• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Genoeg is genoeg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JXR
  • Startdatum Startdatum
J

JXR

Al vanaf de tijd van A2000 ben ik trouwe klant bij UPC, altijd netjes betaald, altijd redelijk tevreden geweest. Echter de afgelopen 3 jaar gaat er echt veel mis. Het is teveel om op te noemen en de lengte van het verhaal zal niet motiveren om alles te lezen. Reken op: spontaan komen te vervallen e-mailadressen, uren en uren aan de lijn zitten. Dagen en dagen geen internet en telefonie kunnen gebruiken, etc.

Echter kreeg ik op een gegeven moment ook een extra Horizon box toegestuurd. Ongevraagd, geen reden, geen idee wat ik er mee moet, maar vooral: ja, we willen de box wel terug, maar er geen enkele moeite voor doen.

Vanmiddag was ik een beetje aan het opruimen en besloot ik de doos maar naar de winkel te brengen; einde oefening. Echter bleek de winkel (Ceintuurbaan) ook spontaan niet meer te bestaan.

Ik heb UPC een mailtje gestuurd dat ze 'm mogen ophalen en eigenlijk werd ik meteen dezelfde middag nog gebeld. Ook hier ga ik een lang verhaal kort maken: nee, we kunnen 'm niet ophalen, ook een monteur kan dat niet. Kortom: zoek het uit, zorg dat wij 'm terugkrijgen, anders heb jij een probleem.

Mijn vraag nu: wat te doen? Aan de straat zetten, laten verstoffen, of zijn er nog andere ideeën? Ik ben er klaar mee en ik steek geen poot meer voor ze uit!
 
Je gaat wel naar een niet meer bestaande winkel maar afgeven bij een postkantoor/agentschap kan niet?
 
Gewoon niets doen zou ik zo zeggen.
De praktijk wijst bij UPC uit dat ze het alweer vergeten zijn op het moment dat je de telefoon ophangt.
Overigens heb ik ooit geleerd dat je niet bestelde toegestuurde artikelen gewoon mag houden.
 
Robert Koopman zei:
Je gaat wel naar een niet meer bestaande winkel maar afgeven bij een postkantoor/agentschap kan niet?
Gezien bij korte verhalen essentiële details weleens wegvallen leg ik het graag uit. Een postkantoor ziet niet direct in de buurt en de dichtstbijzijnde heeft compleet geen parkeermogelijkheden. Daarnaast heb ik wel een retourdoos ontvangen, maar uiteraard niet de goede. Kortom; op een bepaald moment is de zin weg om moeite te doen.
 
Ik zie dat er drie postagentschappen zijn op de Ceintuurbaan.
En je kan het adres van de verkeerde doos ook op de andere doos plakken.
Ik begrijp overigens goed dat je daar allemaal geen zin in hebt maar wie weet wat voor ellende je allemaal krijgt als je dat ding gewoon op straat zet.
Terugsturen is waarschijnlijk de minst kwalijke taak.
PostNL kan ook pakketten thuis ophalen maar dat kost geld.
 
Op straat zetten is afgeraden omdat UPC anders de HB kosten in rekening mag brengen.
 
En even googlen en je had kunnen weten dat UPC Ceintuurbaan nu UPC Ferdinand Bolstraat 79 Amsterdam is geworden, dus niet opgeheven maar verhuisd.
 
En dat is min of meer om de hoek. Maar ik begrijp de frustratie. Jij moet actie ondernemen terwijl UPC een fout heeft gemakt.
 
@ JXR,

Vervelend dat je een Horizon mediabox hebt ontvangen waar je niet om hebt gevraagd. Ik zoek graag voor je uit wat ik voor je kan betekenen m.b.t. retourneren.

Kun je mij middels een PM je klantnummer of postcode/huisnummer sturen?
 
Inderdaad het nadeel waar je mee zit als je de box inderdaad aanneemt: Je moet hem retourneren.
Kan me voorstellen als er al een aantal dingen mis zijn gegaan dat je er nog weinig zin aan hebt.
Zo lang je geen goede doos hebt om te retourneren zou ik hem persoonlijk lekker op zolder laten verstoffen, blijkbaar heeft UPC hem dan niet dringend nodig.
 
Terug
Bovenaan