• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geregeld schokken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter poiuyt
  • Startdatum Startdatum
P

poiuyt

Beste lezers,

Laatst tijd heb ik met regelmaat last van schokkend beeld. De schokken zijn precies om de twee seconden, het is bijvoorbeeld altijd met de amerikaanse variant van Obese.

Nu heb ik even gekeken in menu1789 en daar komen de volgende waardes op uit. Lijkt me niet helemaal zoals het hoort. Decoder staat 2 meter van de overname punt af en aangesloten met Hirschmann koka 799. Er zit een retourgeschikte opdrukversterk van upc op ivm 15meter kabel naar de slaapkamer. De tv is een UE46D8000. Iemand die mij iets meer kan vertellen over onderstaande waardes?


 
Misschien een verouderde AOP of een kabelscheur naar de wijkkast. In al deze gevallen zal je toch contact moeten opnemen met UPC.
 
Kijk als het alleen met het programma obese is dan weet ik wel hoe dat schokken komt :o

Even serieus. Ik heb dit vaker gezien bij bij amerikaanse programma's die omgezet zijn van NTSC naar PAL, en toevallig ook bij dit programma en andere amerikaanse programma's zoals dating programma's. Kijk eens naar de analoge uitzending als je deze issues ziet. Ik had dit namelijk in analoog ook en bleek dus duidelijk in de uitzending te zitten, want ik had het alleen in buitenlandse programma's
 
Diego zei:
Kijk als het alleen met het programma obese is dan weet ik wel hoe dat schokken komt :o

Even serieus. Ik heb dit vaker gezien bij bij amerikaanse programma's die omgezet zijn van NTSC naar PAL, en toevallig ook bij dit programma en andere amerikaanse programma's zoals dating programma's. Kijk eens naar de analoge uitzending als je deze issues ziet. Ik had dit namelijk in analoog ook en bleek dus duidelijk in de uitzending te zitten, want ik had het alleen in buitenlandse programma's

Dat heeft er niets meetemaken, als je eens kijkt naar die screenshots, is dit dus duidelijk een signaal probleem.
 
Klopt wat je zegt, maar omdat hij het specifiek over dit soort programma's heeft geef ik hem alleen een hint, het is vreemd als alle andere uitzendingen binnen deze kanalen geen issues geven toch, maar blijkbaar mag dit niet, excusues mijnerzijds ! ::)
 
Het is niet zozeer alleen bij dit programma maar wel altijd bij dit programma. Ik heb het zo nu en dan bijvoorbeeld ook op discovery op national geographic. MTV (kanaal 22) heb ik het ook wel eens. Lijkt wel alsof ze op een zelfde frequentie zitten waar de storing op zit.

Wat stellen jullie voor? Kabel nakijken? Nieuwe kabel? Of maar gelijk een afspraak maken, overigens vind ik wel dat die hirschmann pluggen niet echt lekker vastzitten op de opdrukversterker.
 
@Poiuyt,

Het lijkt erop dat er wat met het signaal aan de hand is. Kun je eens een PM sturen met daarin je postcode en huisnummer? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op.
 
Terug
Bovenaan