• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gerucht: Zesko gaat ingebouwde DVB-C tuners Sony TV's officieel ondersteunen

Berichten
6.626
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Zag net dit op het @Home/Casema digitale TV forum:
https://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=tvhomenl&p=7962980#7962980

Is slechts een gerucht, maar ben omdat ik inmiddels Casema klant ben hier erg blij mee, ik hoop voor jullie dat UPC ook inziet dat dit de toekomst is.
 
Ik hoop ook inderdaad dat dit meer gaat gebeuren, dan zijn we van die 'ellendige' dozen af :).
 
Ik verwacht niet dat UPC ooit ingebouwde DVB-C tuners zal gaan
ondersteunen. UPC ziet namelijk liever - in de toekomst als de analoge plug er uit gaat - dat
je voor iedere tv in huis een mediabox huurt á 4 euro per stuk per maand.

Zeg één miljoen abonnee's die ieder 3 mediaboxen van je huurt, dit goudmijntje gaat UPC
nooit opgeven... ::)
 
Ik denk dat UPC zekers niet gaat mee doen ivm met het koppelen van de smartcards en de ca module ivm kaart share.
Ook bv het ondemand uitzending gemist zal niet gaan werken, omdat er in de upc decoder een docsis modem is ingebouwd.
 
Technisch kan UPC dat niet gaan ondersteunen. Die ingebouwde tuners kunnen wel de zenders aan, maar werken niet met de extra software die UPC heeft ontwikkeld voor het bestellen van films, terugkijken van programma's, spelletjes enzovoort. De aanbieders die gaan zorgen dat deze tuners wel werken met digitale TV, bieden dit soort diensten niet aan. Die reden zal voor UPC belangrijker zijn dan die paar euro decoder huur.
 
Apple740 zei:
Ik verwacht niet dat UPC ooit ingebouwde DVB-C tuners zal gaan
ondersteunen. UPC ziet namelijk liever - in de toekomst als de analoge plug er uit gaat - dat
je voor iedere tv in huis een mediabox huurt á 4 euro per stuk per maand.

Zeg één miljoen abonnee's die ieder 3 mediaboxen van je huurt, dit goudmijntje gaat UPC
nooit opgeven... ::)

Technisch is het geen enkel probleem. Zesko gaat ook voor interactieve diensten naar OpenTV, hetzelfde platform als UPC. De techniek staat prima toe dat de DVB-C tuners gewoon het digitale signaal oppakken zonder de OpenTV diensten, voor de OpenTV diensten heb je idd een STB nodig, maar de STB kan technisch prima naast DVB-C tuners bestaan.

Willen is natuurlijk een andere kwestie: UPC heeft duidelijk de tactiek interactieve diensten door onze strot te rammen of we nu willen of niet.

Het valt te hopen dat marktdruk en publieke opinie echter ook UPC zal doen omkeren: als het straks bij ALLE ANDERE kabelaars wel kan om zowel OpenTV interactieve diensten aan te bieden via STBs als DVB-C tuners te ondersteunen zal UPC veel meer dan nu onder druk komen te staan om hier iets aan te doen.
UPC kan straks gaan uitleggen dat al die TVs met ingebouwde DVB-C tuners die door dit (hopelijke) Zesko besluit ongetwijfeld in de winkels gaan verschijnen bij hen niet werken. Zie de nieuwe Radar/Kassa items al voor me.
De meeste UPC klanten weten nu niet dat het überhaupt technisch mogelijk kan zijn, dat is straks anders.

En dat Zesko officiële ondersteuning gaat bieden en niet alleen officieus gedogen is ijzerstrek.
 
goresplatter zei:
Ook bv het ondemand uitzending gemist zal niet gaan werken, omdat er in de upc decoder een docsis modem is ingebouwd.

Ik vermoed dat er zat mensen zijn die het geen reet zal interesseren dat VoD un UG en andere interactieve shit
niet zal werken, die willen gewoon zo eenvoudig mogelijk tv kijken. Voor hen is het natuurlijk een verademing, een ingebouwde DVB-C tuner. Kaartje in je tv schuiven, en gaan.
 
Apple740 zei:
Ik vermoed dat er zat mensen zijn die het geen reet zal interesseren dat VoD un UG en andere interactieve shit
niet zal werken, die willen gewoon zo eenvoudig mogelijk tv kijken. Voor hen is het natuurlijk een verademing, een ingebouwde DVB-C tuner. Kaartje in je tv schuiven, en gaan.

Idd zoals ik. Als ik uitzending gemist wil zien kijk ik wel via mijn Windows Mediacenter ;-)
 
Apple740 zei:
Ik vermoed dat er zat mensen zijn die het geen reet zal interesseren dat VoD un UG en andere interactieve shit
niet zal werken, die willen gewoon zo eenvoudig mogelijk tv kijken. Voor hen is het natuurlijk een verademing, een ingebouwde DVB-C tuner. Kaartje in je tv schuiven, en gaan.

En ik ervaar dat dus heel anders.
Uitzending Gemist is voor mij geen "interactieve shit", maar een geweldige optie.
Jij kunt dus geen algemene uitspraken voor een ander doen.
 
renevanheugten zei:
En ik ervaar dat dus heel anders.
Uitzending Gemist is voor mij geen "interactieve shit", maar een geweldige optie.
Jij kunt dus geen algemene uitspraken voor een ander doen.

Doen we ook niet. Zat mensen betekend niet alle mensen.

Bovendien het punt is ook niet dat iemand er tegen is dat UPC dit aanbiedt, maar in ieder geval ik vind het wel erg jammer dat dit als argument wordt gebruikt om geen DVB-C tuners te ondersteunen. Zeker omdat er technisch geen enkele noodzaak voor bestaat zoals Zesko nu aantoont: Zesko gaat al deze 'interactieve shit' gewoon aanbieden via Set Top Boxen, maar biedt DAARNAAST de mogelijkheid DVB-C tuners te gebruiken zonder deze interactieve diensten.

Ik wil dus niemand de interactieve diensten onthouden, wil alleen pleiten om ook de alternatieven mogelijk te maken voor de mensen die vrijheid van decoder/ontvanger belangrijker vinden als interactieve diensten.

Zelf heb ik thuis graag beide: een STB voor de interactieve diensten die ik incidenteel wel eens gebruik, maar ook de vrijheid om eigen DVB-C tuners te gebruiken en DVB-C insteekkaarten voor mijn PC te gebruiken voor de overgrote meerderheid van de gelegenheden dat ik de interactieve diensten alleen maar in de weg vind zitten.

Overigens zijn ze in de VS al bezig met de 2.0 standaard van CableCARD waarmee interactieve diensten mogelijk gaan worden op third party ontvangers, helemaal 'the best of all worlds'.
 
Terug
Bovenaan