• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gemiddelde signaalsterkte

  • Onderwerp starter Onderwerp starter poiuyt
  • Startdatum Startdatum
P

poiuyt

Ik ben benieuwd wat de gemiddelde signaalsterkte in de woonkamer is. Hoe hoog zijn jullie waardes?
Ik vraag me af of ik mijn signaalsterkte nog verder omhoog kan krijgen door een versterker te gebruiken die je bij de upc center kunt krijgen en de splitter er tussenuit te halen.
385822-s1.jpg


Dit is mijn waarde:
signaalsterkte.jpg
 
Signaalkwaliteit is hier, sinds de komst van een versterker/nieuwe wcd, slechts 35 procent.
 
Met versterker is de signaalsterkte hier hetzelfde als bij jou, zo tussen de 50-60%.
 
henkjan99 zei:
Signaalkwaliteit is hier, sinds de komst van een versterker/nieuwe wcd, slechts 35 procent.

denk dat je signaal sterkte bedoelt,Signaalkwaliteit onder de 70 procent zal alleen nog legoblokken op je tv toveren ;)
 
Nee beide schommelen heel erg en zitten onder de 50 procent. Over kwaliteit verder niets te klagen. Duurde eerst wel heel lang voordat kanaal 703 werkte, maar die doet het nu prima.
 
Bij mij gaf de nieuwe Pace box ongeveer 45% signaalsterkte en 100% kwaliteit. 4dB versterkertje gehaald en zit nu op 55% - stoorde eerst bij sommige zenders, beeld is nu prima!

Edit: Ik heb die BDA-01 versterker in de huiskamer.
 
welke versterker kunnen jullie aanraden?

Ik heb een 2de mediabox op zolder staan, echter is het signaal daar - 5.

Dus sommige zenders staan op zwart. (Russia tv, Publieke omroep portaal, ajax tv)

En sommige zenders stotteren soms. (zoals RTL4)

Deze wat?
file_4_4.jpg


of
BDA-01HRCL.jpg
 
@Davy

Ook hier staat een mediabox (HD) op zolder en deze staat zo aangesloten:

--> AOP
--> BDA01 (staat rechtstreeks op het AOP)
--> BDA01 (Op de eerst verdieping +/- 10 meter vanaf het AOP)
--> Vanaf daar gaat er nog zo'n +/- 15 meter coaxkabel naar zolder toe.

Al met al staat hij dus op zo'n 25meter vanaf het AOP en alle zenders werken perfect! Geen een zender die het niet doet. Raad daarom de BDA01 ten zeerste aan. :)

Overigens hebben we wel overal nieuwe (dikke) coaxkabels aangelegd om het signaal zo goed mogelijk te houden.
 
Terug
Bovenaan