- Berichten
- 2.969
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Ik had onlangs een gesprek met iemand waar dit ter sprake kwam. We kwamen tot twee verschillende veronderstellingen.
Stel je hebt zoals ik het meest uitgebreide abonnement, gratis bellen in Nederland en Europa alsmede met mobiele telefoons.
Maar bevindt die mobiele telefoon zich tijdelijk in het buitenland, dan is het "over-de-grens-deel" van de gesprekskosten voor rekening van de ontvanger van het gesprek. Met het argument dat de beller niet kan weten dat die persoon zich tijdelijk in het buitenland bevindt. Alleen bij deze abonnementsvorm is dat kostendeel er niet. Vraag dus, hoe gaat dit in de praktijk? Ik bel lekker gratis en jaag desondanks die andere persoon zonder het te weten toch op kosten? Wellicht zitten hier meerdere forumleden met praktijkervaring die dat haarfijn kunnen vertellen.
Stel je hebt zoals ik het meest uitgebreide abonnement, gratis bellen in Nederland en Europa alsmede met mobiele telefoons.
Maar bevindt die mobiele telefoon zich tijdelijk in het buitenland, dan is het "over-de-grens-deel" van de gesprekskosten voor rekening van de ontvanger van het gesprek. Met het argument dat de beller niet kan weten dat die persoon zich tijdelijk in het buitenland bevindt. Alleen bij deze abonnementsvorm is dat kostendeel er niet. Vraag dus, hoe gaat dit in de praktijk? Ik bel lekker gratis en jaag desondanks die andere persoon zonder het te weten toch op kosten? Wellicht zitten hier meerdere forumleden met praktijkervaring die dat haarfijn kunnen vertellen.