• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ghost beeld

  • Onderwerp starter Onderwerp starter frankie66
  • Startdatum Startdatum
F

frankie66

Hebben jullie toevallig ook last dat wanneer je een tv progamma kijkt daar het beeld (van hetzelfde progamma) doorheen komt ?
Vooral met ondertiteling is dit goed te zien.
De ondertiteling die je dan dubbel ziet, zweeft een beetje boven de originele ondertiteling en scrolt van links naar rechts en
weer terug.
Dit is zowel met de medibox met DVR als op de analoge zenders te zien en zéér irritant.

Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
 
frankie66 zei:
Hebben jullie toevallig ook last dat wanneer je een tv progamma kijkt daar het beeld (van hetzelfde progamma) doorheen komt ?
Vooral met ondertiteling is dit goed te zien.
De ondertiteling die je dan dubbel ziet, zweeft een beetje boven de originele ondertiteling en scrolt van links naar rechts en
weer terug.
Dit is zowel met de medibox met DVR als op de analoge zenders te zien en zéér irritant.

Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Klinkt als een probleem in je TV.
 
Ik heb nog even gecheckt en het is enkel en alleen te zien via de medibox.
Op de analoge kanalen is niets te zien.
 
@Frankie

Dit probleem had ik met een slechte SCART-kabel. Ik zou dus de bekabeling controleren en deze vervangen. Nadat ik een betere kwaliteit SCART erop had gezet was het probleem verdwenen.
 
@knuffa

Bedankt,
Dat ga ik van de week nog wel even proberen.
Heb je nog een speciaal merk en type gebruikt ?

Dat mag hier best genoemd worden, toch ?
 
frankie66 zei:
Ik heb nog even gecheckt en het is enkel en alleen te zien via de medibox.
Op de analoge kanalen is niets te zien.
Maar je zei :
Dit is zowel met de medibox met DVR als op de analoge zenders te zien en zéér irritant.
 
Klopt Arjan, maar dat was een vergissing van me, sorry.
 
frankie66 zei:
Klopt Arjan, maar dat was een vergissing van me, sorry.
Oh sorry man.
Dan is je bos misschien defect of er is wat mis met de kabel.
Scart ?
Probeer es een andere.
 
frankie66 zei:
Hebben jullie toevallig ook last dat wanneer je een tv progamma kijkt daar het beeld (van hetzelfde progamma) doorheen komt ?
Vooral met ondertiteling is dit goed te zien.
De ondertiteling die je dan dubbel ziet, zweeft een beetje boven de originele ondertiteling en scrolt van links naar rechts en
weer terug.
Een heel bekend probleem.

Zie deze postings:

Ziggo-Gebruikers.nl Forum: Analoog signaal komt door digitaal signaal heen /u]
Ziggo-Gebruikers.nl Forum: Rare ondertitels op panasonic
Tweakers.net: [digitale decoder] ghosting? in uitzendingen
Tweakers.net: Vaag digitale TV probleem.
Tweakers.net: Sony DAR-X1R, slecht beeld.
 
Ik heb dit (in een ver verleden) weleens gezien, maar na de scartkabel vervangen te hebben, heb ik het nooit meer gezien.
Het is misschien niet de oplossing, maar voor sommigen werkt het... succes! :6
 
Terug
Bovenaan