? )
Oh ja waar dient de knop aan de bovenzijde van mijn motorola modem voor

Alvast bedankt .
 
De knop aan de bovenzijde van de motorola is een soort "internet standby" knop. Daarmee koppel je de ethernet poort los. Eigenlijk een onzinfunctie want je reset hem er niet mee. In de nieuwere software versies is deze knop ook uitgeschakeld.

Static gaat niet werken, zit er geen handmatige instelling ?
In de manual staat iets bij 'advanced settings' dat je daar zaken handmatig kan instellen. Zolang je hem niet op dynamic krijgt zal het niet werken.

In de handleiding van de router vond ik dit:
The Initialization screen allows you to reset the GN-B49G back to its original
factory settings. To initialize the router, use the tip of a pencil or a paperclip to
press and hold the init button for 5 seconds. (The init button is located on the

side of the unit, next to the AC power input).

Verder staat in appendix-B op bladzijde 55 en verder hoe je de WAN poort op dynamic kunt zetten. Zie de pdf van de handleiding hier. Als hier eventueel gevraagd wordt om een hostnaam kun je dat leeg laten.
 
Hallo cees

IK heb de router nu gereset naar de fabrieks instelling .
Als ik de wan poort op dynamisch adres zet vraagt hij om een"
"hostname" moet ik hier iets invullen of niet .

dit doe ik nu.
-router configureren
-computer uitzetten
-router uitzetten
-modem uitzetten
nu wacht ik ongeveer 1 minuut
-modem eerst aan
-router tweede aan
-pc als derde aan

Is dit zo goed ?????

Alvast bedankt cees .
 
Schreef ik al in mijn vorige bericht, hostnaam hoef je niets in te vullen.

De volgorde die je beschreef zou zo moeten werken
 
Hallo CeeS

Het heeft even geduurd ( i.v.m. feestdagen) maar hier zijn we weer .
Ik heb alles gedaan hoe jij het hebt uitgelegt , maar het werkt niet :cry::cry::cry:
Ik snap er niks van zonder router gewoon internet met router geen internet , dus kan het alleen aan de router liggen of het extra netwerkkabeltje .
Wat moet ik nu doen :confused::confused::confused:
Ik hoop op een reactie , alvast bedankt .
 
Hallo CeeS

Het heeft even geduurd ( i.v.m. feestdagen) maar hier zijn we weer .
Ik heb alles gedaan hoe jij het hebt uitgelegt , maar het werkt niet :cry::cry::cry:
Ik snap er niks van zonder router gewoon internet met router geen internet , dus kan het alleen aan de router liggen of het extra netwerkkabeltje .
Wat moet ik nu doen :confused::confused::confused:
Ik hoop op een reactie , alvast bedankt .
En kun je wel in de router komen met je computer als je alles in de volgorde die ik beschreef heb opgestart ?
Kun je dan de status van de WAN poort bekijken ?
(ofwel wat heeft die voor ip-adres gekregen en zo ?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan