• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geoxideerde kabel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jeroenfrl
  • Startdatum Startdatum
J

jeroenfrl

Naar dat wij ons nieuwe huis betrokken en dus chello lieten aansluiten wat ik in de eerste oog opslag zag (als oud monteur) dat de kabel gecorideerrd is en dat belemmerd je verbinding gewoon.
Nu heeft chello het mooi afschuifsysteem van meet ff de waarde die er op dat moment is (met droog weer ;D dus) meestal wel een hogere waarde hiermee kan chello dus goed mee uit de voeten.
En als chello er dan regelmatig uit licht is dat de klant zijn toedoen >:( ja lekker 4 maal perweek er uit liggen en dat terwijl de kabel van huis tot kast amper 3 meter is en vlot is te vervangen.
Heb weer gelijk gehad daarom ook c geen kabel monteur meer maar ben naar cheello 10 jaar hoofd electronica geweest, bevalt beter dan kabel monteur :D :D :D .
nu dan toch maar schotel aan gevraagt en zien welke internet we gaan doen want naar bijna 1 jaar upc drama is het toch tijd denk ik ook maar upc te verrlaten.
:) :) :)
 
Heb chello nu herhaaldelijk gevraagd voor een oplossing en die k*t 3 meter c12 kabel te vernieuwen kan alleen als het signaal er onder komt >:( en dat komt dus pas als het regend en danm willen ze wel komen is de regen over en de storing over.
Dus helpt geen moer zo iok lkiep vroeger ook tegen die betonblokken van ze op ::) ::) vandaar ik nu dus toch de knoop eens doorn hal en al een schotel; setje heb gehkocxht nu ff zien waar ik internet zal nemen ik denk x4all
 
knuffa zei:
Als je kabel geoxideerd is dan zou je ook storing moeten vinden als het niet regent lijkt mij zo. ???
Geen idee, misschien meer last met vocht omdat het dan met van alles contact maakt wat het anders nooit doet?
(zelfde reden om niet je tv in je badkuip te zetten denk ik )

Maar hoe moeilijk is het om bij die 3 meter te komen en er een schepje tegen te zetten en dan even de voet erop?
 
Maar hoe moeilijk is het om bij die 3 meter te komen en er een schepje tegen te zetten en dan even de voet erop?
Waarschijnlijk moelijker dan je denkt.
Om de kabel te vervangen moet je graven en om op openbare (gemeente) grond te mogen graven heb je een vergunning nodig.
Die moet dus eerst aangevraagd worden.
 
Johnny54 zei:
Waarschijnlijk moelijker dan je denkt.
Om de kabel te vervangen moet je graven en om op openbare (gemeente) grond te mogen graven heb je een vergunning nodig.
Die moet dus eerst aangevraagd worden.
Ehh, ik doel op een nood-oplossing.. dus gewoon zelf even de schep op de kabel zetten.. niet laten doen door iemand ;)
als deze kabel dus echt overleden is moet die wel vervangen worden, is niet de mooiste oplossing.. maar als dat de enige manier is om iemand iets te laten doen?
 
Als de kabel op wat voor manier dan ook echt kapot is, zal hij inderdaad gerepareerd / vervangen moeten worden.
Als de kabel doorgestoken is, is er kans dat ze hem niet vervangen, maar repareren en dan ben je er niets mee opgeschoten.
Dankzij oa die vergunning kan het wel even duren voor het gebeurt is en al die tijd zit je zonder kabelaansluiting en dus zonder r&tv en eventueel internet en/of telefoon.

Iets strafbaars doen (vernielen van iemand anders zijn eigendom), tijd zonder signaal te zitten en er misschien niet eens iets mee op te schieten.
Het is maar wat je wilt.
 
jeroenfrl zei:
Heb chello nu herhaaldelijk gevraagd voor een oplossing en die k*t 3 meter c12 kabel te vernieuwen kan alleen als het signaal er onder komt >:( en dat komt dus pas als het regend en danm willen ze wel komen is de regen over en de storing over.
Dus helpt geen moer zo iok lkiep vroeger ook tegen die betonblokken van ze op ::) ::) vandaar ik nu dus toch de knoop eens doorn hal en al een schotel; setje heb gehkocxht nu ff zien waar ik internet zal nemen ik denk x4all

Typen valt niet mee he?
 
Johnny54 zei:
Als de kabel op wat voor manier dan ook echt kapot is, zal hij inderdaad gerepareerd / vervangen moeten worden.
Als de kabel doorgestoken is, is er kans dat ze hem niet vervangen, maar repareren en dan ben je er niets mee opgeschoten.
Dankzij oa die vergunning kan het wel even duren voor het gebeurt is en al die tijd zit je zonder kabelaansluiting en dus zonder r&tv en eventueel internet en/of telefoon.

Iets strafbaars doen (vernielen van iemand anders zijn eigendom), tijd zonder signaal te zitten en er misschien niet eens iets mee op te schieten.
Het is maar wat je wilt.
Wat ik begreep schiet het toch niet op... Ik zou ook liever zien dat men de kabel controleerde, maar zoals je kan lezen is daar weinig hoop op.. Dus schiet het toch al niet op. Lijkt me overigens sterk dat bij een kabelbreuk men niet ad hoc een vergunning kan opsnorren, lijkt me dat er vast wel een hiaat zit in verband met reparatie en dergelijke.

Vraag me eerder af of men aan de waarden niet kan zien dat een kabel vervangen moet worden, of er een uiterste houdsbaarheidsdatum op gesteld is, end-of-life van een kabel komt uiteindelijk ook, dus wanneer besluit men eigenlijk te vervangen.. als end-of-life gehaald is, dus wanneer het te laat is om hem te vervangen of voor mensen klagen dat er problemen zijn?

Ik ben wel de laatste die stelt dat iemand iets strafbaars zou moeten doen, maar in mijn optiek is het natuurlijk wel zo dat als het bedrijf er zelf niet aan wil omdat er kosten aan verbonden zijn... deze gemotiveerd moet worden, wat eigenlijk jammer is, want het zal uiteindelijk toch moeten gebeuren dan...
 
Terug
Bovenaan