- Berichten
- 624
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Sinds wij in oktober 2013 zijn gewisseld van pakket bij UPC is het met de facturen een grote bende en hang ik elke maand wel een paar keer aan de telefoon met een medewerk(st)er van de klantenservice. Hoewel, van service kan ik niet spreken aangezien de problemen met de facturen maar blijven voortduren en er geen enkele verbetering merkbaar is. Menig mailcorrespondentie heeft hierover al plaatsgevonden met betrekking tot incomplete, onoverzichtelijke, foutieve, te laat geïncasseerde en onlogische facturen, maar tot op heden komt er vanuit UPC weinig verbetering, eerder verslechtering!
In een op 3 april 2014 toegezonden mailbericht kreeg ik van UPC een herinnering wegens een niet betaalde factuur. Ik weet echter zeker dat ik op 28 maart 2014 de factuur online heb geaccordeerd voor de datum 29 maart 2014. Naar mijn weten is, voor de factuur van maart 2014, de uiterste betaaldatum 3 april 2014 dus lijkt het mij dat ik ruim op tijd ben met akkoord geven voor incasso op 29 maart 2014. Ik begrijp daarom niet dat, nota bene ook nog op de dag van uiterste betaling, ik meteen een herinneringsmail krijg terwijl ik zeker weet dat de incasso op 29 maart plaats had moeten vinden. Dit is zeker geen service van UPC.
Bij navraag blijkt, volgens het verhaal van de medewerkster die ik telefonisch heb gesproken, dat UPC pas 7 werkdagen na online accorderen de incasso doorzet. Hierover is mij niets bekend en kan dit ook nergens terugvinden. Voor de pakketwissel was dit nooit een probleem en ik heb mijn facturen altijd op tijd voldaan, maar sinds de pakketwijziging is het schering en inslag met foute, incomplete, onoverzichtelijke en het ergste: DOOR UPC TE LAAT GEÏNCASSEERDE facturen
. Het kost mij zoveel tijd en ergernis om de incompetentie van UPC recht te zetten en het kost me zeer veel overredingskracht om medewerk(st)ers te overtuigen van de fouten die UPC zelf maakt ten koste van hun klanten. Vaak wordt het ook afgewimpeld wegens de invoering van de IBAN, wat ik klinkklare onzin vind. Wat maakt het verschil nu of een rekening uit 15 karakters (IBAN) bestaat of uit slechts 7 in de oude situatie? Het systeem van betalen blijft hetzelfde lijkt me.....
Voorts rijst bij mij de vraag dat, als inderdaad de opdracht tot incasso pas na 7 dagen na accorderen door UPC wordt doorgezet bij de bank, waarom mij dan toch de mogelijkheid gegeven wordt, tijdens de online betaling, de datum van uiterste betaling te selecteren (in dit geval 3 april 2014)? Hierop krijg ik geen antwoord en nadat mij van alles wordt toegezegd, beloofd en in aanmerking komt voor verbetering merk ik tot op heden weinig van alle toezeggingen.
Ik ben van mening dat ik ruim op tijd ben geweest met betalen door accoord te geven om op 29 maart 2014 het bedrag af te schrijven, maar als UPC pas na de uiterste betaaldatum gaat incasseren of in ieder geval ver na mijn ingestelde datum van incasso-afschrijving vraag ik mij af waar UPC mee bezig is. Dit komt zeker niet klantvriendelijk over en ik eis hierin opheldering en verbetering dat de incasso ook plaatsvind op de door mij ingestelde datum!!!
Het probleem ligt bij UPC waar ik part noch deel aan heb als UPC mijn opdracht tot incasso niet op de dag dat ik heb geselecteerd doorzet naar mijn bank. Ik vind dit een ernstige tekortkoming en eis verbetering in dit systeem. Daarnaast wens ik ook geen herinneringsmail te ontvangen voordat de betalingstermijn ruim is verstreken.
Graag hoor ik van de webcare medewerk(st)ers wat zij denken te kunnen doen aan deze wanprestatie.
In een op 3 april 2014 toegezonden mailbericht kreeg ik van UPC een herinnering wegens een niet betaalde factuur. Ik weet echter zeker dat ik op 28 maart 2014 de factuur online heb geaccordeerd voor de datum 29 maart 2014. Naar mijn weten is, voor de factuur van maart 2014, de uiterste betaaldatum 3 april 2014 dus lijkt het mij dat ik ruim op tijd ben met akkoord geven voor incasso op 29 maart 2014. Ik begrijp daarom niet dat, nota bene ook nog op de dag van uiterste betaling, ik meteen een herinneringsmail krijg terwijl ik zeker weet dat de incasso op 29 maart plaats had moeten vinden. Dit is zeker geen service van UPC.
Bij navraag blijkt, volgens het verhaal van de medewerkster die ik telefonisch heb gesproken, dat UPC pas 7 werkdagen na online accorderen de incasso doorzet. Hierover is mij niets bekend en kan dit ook nergens terugvinden. Voor de pakketwissel was dit nooit een probleem en ik heb mijn facturen altijd op tijd voldaan, maar sinds de pakketwijziging is het schering en inslag met foute, incomplete, onoverzichtelijke en het ergste: DOOR UPC TE LAAT GEÏNCASSEERDE facturen
Voorts rijst bij mij de vraag dat, als inderdaad de opdracht tot incasso pas na 7 dagen na accorderen door UPC wordt doorgezet bij de bank, waarom mij dan toch de mogelijkheid gegeven wordt, tijdens de online betaling, de datum van uiterste betaling te selecteren (in dit geval 3 april 2014)? Hierop krijg ik geen antwoord en nadat mij van alles wordt toegezegd, beloofd en in aanmerking komt voor verbetering merk ik tot op heden weinig van alle toezeggingen.
Ik ben van mening dat ik ruim op tijd ben geweest met betalen door accoord te geven om op 29 maart 2014 het bedrag af te schrijven, maar als UPC pas na de uiterste betaaldatum gaat incasseren of in ieder geval ver na mijn ingestelde datum van incasso-afschrijving vraag ik mij af waar UPC mee bezig is. Dit komt zeker niet klantvriendelijk over en ik eis hierin opheldering en verbetering dat de incasso ook plaatsvind op de door mij ingestelde datum!!!
Het probleem ligt bij UPC waar ik part noch deel aan heb als UPC mijn opdracht tot incasso niet op de dag dat ik heb geselecteerd doorzet naar mijn bank. Ik vind dit een ernstige tekortkoming en eis verbetering in dit systeem. Daarnaast wens ik ook geen herinneringsmail te ontvangen voordat de betalingstermijn ruim is verstreken.
Graag hoor ik van de webcare medewerk(st)ers wat zij denken te kunnen doen aan deze wanprestatie.
